یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمدرضا عینی ، شهدای خرم آباد

  • ۱۳:۰۰

شهید محمدرضا عینی ، خرم آباد

شهید محمدرضا عینی

کد ایثارگری: 6217802

نام پدر: احمد

محل تولد: خرم آباد 

تاریخ تولد: 1345/04/20

شغل: بسیجی

تحصیلات: دیپلم

سن : ۱۷ سال

تاریخ شهادت: 1362/01/27

محل شهادت: جنگل امقر ، منطقه بستان و فکه ، تنگ ذلیجان 

خاطره ای از شهادت شهید عینی

 مصطفی دوربین عکاسی ای همراه داشت ، با هم خیلی عکس گرفتیم ، همان عکس ها آخرین عکس های مصطفی بود . فردای آن روز مصطفی می خواست به جبهه برود من به ایشان گفتم من هم می خواهم با شما به جبهه بیایم اما مصطفی قبول نکردند . ( اما خدا می داند و گواه است که نگاه به در دیوار می کردم و عکس شهدا را که می دیدم مصطفی جلوی چشمانم مجسم می شد ) من گفتم پسرم همان طوری که شما وظیفه خود می دانی به جبهه بروید من هم بر خود وظیفه می دانم به جبهه بروم . صبح روز بعد مصطفی با ماشین جیپی که متعلق به سپاه بود با ما خدا حافظی کرد و به جبهه رفت ولی به من نگفت بیا شما را هم با خودم ببرم . من هم بلافاصله بعد از ایشان به عنوان داوطلب بسیجی به جبهه جنوب اعزام شدم . هنگامی که به اهواز رسیدیم ما را به مقر نیروهای سپاه بردند . به مصطفی خبرداده بودند که پدرت به جبهه آمده است .بعد از پرس وجو مرا پیدا کرده و نزدم آمد . به من گفت پدر مگر نگفتم نیا پس چرا آمدی من هم به او گفتم پسرم به وظیفه خودم عمل کردم به جبهه آمده ام . یک دو روز بعد به من گفت : « می‌خواهم بروم به یکی از دوستانم « شهید محمدرضا عینی » سر بزنم. با چند تن دیگر از دوستانش راهی منطقه عملیاتی شدند . یکی از دوستانش به من ‌گفت : « وقتی داشتیم بسوی خط اول می‌رفتیم ، اتومبیل ایشان سرعت خیلی زیادی داشت و یکی از ما به مصطفی گفت که سرعت شما خیلی زیاد است » اما ایشان پاسخ دادند که « با من حرف نزنید ، حالت بخصوصی دارم ! » به هر ترتیب حدود ساعت ۶:۳۰ صبح به محل مورد نظرشان می‌رسند و مصطفی نزد محمدرضا و چند تن دیگر از دوستانش می‌رود ؛ در همین هنگام در چند قدمی آنان خمپاره‌ای منفجر می‌شود و در همان لحظه چندتایشان به شهادت می‌رسند . ولی مصطفی و محمدرضا مجروح می‌شوند و با آمبولانس به سمت بیمارستان دزفول منتقل می‌شوند ، مصطفی قبل از رسیدن به بیمارستان مزبور در منطقه ذلیجان (یکی از مناطق فکه ، جنگل امقر ، شمال غربی بستان) در سپیده دم خونین روز 27/1/1362 جان به جان‌آفرین تسلیم و ردای زیبای شهادت را بر قامت رعنای خویش می‌کشد . ولی محمدرضا عینی پس از انتقال به بیمارستان دزفول به درجه رفیع شهادت می رسند . یک روز بعد از این اتفاق تعدادی از همرزمان مصطفی به من خبر دادند که مصطفی زخمی شده است و گفتند بیا برویم به مصطفی سر بزنیم من به آنها گفتم مصطفی شهید شده است ولی آ نها قبول نکردند اول ما را نزد محمد رضا عینی بردند ؛ ( بعد از عیادت ما محمدرضا در همان بیمارستان به شهادت می رسند ) بعد به من گفتند که مصطفی شهید شده است ، سپس من را نزد پیکر پاک و مطهر شهید مصطفی بردند . در همان روز مقدمات انتقال پیکر پاک آنان را به شهرستان خرم آباد فراهم کردند . سرانجام پیکر پاک شهیدان محمدرضا عینـــی و مصطفـــــی قاسم پور درتاریخ 29/1/1362 در دستان پر مهر و محبت اهالی محترم شهرستان های خرم آباد و نورآباد تشییع و در خاک بهشت رضای خرم‌آباد کنار همرزمانشان آرمیدند . روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

راوی : مرحوم حاج علی بخش قاسم پور پدر سردار شهید مصطفی قاسم پور

منبع: شهدای دلفان 

شهید محمدرضا عینی - خرم آباد

بستان ، جنگل امقر، تنگه ذلیجان ،

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan