یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید قدرت الله جدیدی ، فرمانده گروهان در حاج عمران ، الیکودرز

  • ۲۳:۰۸

شهید قدرت الله جدیدی - الیگودرز

زندگینامه شهید قدرت اله جدیدی

شهید قدرت اله جدیدی در سال 1341 در خانواده ای مذهبی در الیگودرز به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را پشت سر گذراند و همزمان با تحصیل در بیرون از خانه کار می کرد و کمک خرج برای خانواده خویش بود از نظر اخلاقی ایشان بسیار خوش اخلاق بودند . از خصوصیات بارز ایشان این بود که زودتر از همه سلام می کردند مخصوصاً به بچه ها. در کار منزل به مادر بسیار کمک می کرد و همیشه کارها را بین بچه های دیگر تقسیم می کرد که مادر زیاد متحمل زحمت نشود . نسبت به نماز و روزه بسیار مقید بود . اگر کسی مشغول غیبت می شد فوراً می گفت به جای غیبت صلوات و حرفی دیگر به میان می آورد که غیبت کننده بدون اینکه ناراحت شود دست از غیبت برمی داشت . نسبت به رهبر انقلاب بسیار علاقمند و همچنین در مورد انقلاب بسیار متعصب .

با شروع جنگ تحمیلی وارد بسیج پاسداران شد و مشغول خدمت افتخاری شد . سپس به خدمت زیر پرچم رفته و 2 سال تمام در منطقه آذربایجان غربی با گروهکهای ضد انقلاب مبارزه کرد و بعد از اتمام سربازی رسماً عضو سپاه پاسداران شد و مرتب در جبهه ها حضور داشت . وقتی به ایشان گفته می شد چقدر به جبهه می روی می گفت مادر تو نمی خواهی در قیامت پیش فاطمه زهرا (س) رو سفید باشی و بالاخره یک شب خواب دیده بود از دست حضرت علی (ع) لیوان آبی گرفته و نوشیده و خودش دیگر می دانست که شهید می شود . دوستانش نقل می کنند که قبل از شهادت به قدری نورانی شده بود که همه به یکدیگر می گفتند قدرت شهید می شود و نقل می کنند که خودش را توی گودالی می انداخت و می گفت باید از حالا بفهمم که در قبر چه بلایی سر انسان می آید و بالاخره در رمضان سال 1365 در جبهه حاج عمران شربت شهادت را نوشید و به لقاء الله پیوست . یادش گرامی و راهش پر رهرو باد .

+ نوشته شده در شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ساعت 12:5 توسط رضا ریاحی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan