یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید علی اکبر تشرعی ، شهید تفحص شده استان سمنان

  • ۱۱:۱۷

شهید علی اکبر تشرعی -سمنان .jpg

  • نام : علی اکبر تشرعی
  • فرزند : محمد
  • متولد : 1340/08/01 در سمنان
  • تحصیلات : دیپلم
  • تاهل : مجرد
  • یگان: سپاه سمنان-تیپ17-گردان مالک اشتر گروهان محب
  • مدت حضور : 5روز
  • مسئولیت : آر پی چی زن
  • نوع عضویت : بسیج
  • تاریخ شهادت : 1361/08/24
  • نحوه شهادت: اصابت ترکش دشمن بعثی
  • محل شهادت : عین خوش
  • عملیات : محرم
  • مزار : سمنان- امام زاده اشرف (ع)

شهید تشرعی یکی از شهدای دفاع مقدس بعد از ۳۷ سال در عملیات تفحص شناسایی و به زادگاهش در شهر سمنان بازگشت.

شهید علی اکبر تشرعی فرزند محمد در یکم آبان ۱۳۴۰ در شهرستان سمنان دیده به جهان گشود و در دامان پر مهر مادر رشد یافت.

این شهید جلیل‌القدر از پنج سالگی هنگام نماز در کنار پدر و مادرش، به نماز می‌ایستاد و خم و راست می‌شد و از هفت سالگی نماز خواندن را شروع کرد.

وی در نوجوانی در زمان مبارزات مردم مسلمان علیه رژیم پهلوی، در تظاهرات حضور پرشور داشت و فعالیت سیاسی می‌کرد.

این شهید والامقام بعد از اتمام تحصیل و اخذ مدرک دیپلم در رشته‌ اقتصاد به سربازی رفت. از پانزدهم آبان ۱۳۵۹ تا پانزدهم آبان ۱۳۶۱ مشغول خدمت سربازی بود، اما بعد از پایان خدمت و درست سه روز بعد از آن، در بسیج ثبت‌نام کرد و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
شهید تشرعی در بیست و پنجم دی ۱۳۶۱ در حالی که ۲۱ سال بیشتر سن نداشت در عملیات محرم و در منطقه عین‌خوش جاویدالاثر شد.

اکنون که بعد ۳۷ سال پیکر مطهر این شهید جلیل القدر به زادگاهش باز می‌گردد مادر و پدرش در قید حیات نیستند و قرار است مردم دیار دارالمرحمه روز یکشنبه پذیرای این شهید برومند شهر اخلاق به گونه‌ای شایسته و درخور مقام شهید، باشند.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

صفحه شهید در سایت شهدای سمنان

خبر مراسم تشییع شهدا

بعد از گذشت ۳۷ سال هنوز زخم‌های جنگ تحمیلی التیام نیافته و هنوز شهدایی داریم که در خاک غربت بی نام و نشان آرمیده‌اند ولی با تلاش شبانه روزی مردان با غیرت امروز، ۲ تن از شهدای گمنام و شهید علی اکبر تشرعی از شهدای جاوید الاثر شناسایی شده و به آغوش وطن بازمی گردند.

مردم سمنان شهر اخلاق، دیار دار المرحمه شنبه هشتم تیرماه سالجاری از ۲ شهید گلگون کفن میهن اسلامی با حضور مثالزدنی و با شکوه استقبال خواهند کردند تا بار دیگر با اقتدار، ایستادگی خود پای آرمان‌های انقلاب را به جهانیان گوشزد کرده و جواب دندان شکن به یاوه گویان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدهند.

جوانان دیروز اسوه‌های امروز در جنگ ناجوانمردانه که دشمنان و بدخوهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کشور تحمیل کردند، قهرمانانه و دلاورانه جنگیدند و با تکیه بر قدرت ایمان و اعتقاد به باورهای دینی پیروز شدند.

شهدا برای رسیدن به پیروزی، سربلندی و عزت مندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان شیرین خود، دلبستگی ها، وابستگی‌ها و هرچیزی که بوی تعلقات دنیوی می‌داد دست کشیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) شهر سمنان به وجود با برکت شهدا، عطرآگین می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا قندهاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۲ شهید گمنام در بوستان کوهستان سمنان و شهید تازه تفحص شده شهید علی اکبر تشرعی در گلزار شهدای امامزاده علی ابن اشرف (ع) به خاک سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: آئین استقبال از شهدای گمنام روز شنبه هشتم تیر ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در میدان مادر و آئین وداع با این شهدای والامقام بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد المهدی (عج) سمنان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: آئین تشییع و تدفین شهدا ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه نهم تیر در پارک کوهستان برگزار می‌شود و مراسم یادبود نیز همان روز بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک روزیه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: آئین تشییع پیکر مطهر شهید علی اکبر تشرعی روز یکشنبه نهم تیرماه سالجاری در آستان مقدس امامزاده علی ابن اشرف (ع) برگزار می‌شود و آئین گرامیداشت شهید نیز در همان شب همراه با نماز مغرب و عشا در آستانه امازاده علی ابن اشرف (ع) برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: آئین سوم و هفتم شهید پنجشنبه سیزدهم تیر سالجاری همراه با نماز مغرب و عشاء در آستان امامزاده علی ابن اشرف (ع) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم ولایت مدار سمنان با حضور معنوی، گسترده، پرشور و آگاهانه خود در آئین‌های استقبال، تشییع و وداع با شهید نقش مهم در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان دارند و ضروری است با حضور پرشور خود به هرچه با شکوه برگزار شدن آئین گرامیداشت شهدا کمک کنند.

خبرگزاری ایرنا

شهید علی اکبر تشرعی -سمنان .jpg

سلطان علی نایبی

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan