یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

زندگی نامه دانشجوی شهید احمد حسینی ، شهدای بروجرد

  • ۱۳:۳۱

شهید احمد حسینی فرزند شکرالله -شهدای بروجرد

زندگی نامه شهید احمد حسینی

نام :  احمد
نام خانوادگی :  حسینی
نام پدر :  شکراله
محل تولد :  بروجرد - لرستان
تاریخ تولد :  
1344

دانشگاه :  صنعتی اصفهان
رشته تحصیلی :  مهندسی برق
مدرک تحصیلی :  کارشناسی
محل شهادت :  فاو
تاریخ شهادت :  
1365/05/22

شهید در خرداد  سال 1344 در شهرستان بروجرد در خانواده ای با ایمان و متقی و روحانی به دنیا آمدند .

او در کودکی فردی بسیار مؤدب و خوش برخورد بود و همیشه با آن سن کم سعی می کرد که حتی هم سن و سالانش را ارشاد نماید و در سال 1350  وارد دوره ابتدایی شد و دانش آموز موفق و شاخص دبستان بود.

دوره راهنمایی را نیز با موفقیت  گذراند و در سال 58 در دبیرستان علامه بحرالعلوم  بروجرد  به تحصیل در رشته  ریاضی ادامه داد . در این زمان او علاوه بر درس در سپاه پاسداران به عنوان جوانترین فرد لباس مقدس سربازی را به تن کرد  .

او در سال  62 با کسب رتبه  155 در کشور موفق  شد که در رشته مهندسی کنترل برق  در دانشگاه صنعتی  اصفهان پذیرفته شود  .

او از تقوای  بالایی برخوردار بود و اخلاق  نیکوی  او باعث  شده بود که در قلب همه آن هایی که او را می شناختند جای  گیرد .

او بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت های متفاوتی داشت که می توان در این بین به عضویت در حزب جمهوری اسلامی عضویت افتخاری سپاه پاسداران بروجرد مسئولیت سرپرستی انجمن اسلامی دبیرستان بحرالعلوم و نیز انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی و جهاد دانشگاهی اصفهان اشاره کرد.

با آغاز جنگ او در زمینه های فرهنگی و علمی  پشتیبانی مالی و حضور در منطقه عملیاتی  همواره  دستگاه کنترل از راه دور برای تجهیزات نظامی و مهندسی بود .

در  طول حیات خود 4 بار به منطقه اعزام گردید که دو بار از آن در زمان دبیرستان و دو بار در زمان تحصیل در دانشگاه  بوده است .

او در روز عید قربان در منطقه عملیاتی فاو هنگامی که در حال برقراری ارتباط تلفنی و تعمیر آن بود بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت نائل گردید .

منبع: زندگینامه شهدای بروجرد

در بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید دانشجو «احمد حسینی» می‌خوانیم:
بعد از چندین سال خاموشى ملت اسلام، فرمانى رسید که امتى مسلمان و متعهد علیه ظلم و جور زمان قیام کرد که شاید اسلام عزیزمان مدت‌ها و حتى قرن‌ها انتظار چنین قیامى را مى‌کرد تا خود را به جهانیان بشناساند. در این قیام یکى از صحابه و فرزندان امام حسین(ع) را به رهبرى و امامت این امت یکپارچه برگزینند تا این قیام را به سوى هدف نهاییش رهنمون گردد. همچنین خداوند اطاعت چنین امامى را بر ما واجب کرد. امامى که عالم از سیاست و تدبیر و دیانتش انگشت تحیر به دهان گرفته است و دشمنان اسلام به لرزه درآمده و مومنین و دوستانش را نیز به جنبش و قیام وادار کرده است. این همه در اثر توجه خاص خداوند بر این ملت است تا مسلمین را در دو جهان بلند مرتبه و دشمنان اسلام را در دو عالم خوار و ذلیل و ناتوان گرداند و در این میان سختی‌ها و ناگواری‌ها نیز بر هر دو قوم وارد مى‌کند تا مقام اهل ایمان در نزد حضرت حق به امتحان معلوم گردد. وصیت مى‌کنم شما را به تقوى و نظم در امورتان و همچنین انجام مستجبات و واجبات و بعد از اینها دعا کردن براى جان و سلامتى امام(ره) و ظهور عاجل حضرت ولى‌عصر امام زمان(عج) را به شما توصیه مى‌کنم. و اما مقدار مال ناچیزى که دارم به مخارج دولت نیازمند آن است واریز نمایید و شاید مقدارى نماز و روزه قضا داشته باشم که از شما مى‌خواهم احتیاطا بجا آورید و باز هم از شما مى‌خواهم که از تمام دوستان و اقوام و خواهران و برادران حلالیت بطلبید. و ان‌شاءالله که خداوند به شما صبر و سعادت و توفیق عطا فرماید.

منبع: کیهان- دانشجوی شهید احمد حسینی

اهل روستای قشلاق بوده اند.

زهره حسینی

ایشان زمانیکه سرگرم تلفن بودند شهید نشدند ، اولا این آقا مهندس برق بودند و دوما دقیقا زمانیکه در حال برنامه ریزی برای ماشینهای بدون سرنشین جهت ساخت سنگر بودند با اصابت ترکش به شهادت رسیدند ، در واقع اون زمان یه رباط با گروه برق طراحی کرده بودند که تلفات انسانی نداشته باشند .....

یه طوری از زندگی آدما در فضای مجازی ننویسید که انگار یه بیکار وعلاف بوده ، زمانیکه از چیزی اطلاع ندارید نگفتن بهتر از گفتن .

 

علیک سلام

اولا من که در همه جبهه ها و لحظه شهادت با همه آنها نبوده ام که دقیق بدانم هر کدام در چه شرایطی و چه حالی به شهادت رسیده اند.
تلاش من برای زنده نگهداشن یاد و خاطره شهیدان است که نسل جوان و ایندگان بدانند چه مردان بزرگی جان عزیزشان را فدای این انقلاب و اسلام و کشور کرده اند و به آسانی پا روی خون شهدا نگذارند.

و اما من این مطالب را با زحمت از منابع وبلاگی قدیمی یا گزارش رسانه ها یا سایت های رسمی شهدا جمع آوری می کنم و پس از انطباق اطلاعات نسبت به انتشار آنها اقدام می کنم. از جایی هم حقوق نمی گیرم.
دو منبع بازنشر این مطلب را در زیر آنها نوشته ام. یکی کیهان یکی هم وبلاگ شهدای بروجرد.

شما اگر از بستگان محترم این شهید عزیز هستید یک زندگینامه ای مصاحبه ای می نوشتید تا اطلاعات دقیق تری منتشر بشود . آنقدر که در وبلاگها از خودتان نوشته اید یک صفحه هم از شهیدتان می نوشتید تا مطالب مطمئن تری منتشر بشود.

ضمنا شهدا مقام معنوی شان مهم است نه آن کاری که مشغول آن بوده اند !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan