یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

به مناسبت سالگرد شهادت شهید حاج محمود طاهری -تهران

  • ۰۰:۵۷

https://defapress.ir/files/fa/news/1399/5/15/1051111_982.jpg

ادامه دهنده اهداف و راه شهداء باشید

«در پیشبرد انقلاب اسلامی کوشا باشید و تا جان در بدن دارید، مطیع فرمان امام عزیز باشید. روحانیت مبارز را تنها نگذارید، مساجد را خالی نکنید و ادامه دهنده اهداف راه شهداء باشید و بخاطر عمر چند روزه این دنیای فانی، از رفتن به جبهه‌های نور علیه ظلمت نهراسید زیرا که اگر هم در آنجا کشته شوید، خداوند در دنیای بعد از مرگ وعده بهشت داده است، آیا معامله‌ای از این سودمندتر را سراغ دارید.»

شهید حاج محمود طاهری، در 2 دی 1341 شمسی، در تهران در خانواده متوسط و متدین دیده به جهان گشود. وی  فرزند پنجم خانواده بود و 5 برادر و یک خواهر داشت. پدرش ابراهیم کارگری ساده بود و مادرش حبیبه باقری نام داشت. شهید طاهری، در سن 7 سالگی وارد دبستان مولوی در سیزده آبان شهرری شد و دوران دبستان و دوره راهنمائی را در همان محل به پایان رساند. او درحالیکه یار و غمخوار خانواده بود، از همان سال های ابتدای تحصیل پس از مدرسه به منظور کمک به خانواده به پدرش کمک می کرد. شهید طاهری مشغول تحصیل در سال سوم رشته ی اقتصاد در دبیرستان  بود که می دید جوانان کشور به سوی جبهه ها سرازیر هستند، از این رو تصمیم گرفت به خدمت سربازی برود. 
وی پس از گذراندن دوران آموزشی خود در ژاندارمری عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شد و در ژاندارمری اهواز گروهان سوسنگرد مشغول خدمت و عازم مناطق عملیاتی موسیان شد و از آنجا بصورت داوطلبانه به عضویت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و در عملیات غرور آفرین محرم شرکت کرد و همراه فاتحان این عملیات سرود پیروزی را سر داد.
 شهید محمود طاهری، پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی به منظور آگاهی از علوم اسلامی در کلاس های طلبگی سازمان تبلیغات اسلامی وارد شد و در حین تحصیل در سال 1363 به همراه برادرش بعنوان خدمت کاروان حج به مکه معظمه مشرف شد و در ایامی که در مدینه منوره و مکه معظمه حضور داشت از حال و روحیه معنوی بالائی برخوردار بود.
شهید طاهری، پس از بازگشت از حج با هداف رفتن به منطقه عملیاتی وارد جهاد سازندگی شد و پس از طی دوره کوتاهی در شهرستان قم بعنوان راننده لودر با ستاد پشتیبانی جنگ جهاد استان تهران به منطقه ایلام رهسپار شد. چند ماهی از شرکت او در جهاد می گذشت که در 15 فروردین سال 64 ازدواج کرد و پس از عقد و پیمان ازدواج مجددا رهسپار منطقه عملیات شد و سرانجام این شهید بزرگوار در 6 اردیبهشت سال 65، در منطقه مهران، بسیار مظلومانه توسط دژخیمان بعثی به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه او بود نائل آمد. 


https://defapress.ir/files/fa/news/1399/5/15/1051113_146.jpg


بخشی از وصیت نامه شهید محمود طاهری


قسم بعصر که انسان همه در خسارت و زیان است، مگر آنان که به خدا ایمان آورده و نیکوکار شدند و بدرستی و راستی و پایداری در دین یکدیگر را سفارش کردند.
پس از ستایش خداوند سبحان و درود بر رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار، بالاخص حضرت مهدی (عج) منجی انسان‌ها و نایب بر حقش امام خمینی، و با سلام و درود به خانواده‌های عزیز شهداء و مفقودین اسرا و امت شهید پرور ایران اسلامی و رزمندگان پرتوان اسلام که با پیروی از رهنمودهای امام عزیز و با قدرت ایمان به الله پوزه تمامی ابر جنایتکاران و زورگویان تاریخ را بخاک مالیده و راه حسین ابن علی (ع) را طی می کنند و با درود بی پایان به تمامی مجروحین و معلولین اسرای ایران اسلامی که با از خودگذشتگی ها و جانبازی‌ها دین خود را به اسلام عزیز عرضه داشتند.
بنده حقیر بعنوان پیام به امت شهیدپرور کلامی جز پیروی از رهنمودهای امام عزیز را ندارم زیرا که پیروی از این فرزند حسین (ع) خود نیز پیام تمامی شهدای صدر اسلام است و تمام مسلمین موظفند از رهنمودهای این بزرگوار پیروی کنند، بعنوان وصیت سخنی دارم با مادر عزیزم، مادر مبادا از اینکه پسرت در راه خدا کشته شده است ناراحت باشی، زیرا حسین (ع) و یارانش هم مظلوم‌وار در همین راه کشته شدند، این راه بود که خود با دید و سیع انتخابش کردم و مشتاق بودم در این راه جان ناقابل خود را هدیه کنم، آری مادر وقتی که می دیدم از نوجوان 15 ساله تا پیرمرد 65 ساله در جبهه ها برای اسلام عزیز می‌رزمند و وقتی که می دیدم اسلام در خطر است، چگونه می توانستم در پشت جبهه بمانم و عمر خود را در زندگی عادی و آسایشی بسر ببرم.
مادر شما باید خوشحال باشید که خداوند چنین سعادت عظیمی یعنی (شهادت) در راهش را نصیب فرزندتان کرده است و شما مادر مبادا اجری را که خداوند بشما وعده داده است ضایع سازید. از شما می خواهم که روحیه انقلابی و اسلامی بودن را حفظ کنید و صبور باشید که خداوند صابرین را دوست دارد. پیرو رهنمودهای امام بزرگوار که نماینده بقیه الله می باشد، باشید.
خواهرم را با شناخت به معارف اسلامی تربیت کنید و تحویل جامعه دهید و به او بیاموزید که زینب وار با حفظ سنگرش یعنی حجاب راه برادرش را ادامه دهد...
از کلیه دوستان و آشنایان، فامیل و برادرانم می خواهم که در پیشبرد انقلاب اسلامی کوشا باشید و تا جان در بدن دارید، مطیع فرمان امام عزیز باشید. روحانیت مبارز را تنها نگذارید، مساجد را خالی نکنید و ادامه دهنده اهداف راه شهداء باشید و بخاطر عمر چند روزه این دنیای فانی از رفتن به جبهه‌های نور علیه ظلمت نهراسید زیرا که اگر هم در آنجا کشته شوید، خداوند در دنیای بعد از مرگ ....وعده بهشت داده است آیا معامله‌ای از این سودمندتر را سراغ دارید.
پس بشتابید که خداوند چنین سعادتی را نصیب هرکس نمی کند، از شماها می خواهم که با تقوا بودن را حفظ کنید و تزکیه نفس داشته باشید. زیرا با تقوا بودن است که مقام انسان را در پیشگاه خداوند بالا می برد. از برادرانم می خواهم احترام خاصی را برای پدر و مادرم قائل باشید، به رهنمودهای امام عزیز عمل کنید فرزندانتان را طوری تربیت و تحویل جامعه دهید که دنباله‌رو خط امام و راه شهدا باشند.

پایگاه خبری حیات

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan