یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

ناگفته هایی از حاج بخشی از زبان همسرش

  • ۱۱:۰۳
ناگفته هایی از حاج بخشی از زبان همسرش؛

هیچ وقت با "حاجی بخشی" در زندگی بگو مگو نداشتیم

شاید کمتر کسی بداند که بانو گرجی زاده همسر حاجی بخشی و مادر شهیدان رضا و عباس ، همه جا از جبهه غرب تا جبهه جنوب در کنار حاجی بخشی بوده و پا به پای همسرش از هیچ کمکی برای دفاع از این مرزو بوم دریغ نکرده است.این بانوی مجاهد که دو فرزند خویش را نیز در راه آرمان های انقلاب و امام(ره) فدا کرده است، سرانجام روز یکشنبه۱۶ اسفند ماه۹۴ دلتنگی هایش به پایان رسید و به فرزندان شهیدش پیوست. پیکر مطهر این بانوی فداکار و مجاهد در قطعه ایثارگران گلزار شهدای بهشت زهرا(س) جنب مهدیه در کنار مرقد پیردلاور جبهه ها به خاک سپرده شد.


به گزارش جهان نیوز ،  آذر ماه سال ۹۰ دو هفته قبل از آسمانی شدن حاج بخشی برای مصاحبه از طرف هفته نامه پنجره به منزل حاجی بخشی در کرج رفتیم و چند لحظه ای هم پای صحبت های این بانوی فداکار نشستیم تا درباره حاجی برایمان صحبت کند . علی رغم کهولت سن و میل باطنی اش سرانجام حاضر شد چند جمله ای از روزهای همسفر بودن با حاجی بخشی بگوید.

همسر حاجی بخشی اینگونه روایت کرد: « من همیشه با حاجی بودم. هر کس مرا می دید، می گفت: « تو خسته نشدی؟» اهواز، مکه، جبهه غرب و جنوب همه جا همراه حاجی بودم. ۵۳ سال با هم زندگی کردیم. عباس پسرم که شهید شد، خبر شهادتش حاجی به ما دادند. من حلوا درست کردم. تاب نمی آوردم، گفتم بروم بهشت زهرا(س) که دیدم حاجی آمد.گفتم:« پس کو عباس! عباس شهید شد؟» حاجی چیزی نگفت. حاجی و عباس با هم جبهه بودند. اما با هم نیامدند. نادر- داماد حاج بخشی که در ماشین معروف حاج بخشی در شلمچه در سال ۶۵ به شهادت رسید- و عباس هم با هم بودند که عباس شهید شده بود.»


مکه ( کشتار حجاج در سال ۶۶) هم با حاجی بودم. شلوغ که شد حاجی را گم کردم. تا شب خبری از حاجی نشد تا اینکه یکی از همسفرها آمد و گفت :«حاج خانم بیا ببرمت پیش حاج بخشی» حاجی تیر خورده بود اما حالش وخیم نبود. خدا را شکر کردم که سالم است. حاجی به من گفت شما زودتر برو ایران من هم بعد که بهتر شدم می آیم، قبول نکردم. گفتم:« با هم آمدیم با هم برمی گردیم.» هیچ وقت با حاجی بگو مگو نداشتیم. بچه ها همیشه می گویند ما هیچ وقت دعوای شما دو نفر را ندیدیم!


بعد از شهادت بچه ها هر وقت من دلتنگ بچه ها می شدم حاجی دلداری ام می داد و هر وقت هم حاجی دلتنگی می کرد، من دلداری اش می دادم. روزی که برای مصاحبه خدمت حاج خانم رسیدیم حاج خانم بین صحبت هایش گفت که خواب دیده است که رفته است بهشت زهرا(س) قبر رضا و عباس را پیدا نکرده است! هیچ کدام از قبرها شماره نداشته اند! انگار بهشت زهرا را(س) به هم ریخته بودند.

نقل ار پایگاه الف

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴


از ذبیح الله بخشی تا "حاجی بخشی" - مشرق نیوز

خانم گرجی بخشی همسر ذبیح الله بخشی‌زاده معروف به «حاجی بخشی» روز گذشته در سن ۷۹ سالگی بعلت کسالت جسمی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء درگذشت.

پیکر وی صبح امروز ساعت ۹:۳۰ در بهشت زهرای تهران تشییع شده و در قطعه ایثارگران، قطعه ۲۵ گلزار شهدای تهران در جوار مهدیه شهدا و در کنار همسرش به خاک سپرده می شود.

ذبیح‌ الله بخشی‌ زاده معروف به حاجی بخشی در سال ۱۳۱۲ در روستای شمس آباد در نزدیکی اراک متولد شد. در ۷ سالگی پدرش توسط نیروهای متفقین کشته ‌شد و او از آن پس مسئولیت خانواده‌اش را بر عهده گرفت.

حاجی بخشی از سن ۴۷ سالگی به جبهه‌ اعزام شد و تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت. وی در طول ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌ها بلند‌گو به دست به تقویت روحیه رزمندگان می‌پرداخت. وی از جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و برای رزمندگان تداعی کننده حبیب ابن مظاهر بوده و دو پسر، برادر و یک داماد او نیز در جنگ به شهادت رسیدند. حاج ذبیح‌الله بخشی زاده یادگار ماندگار از دوران دفاع مقدس دی سال ۱۳۹۰ درگذشت.

مقام معظم رهبری نیز به مناسب درگذشت او پیام تسلیت صادر فرمودند: «بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت پیر دلاور جبهه‌های جهاد، پدر دو شهید و همرزم و همراه هزاران شهید، مرحوم حاج ذبیح‌الله بخشی را به همه مجاهدان راه حق و به خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و علو درجات و پاداش صبر و ثبات را برای ایشان از خداوند متعال مسالت می‌نمایم».

منبع:تسنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan