یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید منوچهر خزایی - شهدای نورآباد لرستان

  • ۱۹:۲۶

شهید منوچهر خزائی

نام پدر: عزیزمراد

شغل(ها): جوشکاری

تاریخ تولد: 1-7-1345 شمسی

محل تولد: نورآباد -دلفان -لرستان 

تاریخ شهادت : 4-10-1365 شمسی

محل شهادت : جنوب

گلزار شهدا: بهشت زهرای نورآباد - دلفان - لرستان 

https://navideshahed نوید شاهد 

به گزارش نوید شاهد لرستان شهید منوچهر خزایی در ۱۳۴۵ در روستای سراب داود از توابع شهرستان نورآباد لرستان متولد شدند و بعد از آنکه به سن هفت سالگی رسیدند به مدرسه رفتند و برای طلب علم مشغول به درس خواندن شدند. و در سال ۱۳۵۷ در اوایل انقلاب در راهپیمایی ها شرکت می کرد و مردم را تشویق به مبارزه علیه حکومت ستم شاهی می کرد. و درس خود را تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه داد و بعد از آن به علت مشکلات از درس خواندن ترک تحصیل کرد. بعد از ترک تحصیل در یک کارگاه جوشکاری مشغول به کار شد و در هنگام کار کردن به یادگیری نیز شوق می ورزید و بعد از چند سال به کار خود کاملا آشنا شد و یک استادکار ماهر شدند.

وی در سن ۱۷ سالگی ازدواج کردند و برای کمک و یاری دیگر برادران رزمنده چندین بار عازم میدان نبرد شدند که یک بار به جبهه های غرب و بار دیگر در تاریخ ۱۳۶۳/۹/۱۲ به جبهه های جنوب اعزام شدند.

و بعد از برگشتن از جبهه پس از چند ماهی دوباره قصد رفتن به جبهه را کردند و این بار برای خدمت سربازی به سپاه پاسداران رفتند و از طریق سپاه اعزام شدند و به پادگانی در اهواز رفتن و قرار بود در آنجا فقط درس عقیدتی سیاسی بخوانند ولی چون علاقه ایشان نسبت به رفتن به جبهه بیشتر بود تقاضای انتقالی به جبهه را کردند.

بعد از چند روزی ایشان انتقالی گرفت و به پادگانی که جزء تیپ 15 امام حسن(ع) گردان تکاوران یگان دریایی بود و گروهان کوثر سکانی رفتند. و بعد از مدتی تعلیم نظامی و دریایی و رانندگی قایق را آموخت تا چند ماهی آنجا ماندند و بعد از آنجا به تیپ 48 فتح انتقال پیدا کردند ، در آنجا در عملیات های زیادی شرکت کردند .از جمله در عملیات فتح فاو شرکت داشت و بعد از چند ماهی در حمله کربلای 4 در شب که در حال جابجا کردن نیروهای خودی بودند در گیر شده و از آن تاریخ مفقود شدند.

عکسهای تازه منتشر شده از شهید منوچهر خزایی 

https://lorestan.navideshahed.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan