یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمدرضا گودرزی ، شهدای حاج عمران ، بروجرد

  • ۰۰:۰۶

شهید محمدرضا گودرزی _ بروجرد

نام : شهید محمدرضا گودرزی 

فرزند : غلامرضا

تاریخ ولادت: ۱۳۴۱/۰۳/۰۱

محل ولادت : بروجرد

شغل: پاسدار 

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۰۲/۳۰

محل شهادت : منطقه عملیاتی حاج عمران

محل دفن : گلزار شهدای شرستان بروجرد

صفحه شهید در سامانه ملی شهدا

 یکم خرداد۱۳۴۱، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش غلامرضا، کشاورز و فرش‌فروش بود و مادرش زهرا نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی ام اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت جانشین فرمانده گردان ثارالله در حاج‌عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و یازدهم خرداد ۱۳۷۹، پس از تفحص در بهشت شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 یکم خرداد۱۳۴۱، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش غلامرضا کشاورز بود او چهره متین و دوست داشتنی داشت . وی با آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش زهرا خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید محمدرضا پا به عرصه وجود گذاشته بود.

گر چه از نظر تحصیلات کلاسیک تا پایان متوسطه تحصیل کرد  و مدارج عالیه را طی ننموده بود ، اما تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سرو شریف بعنوان پاسدار سپاه اسلام مخلص خود را در کنار همسنگاران مجاهد الهی قرار دهد و از نظر معارف علوم اسلامی به عالی ترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوری‌که ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید.

زندگی عارفانه این شهید عظمی در سی ام اردیبهشت ۱۳۶۵، با سمت جانشین فرمانده گردان ثارالله در حاج‌عمران عراق بر اثر اصابت ترکش به پایان رسید و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و زندگی خود را برای همیشه جاودانه ساخت . پیکرش مطهرش سالها در منطقه بر جا ماند و یازدهم خرداد ۱۳۷۹، پس از تفحص به میهن اسلامی بازگشت و در بهشت شهدای شهرستان بروجرد به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط  : 

خاطره من با شهید محمدرضا گودرزی در سال ۶۳ منطقه پدافندی زبیدات عراق . چند تا خاطره بیاد ماندنی

خاطره من با شهید محمدرضا گودرزی زمانی که سیل باران همه چیز را در زبیدات از بین برد. و موضوع نگهبانی در خط پدافندی

خاطره من با شهید محمدرضا گودرزی زمانی که ایشان از خاطرات درگیری های گروهک های ضدانقلاب در بروجرد برایمان می گفت.

منبع: سایت یاد امام و شهدا 

 پاسدار شهید محمدرضا گودرزی -فرزند غلامرضا-بروجرد

یادداشتی در باره معرفی شهدای کاوند :

فرمانده شهید محمدرضا گودرزی، دایی شهید حامد آزما، ستاره دیگری از این خاندان حسینی است. دارنده مدال قهرمانی در ورزش کشتی که روحیه ی جوانمردی و مرام پهلوانیش همیشه در یادهاست.
 سرانجام در عملیات حاج عمران (خرداد ۱۳۶۵) در حالی که جانشین فرمانده گردان ثارالله بود، آسمانی شد... اما پدر و مادر غمدیده اش چهارده سال در بی خبری انتظار کشیدند تا از فرزند برومندشان چند تکه استخوان به دستشان برسد.

خاندان شهدای کاوند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan