یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگینامه شهید مجید آزادی بیرانوند - شهدای بروجرد

  • ۱۱:۴۲

شهید مجید آزادی بیرانوند - خرم آباد

شهید مجید آزادی بیرانوند
نام پدر: حاتم
شغل: کارگر و کشاورز
تاریخ تولد: 1-2-1344 شمسی
محل تولد: خرم آباد
تاریخ شهادت : 16-2-1361 شمسی
محل شهادت : فکه
دلیل شهادت : اصابت ترکش
گلزار شهدا: گلزار شهدای گوشه بروجرد - استان لرستان

یکم اردیبهشت 1344، در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود. پدر او حاتم، کشاورز بود و مادرش ملک زاده خانه دار بود. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. کارگر بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم اردیبهشت 1361، در فکه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

نوید شاهد

زندگی نامه شهید مجید آزادی بیرانوند
شهید در سال 1344 در روستای زرشکه از توابع بروجرد در خانواده ای کاملا" فقیر و تهیدست به دنیا آمد. دوران طفولیت را به پایان رسانید تا اینکه در سال 1351 برای کسب دانش راهی دبستان شد و پیوسته درسش را می خواند و بعد از چهار سال کارنامه ی چهارم ابتدایی را گرفت و سال بعد هم تا نیمه سال درس خواند ولی از آنجایی که وضع خانوادگی شهید به اندازه کافی خوب نبود ترک تحصیل نمود و برای کسب معاش روزمره از روستا تا شهر پیاده می آمد و کارگری می کرد و هر موقع لازم بود برای خودشان کشاورزی می کرد و پیوسته تلاش می کرد تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی این بت شکن زمان شروع شد. از همان روز اول شهید به اعلامیه های امام توجه خاصی داشت و چندین بار اعلامیه های مخفی او را به روستا می آورد و در تظاهراتها و راهپیماییها یک لحظه خاموش نمی شد و سکوت نمی کرد تا اینکه جمهوری اسلامی ایران پیروز شد و جنگ ایران و عراق آغاز شد. برای اولین بار به جبهه رفت بعد از دو ماه به مرخصی برگشت و دفعه بعد هم که نیرو برای جنگ تحمیلی لازم بود راهی جبهه شد از آنجایی که پیوسته می گفت کاش شهادت نصیبم شود بعد از یک هفته در فکه در مورخه 61/2/15 به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای گوشه شهرستان بروجرد واقع است . یادش گرامی باد.

http://yadshohada.com/wp-content/uploads/2015/03/%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%D8%AF1.jpg

خاطرات شهید مجید آزادی بیرانوند به نقل از پدر شهید
هلا در بهاران گلوی تو سرخ
ز چشمه ساران بسوی تو سرخ
زمین باده نوش گلاب تنت
افق از سیمای روی تو سرخ
کربلای ایران در راستای کربلای حسین قرار داشت. سرزمینی که شاهد پرواز هزاران مرغ مهاجری بود که یکباره پر کشیدند و در پی معشوق تا بی‌کران آسمان آبی پرواز کردند.
شهید مجید آزادی بیرانوند در سال 1344 در روستای زرشگه از توابع شهرستان بروجرد چشم به جهان گشود و با وجود خود نعمت و رحمت را برای خانواده مومن و زحمتکش خود به ارمغان آورد. وی دوران کودکی را با شور و نشاط فراوان پشت سر نهاد. وی برای آموختن فنون درسی راهی مدرسه شد و تحصیلات را تا پایان دوران ابتدایی سپری و مدرک پنجم ابتدایی را با موفقیت دریافت کرد. اما به خاطر دوری راه و نبود مدرسه راهنمایی در روستا از تحصیل باز ماند. و در امور کشاورزی و دامپروری به خانواده خود کمک فراوانی می کرد و پدر او را دست راست خود و خانواده می دانست. مجید به دیگران به خصوص پدر و مادر و بزرگترها احترام خاصی قائل می‌شد. وی فردی صبور و خوش‌اخلاق و کم‌توقع بود. او آرزویش این بود که روزی به جبهه برود و شهید شود. سرانجام از طریق بسیج روستا به جبهه اعزام و در آنجا مشغول خدمت و دفاع از ایران عزیزمان می‌شود. زمانی که برای آخرین بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام می‌گردد مقدار پولی را که طی سالها کار و تلاش فراهم کرده به یکی از دوستانش می‌دهد که آن را به پدر و مادرش برساند و از آنها می‌خواهد که او را حلال کنند.

پایگاه کنگره شهدای لرستان

یاداشت های بستگان :

جواد آزادی بیرانوند

1-عموی عزیزم رو حت شاد یادت گرامی. از پدر م و عمو هایم خیلی از بزرگی متانت و شعور و معرفتت شنیدم و همیشه الگویی از اخلاق و رفتار بوده ای هم برای من و هم برای محله و کل خانواده مون. آسوده بخواب ای زنده نام. روحت شاد. از خون جوانان وطن لاله دمیده.

2-پدر این شهید هنوز در روستای زرشکه زندگی می کند

3-رضا حیدری ملائی

باسلام
دایی عزیزم مجید آزادی بیرانوند
من دوساله بودم که خبر شهادت ایشان را آورده بودند
مادرم همیشه در مورد او برایمان صحبت میکند
او فردی باهوش و خوش اخلاق و با گذشت و مهربان بود
بعد از گذشت این همه سال از شهادت ایشان هنوز هم مادرم و دایی هایم به سر مزار ایشان میروند و یاد و خاطره ایشان را گرامی میدارند.

یاد امام و شهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan