یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

نقش ستارگان هوانیروز در دفاع مقدس

  • ۱۰:۳۶

باشگاه خبرنگاران نوشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روزهای انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت.

هوانیروز ارتش به عنوان یگان پشتیبانی از نیروهای زمینی که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش به عنوان بزرگ‌ترین یگان هوانیروز در غرب آسیا تشکیل شده بود یکی از نیروهایی بود که در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب نقش موثری ایفا کرد؛ یکی از این صحنه‌ها ایثار و رشادت‌های خلبانان شجاع هوانیروز در مبارزه با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ظهور و بروز داشت. البته هوانیروز ارتش نقش مهمی در پشتیبانی از نیروهای زمینی حاضر در صحنه نبرد نیز داشت،  و خلبانان آن در راه دفاع از کشورمان علاوه بر رشادت‌های گوناگون و موثر شهدای بسیاری را هم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است. 

بالگردهای هوانیروز ارتش در دفاع مقدس چند ساعت پرواز کردند؟

بالگردهای هوانیروز ارتش در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در مجموع رکوردهای باورنکردنی را بر جای گذاشتند که در هیچ جای جهان سابقه ندارد. هوانیروز در عملیات‌های بیت المقدس با ۱۰۰ فروند بالگرد و در عملیات والفجر ۸، با ۸۰ فروند شرکت داشت. یکی از این نمونه‌ها در روزهای نخست دفاع مقدس و در عملیاتی که منجر به حفظ و عدم اشغال سرپل ذهاب و پادگان ابوذر ارتش شد بود که در آن شهید شیرودی به همراه دو فروند بالگرد دیگر با رشادت مثال زدنی و پرواز بی وقفه مانع از سقوط سرپل ذهاب به عنوان نقطه‌ای راهبردی در غرب کشور شدند.

این خلبان ارتش با خدا مصاحبه کرد /خلبانی که با بالگرد از ارتش بعثی اسیر گرفت+عکس

رکوردهای جهانی هوانیروز ارتش که در جهان سابقه نداشته‌اند

خلبانان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس علاوه بر پرواز و انجام موفقیت عملیات های خود در دفاع از کشورمان رکوردهای بی سابقه ای را در کارنامه هوانیروز ارتش ثبت کرده اند که بسیاری از آن ها در جهان بی سابقه و یا کم سابقه است. رکوردهایی همچون شکار تانک‌های عراقی توسط دو خلبان هوانیروز ارتش از فاصله ۵ کیلومتری، نجات کامل سرپل ذهاب از تجاوز رژیم بعثی، نابودی جنگنده میگ بعثی توسط بالگرد کبرا و بسیاری دیگر جزو پیروزمندانه ترین رکوردهای هوانیروز ارتش در دفاع مقدس هستند.

ستارگان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس چه کسانی بودند؟

خلبانانی همچون شهید شیرودی، شهید کشوری، شهید شمشادیان، شهید سهیلیان و بسیاری دیگر از این عزیزان توانستند در سال های دفاع مقدس علاوه بر اجرای موفق ماموریت های خود در دفاع از ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شوند. یکی از این شهدا که نقش مهمی در جنگ تحمیلی داشته است را در ادامه معرفی می‌کنیم.

شهید خلبان علیرضا حراف

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan