یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمد بختیاری ، شهدای بروجرد

  • ۰۲:۱۲

شهید محمد بختیاری

شهید محمد بختیاری

محمد بختیاری 1345/6/6 در روستای «دره میانه» سفلی از توابع شهرستان «بروجرد» دیده به جهان گشود. در سن هفت سالگی در تنها دبستان روستا ثبت نام کرد و مشغول تحصیل شد. وی در حین تحصیل بارها مورد تشویق معلمش قرار گرفت. کلاس سوم راهنمایی بود که در پایگاه مقاومت بسیج ثبت نام کرد. از آن پس، روزها درس می‌خواند و شبها به پایگاه می‌رفت و نگهبانی می‌داد. همچنین برای کمک به خانواده، در اوقات فراغت کار می‌کرد و هزینه تحصیلش را به دست می آورد.

او از بدو ورود به دوره دبیرستان به کتابهای استاد مطهری علاقه‌مند شد و آنها را مورد مطالعه قرار می‌داد. پس از به پایان رساندن کلاس اول دبیرستان، با درس و مشق وداع کرد و در اواخر سال 1359 با لباس بسیجی راهی مناطق عملیاتی شد. در این مرحله از اعزام در منطقه عملیاتی «دار خوئین» مورد اصابت ترکش قرار گرفت و از ناحیه کتف مجروح شد.

«محمد» برای بار دوم 1360/11/17 لباس رزم پوشید، به جبهه رفت و مدت سه ماه در منطقه عملیاتی «جزیره مینو» خدمت کرد. آخرین مرحله حضور ایشان، اول سال 61 بود که در این مرحله در عملیات بیت المقدس حضور یافت. تا این که 1361/2/16 همان سال در حین عملیات بر اثر سوختگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شهید محمد بختیاری

فرزند : اکبر

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۲/۱۶

محل شهادت : فکه

محل دفن : بروجرد

سایت یاد امام و شهدا و رزمندگان استان لرستان ، بانک اطلاعاتی جدیدی را برای معرفی این شهید والامقام بازنموده، لذا ازکسانی که از وی خاطره دارند، تقاضا می شود،تصاویر و مطالب خود را در سایت قرارداده تا با نام خودشان منتشرگردد. باتشکر، مدیرسایتششم شهریور ۱۳۴۵، در روستای دره میانه سفلا از توابع شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش اکبر، کارگر بود و مادرش ملک بانو نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شانزدهم اردیبهشت ۱۳۶۱، در فکه بر اثر سوختگی به شهادت رسید. مزار او در شهرستان زادگاهش واقع است.

منبع: سایت یاد امام و شهدا

http://yadshohada.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan