یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگی نامه سردار شهید راضی حمیدی اصل – سیدالشهدای ملاثانی

  • ۱۰:۲۷

https://asremahahwaz.ir/wp-content/uploads/2017/02/0000-4.jpg

نام و نام خانوادگی: راضی حمیدی اصل
نام پدر: طعمه
تاریخ تولد:۱۳۴۳/۰۴/۰۱

محل تولد:اهواز - ملاثانی

تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۱۲/۰۸
محل شهادت: هورالهویزه

زندگینامه:

در سال ۱۳۴۳ همزمان با نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ،در روستای عوافی از توابع ملاثانی در خانواده ای مذهبی زاده شد.در دوران نوجوانی بهمراه خانواده به ملاثانی و سپس به محله آسیه آباد اهواز نقل مکان می کند.با فراگیر شدن نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) ،در حالی که راضی دوره نوجوانی خود را طی می نمود همراه با برادر خود حاج حسن حمیدی اصل و در کنار جوانان انقلابی محله «آسیه آباد» به فعالیت های ضد نظام ستمشاهی روی می آورد و با پیروزی انقلاب برای آموزش و سازماندهی نیروهای خط امام باز می گردد و در کنار جوانان مومن و انقلابی آن روز همچون حاج مرتضی حمیدی ،حاج محمد حمیدی اصل ،دکتر امین تلوری ،حاج لفته منصوری ،یحیی عامری ،حاج عبدالله حمیدیان پور و…. وظیفه سازماندهی نیروهای انقلابی و سامان بخشی به وضعیت معیشتی مردم محروم ملاثانی و روستاهای اطراف را بعهده می گیرد.

شهید راضی حمیدی اصل نخستین کسی بود که بستر تشکیل بسیج در ملاثانی و سازماندهی نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و خط امام را فراهم و کار تشکیلاتی را بنیان نهاد.در فتنه بنی صدر و منافقین در دهه ۶۰ ،روشنگری های او توانست جوانان این خطه را از گرایش به انحرافات سیاسی و فرهنگی آسیب ناپذیر و خط نفاق را رسوا نماید. به گواهی دوستان شهید ،راضی از همان اوایل کاندیداتوری بنی صدر از مخالفان سرسخت ریاست جمهوری وی بود که تبلیغات اغواگرانه طرفداران بنی صدر و ملی گرایان متظاهر به دین نتوانست بر باور و گرایش ولایی او کمترین تاثیر را داشته باشد.

سردار شهید راضی حمیدی اصل همیشه از تظاهر و نامجویی و فخر فروشی گریزان بود و دست تقدیر نیز شهادت او را مظلومانه و در هور کنار سرلشگر شهید علی هاشمی رقم زد.آری سردار شهید راضی حمیدی اصل در روز ۶۲/۱۲/۸ مظلومانه و در حالی که ذکر قرآن برلب داشت حله زیبا و فاخر شهادت را برتن کرد و به ملکوت اعلی پیوست. در مظلومیت شهید همین بس که در سالگشت شهادت او هیچ مراسم بزرگداشتی برگزار نمی شود و حتی اطلاعیه ای دو خطی هم در سطح شهرش نصب نمی گردد.

سردار راضی حمیدی اصل از همراهان و همرزمان سرلشکر شهید علی هاشمی در هور و عملیات خیبر در آن دوران سخت و دشوار بود.مردان هور به آرامش ،دوری از ریا و تظاهر،سختکوشی ،صبر و تحمل ،مقاومت و ایستادگی ، مدیریت و تیزهوشی زبانزد همه بودند.به همین دلیل اجساد مطهر این عزیزان سالها پس از پایان جنگ ۸ ساله و بعد از مدت ها گمنامی در سایه تلاش گروههای تفحص و کمیته جستجوی مفقودین ، به آغوش خانواده هایشان بازگشت.

وصیت نامه سردار شهید راضی حمیدی اصل – سیدالشهدای ملاثانی

بسمه تعالی

اللهم عرفنى نفسک فانک ان لم تعرفنى نفسک لم اعرف رسولک، اللهم عرفنى رسولک فانک ان لم تعرفنى رسولک لم اعرف حجتک، اللهم عرفنى حجتک فانک ان لم تعرفنى حجتک ظللت عن دینى، اللهم لا تمتنى میتة جاهلیه و لا تزع قلبى بعد اذ هدیتنى
ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لاتخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة التى کنتم توعدون. (فصلت:30)

حمدو سپاس خداوندى که ما را خلق کرده و بعد از خلقت راه هدایت را نشان داد تا چگونه افرادى باشیم بر رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) که با تحمل زحمات بسیار شدید این ارمغان الهى را براى ما نگهدارى کردند و اکنون ما از این نعمت استفاده مى‌کنیم.و سلام بر فقهاى مبارز و على‌الخصوص حضرت امام خمینى که وارثان لایقى براى انبیاءاند (العلماء ورثة الانبیاء) اکنون که من از بین شما رفته‌ام چند تذکرى بجا مى‌گذارم که اولین آنها عاقبت ماست که ان شاءالله براى شما عبرتى باشد. من وصیت بخصوصى ندارم بجز سفارش اینکه به وصیت مولى على علیه السلام عمل کنید ولى این یاداشتهایى که در دست شماست بعنوان یک اداى تکلیف نوشته‌ام که امیدوارم به آنها اهمیت دهید:

۱- از آنجایى که خداوند تبارک و تعالى بر ما منت نهاده و این سلاله رسول اکرم(ص) را در این عصر بر ما ارزانى داشته تا بتوانیم با رهنمودهاى پیامبر گونه‌اش سیر الى‌الله را طى نموده و به لقاءالله پیوسته و همجوار صدیقین و صالحین و انبیاء شهدا شویم پس اى عزیزان در همه حال لبیک گوى امام باشید که چرا:
اوست که دین مقدس اسلام را که توسط عده‌ای مقدس مآب به کنج خانه‌ها برده شده و به دست فراموشى و به یغما داده بودند، با یک قیام محمدى(ص) گونه‌اش ظهور تازه‌اى به اسلام بخشیده و بوسیله این قیام بود که چهره کریه و غیر اجتماعى اسلام را زدوده و آن نور حقیقى که در لفافه نهاده شده را به جهانیان تابانید.
بار الهى، ما اعتراف به غفلت مى‌نمائیم و از تو مى‌خواهیم که رحمتت را شامل حال این بنده عاجز نمایى و این بنده را به سبب این غفلت موأخذه مفرما. اى غفار و اى رئوف، اگر ما گنجایش چنین نعمتى را نداشتیم لطف و کرم تو خالى از این نبود که ما را از این نعمت بزرگ بى‌نصیب گردانى، او را بر ما ارزانى داشتى تا اینک ما را به این حد از کمال و انسانیت رسانید. پس اى عزیز حکیم تا انقلاب جهانى حجتت (عج) و حق کنار او این امام از جان عزیزتر را از تمامى بلاها محفوظ و مصون بفرما

اى قادر متعال، آنچنان روشندلى و بیدارى به ملت ما عنایت بفرما تا بتوانند امتى لایق و پیروانى شایسته براى این امام باشند که مبادا دچار معصیت بى اطاعتى از این رهبر شده و به بلاى کوفیان که تا ابد مورد نفرت آزاد مردان قرار گرفتند، مبتلا نشوند.
۲-و اما اى عزیزان قدر این انقلاب کبیر و عظیم اسلامى را بدانید که ما را از (عباده‌ الهاد الى عباده‌ الله) رسانید و بعد از ان ذلت و خوارى که به مسلمین تحمیل کرده بودند و ما را به آن مرحله از حقارت رسانیده که چپاولگران حتى براى مأموریت چپاولشان از ما حق توحش مى گرفتند و این انقلاب است که ما را به این مصداق (العزه لله و لرسوله و للمومنین) رسانیده.
جامعه ما جامعه‌اى بود که ملاکهاى انتخاب احسن را فریب هاى ظاهرى افراد قرار داده و ضد ارزشها را به جاى ارزشها، خفت را بجاى وقار، سکون را بجاى حرکت در جامعه، پیروى از هواى نفسانى را بجاى پیروى از ائمه اطهار (ع)، بى‌تفاوتى را بجاى مسولیت، ذلت و خوارى و بردگى بندگان و به خود متکى بودن را بجاى عزت و شرف، لهو و لعب را بجاى تدبیر و تفکر در خلقت و آفرینش، حق کشى و برادر کشى را به جاى انسان دوستى پذیرفته بود و حال به میمنت این انقلاب و رهبر است که مسیر اصلى خود را باز شناخته و رو به سوى تکامل مى‌رود. اى برادران آیا اکنون امانتى بزرگتر و مهمتر از ان بعهده ما سپرده نشده که از آن محافظت کنیم؟ پس این توصیه را از حقیر بشنوید و از دین خدا که اکنون در این انقلاب متجلى گشته است از جان و دل محافظت کنید و بدانید که سعادت دنیوى و اخروى منتظر چنین افراد مخلص و با ایمانى است که با جان و مال از مکتب غنى و انسان ساز اسلام نگهدارى میکنند. وحدت و یکپارچگى را از یاد مبرید و بدانید آنانکه راه کفر را پیش گرفتند از هر گروه و فرقه که باشند همواره در برابر مسلمانان صفوف متحد و متشکلى دارند و براى همیشه دست به دست هم داده اند شما مسلمانان نیز اگر چنین نکنید و دست از تفرقه بر ندارید و در برابر کافران متحد نگردید کار جهان به هرج و مرج و تباهى خواهد کشید.
۳-اما اى برادران این جنگ را یک واقعه و یک حادثه عادى یا یک جدال بین دو کشور تلقى نکنید بلکه یک جریان عظیم سیاسى است که مجمعى از باطلها بر علیه یک نقطه اى بنام ایران اسلامى بسیج شده اند تا اسلام را از ریشه بمیرانند و امروز است که باید گفت: (الیوم برز الکفر کله على السلام کله) ولى بیدارى حضرت امام و پیروى امت اسلامى ما چنین کید ضعیفى را بى اثر کرده و امام با فرمان بسیج عمومى و دعوت به دفاع و امت با لبیک گفتن به نداى امام آنچنان حرکت عظیمى در سطح جهان بوجود آوردند که جهانیان قدرت واقعى اسلام را درک کردند و ثابت نمودند که (الاسلام یعلوا و لا یعلى علیه شى). اى جوانان رشید، کلام امام را بعنوان فرمان رسول الله بر امتش تلقى کرده و همانطور که تا کنون جبهه‌هاى جهاد را با دعاها و رزمتان گرم نگه داشته‌اید فرصت را غنیمت بشمارید و در اعزام به جبهه ها از هم سبقت بگیرید زیرا که از چنین فرصتهاى گرانبهاتر از تلاکم پیش مى‌آید.
شما را به حضور کامل و مداوم در جبهه‌ها دعوت مینمایم چون در سایه این حضور است که آینده‌اى بس درخشان در پیش دارید وآن رضایت الهى است. ۴- اى دوستان، نماز را، نماز براى خدا را، قرآن را قرآن براى خدا را، عفو و گذشت براى خدا را تقوالا، تقوالا نصب العین خود قرار دهید و در تمام مسائل و مشکلات خدا را بر خود ناظر بدانید و منتظر پاداش و جزاى اخروى او باشید، قرن را زیاد تلاوت کنید و از خداوند منان بخواهید تا شما را از حافظان قرآن قرار دهد، برادران قرآن چراغى است که روشنى آن فرو نمى‌نشیند چشم زاینده‌اى است که واردین از آن نمى‌کاهند نشانه‌هایى است که روندگان بى آنها راه نمى‌یابند دلیل کسى است که به آن سخن گوید، فیروزى کسى است که آنرا حجت آورد و نگهدارنده کسى است که به آن عمل کند برادران عزیز شما را دعوت به قرائت قرآن در عجز میکنم که در پایان و در آخرین سخنم از شما مى‌خواهم به همدیگر مهربانى کنید و براى همدیگر ارزش قائل شوید و در امور یارو یاور یکدیگر باشید و صله رحم را بجا آورید و همیشه جویاى حال یکدیگر باشید .
۵-اما سخنى را که با شما اهل خانه دارم چیزى جز توصیه بر صبر، صبر بر معصیت نیست این سفارش ، سفارش قرآن، کلام خدا و انبیاء است شما باید در مقابل مصیبتهایى که بر شما از طرف خداوند بر شما وارد مى‌شود همچون کوه استوار باشید و صبر را پیشه خود قرار دهید و به خداوند یگانه توکل کنید که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد.

پدر و مادر گرامى از جانم عزیزتر و اى نور چشمانم، زبان عاجز من قادر به بیان اجر و مزد آن شب نخوابیها و زحمت هاى شبانه روزى را که براى بزرگ کردنم انجام داده‌اید نمى‌تواند باشد و تنها این را مى‌توانم بگویم که (اجرکم عندالله) اى پدر و مادر خداوند بردوش شما وظیفه‌اى نهاده بود و شما این وظیفه را بـخـوبى انجام داده‌اید (که همانا بزرگ کردن من) و حال که صاحب اصلى من مرا فرا خوانده باید شما از جان و دل بپذیرید و همانطورکه خداوند بر شما منت گذاشت و مرا به عنوان شهید ازمیان شما انتخاب کرد شما هم دردعاهایتان و نمازهایتان دعا کنید که بپذیرد خداوند این قربانى را از شما.

اى خواهران عزیزم، بدانید که سنگر شما حجاب است پس حجاب خود را حفظ کنید تا سنگرى باشد درمقابل تمامى کفار جهانى و صهیونیسم بین المللى، وصیت من به شما صبر است بر مصیبت من همانند زینب درصحراى کربلا که بر مرگ برادرش صبر را پیشه خود قرارداد و اما شما اى برادران بزرگوارم و اى نوردیده‌هایم شما در زندگى برایم الگویى بودید و براى این حقیر خیلى زحمت کشیدید و قبل از هر چیز باید از شما طلب عفو و بخشش کنم که امیدوارم حلالم کنید. شما بعد از من علم مرا بر دوش گرفته و راهى جبهه‌ها شوید و راه مرا دنبال کنید که همانا راه سیدالشهدا است.اى بزرگواران نداى امام رالبیک گوئید که این نداى حسین (ع) است درصحراى کربلا وبدانید که امروز لبیک گفتن به امام لبیک گفتن به رسول اکرم (ص) است و سرپیچى از اوامر ایشان تمرد ازفرمان رسول خداست پس سخت مواظبت کنید که بر اثر سهل انگارى در ورطه کفر نیفتد.
در خاتمه از همه حلالى مى‌طلبیم و خود مى‌دانید که انسان کم صبر است و خطاکار، لذا به بزرگواریتان مرا ببخشید که سخت محتاج گذشت شما هستم. در دعاهایتان یادم کنید و براى من طلب بخشش کنید که دست من حتى ازیک الهى عفوگفتن کوتاه شده است.۱-یکسال نماز بدهى دارم ،۲-یک ماه روزه بدهى دارم ،۳-حقوق چهار ماه جبهه‌ام را از سپاه اهواز نگرفته‌ام آنها را به فقراء بدهید ،۴-مقدارى پول در بانک صادرات آسیه آباد دارم (۴۰۰۰ریال) که به حساب جبهه بدهید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته –

الحقیر راضى حمیدى اصل۶۲/۱۱/۳۰

منبع: خاطرات سردار خیبر شهید راضی حمیدی اصل از زبان دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan