یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهیدی که دهان خود را پر از گل کرده بود

  • ۲۳:۲۱

شهید سعید حمیدی اصیل -شهدای ملاثانی اهواز

🔺 *شهیدی که دهان خود را پر از گِل کرد تا مبادا صدای ناله‌اش موجب لو رفتن مَعبر شود*.
*برای شروع عملیات کربلای ۴ به آبادان منتقل شدیم و به عنوان غوّاصان خط ‌شکن به خط دشمن زدیم؛ به هر ترتیبی بود خط دشمن را شکستیم و پاکسازی کردیم، وقتی برای آوردن مجروحان و شهدا وارد معبر شدیم، دیدیم که شهید *حمیدی‌اصل* هر دو پایش قطع شده و پیکر مطهرش در گوشه‌ای از معبر افتاده است اما آنچه که ما را به تعجب وا داشت، این بود که دهان شهید پر از گِل شده بود*.
*بعدها متوجه شدیم که وقتی به پاهای سعید ترکش خورد و قطع شد، برای اینکه صدای ناله‌اش بلند نشود و باعث لو رفتن معبر نشود، دهان خود را پر از گِل کرده بود*.
😔🌹🌹🌹
🌷 *شهید سعید حمیدی‌اصیل*🌷
به گزارش نوید شاهد خوزستان، شهید سعید حمیدی اصل در سوم خرداد 1348 در خانواده ایی مذهبی در شهرستان اهواز دیده به جهان گشود. پدرش قاسم نام داشت و کشاورز بود و مادرش ظهیره خانم نام داشت. خوش رو و خوش خنده بود. به خانوادۀ خود بسیار احترام می گذاشت.
مقام آور مسابقات قرآن
فردی مومن و مذهبی بود و در زمینۀ مسابقات قرآنی مقام استانی داشت. در تمام مراسم های مذهبی و راهپیمائیها حضوری فعال داشت. تا سوم متوسطه در رشتۀ تجربی درس خواند و با شروع جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در تاریخ چهارم دی 1365 در جزیرۀ سهیل به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص ، در روستای ملاثانی تابعه زادگاهش به خاک سپرده شد.
وصیت نامه شهید سعید حمیدی اصیل
بسم الله الرحمن الرحیم
و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله
آن کسی که خراج می شود از خانه و هجرت می کند به سوی خدا و رسولش و سپس مرگ او فرا رسد پس اجر او با خداست.
آنچه را که می خواهم بنویسم با اینکه تکرار مکررات است ولی از آن دریغ نمی کنم چون ان الذکری تنفع المؤمنین، تا کی می خواهید به خاطر مسائل دنیایی از همدیگر نگذرید در حالی که فرزندان شما در جبهه ها از جان خود می گذرند، تا کی می خواهید در چهارچوب حیات خود در گناهان محصور باشید. تا کی می خواهید بدون رعایت حجاب و با بی حیایی کامل در خیابان ها راه بیفتید در حالی که رزمندگان در جبهه ها از گناهانی که در خلوت مرتکب شده اند نیمه های شب ناله می کنند .
مبادا به جبهه ها نیایید و مصداق این آیه شوید« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَا لَکُمْ إِذَا قِیلَ لَکُمُ انفِرُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرْضِ أَرَضِیتُم بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ قَلِیلٌ»
دل خود را به دنیا خوش نکنید که دنیا جای افراد مومن نیست ای مردم مگذارید تاریخ دوباره تکرار شود و امام خود را تنها گذارید همانطور که امام حسین علیه السلام را تنها گذاشتند .
و اما شما ای مادرانی که نمی گذارید فرزندانتان به جبهه ها بروند آیا رابطه شما با فرزندانتان از رابطه حضرت زینب(س) با امام حسین (ع) بیشتر است و آیا فرزند شما از امام حسین (ع) عزیزتر است، پس بگذارید به جبهه ها بروند تا روز قیامت پیش حضرت زهرا (س) رو سفید باشید.
اما تو ای مادر مهربانم می دانم ناراحتی به تو می گویم که خدا را شکر کن که تو را به چنین سختی امتحان کرده ، چون فقط بندگانی را به سختی می اندازد که آنها را دوست دارد. پس صبر را پیشه کن و بر خدا توکل کن در آخر هرکس از من بدی دیده یا پولی از من می خواهد بیاید از خانه بگیرد و اگر بنده هم از کسی پولی میخواستم یا چیز دیگری آن را به خودش می بخشم.
1/10/65 دوشنبه ساعت 3 بعداز ظهر
سعید حمیدی اصل
لازم بذکر که این شهید بزرگوار همراه با برادر خود سردار علی حمیدی اصل در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند.
منبع: وبلاگ رهروان ولایت ملاثانی 
http://mlasani.blogfa.com/post/7
محمد

روح پاکش باحسین ابن علی محشورباد 

سلام 
کربلا روزی شما باشه ان شاءالله 
محسن

سلام و درود خداوند و فرشتگان و همه بندگان و موجودات عالم به این شهید و شهیدان عزیز که سبب حیات انسانیت و اسلام هستند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan