یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

طلبه شهید فاطمه ترکان ترک آبادی - کرمان

  • ۰۳:۵۱

شهیده فاطمه ترکان ترک آبادی -بم

طلبه شهید فاطمه ترکان ترک آبادی

نام پدر: علی
محل تولد: بم - کرمان 
جنسیت: زن
تاریخ ولادت: 1350/10/12
تاریخ شهادت: 1388/03/10
سن در زمان شهادت: 38 سال
دین مذهب: اسلام شیعه
تحصیلات حوزوی: مقدمات
تحصیلات دانشگاهی: کارشناسی
عنوان شهادت: ترور 
عامل شهادت: حادثه تروریستی
محل شهادت: زاهدان 
محل دفن: رستم آباد- بم - استان کرمان 
https://defapress.ir/IDNA_media/image/2016/05/139510_orig.jpg

طلبه شهیده فاطمه ترکان

روز هشتم فروردین ماه ۱۳۴۳ در شهر زاهدان و خانواده ای متوسط اما متدین و مذهبی دیده به جهان گشود.پدرش از کسبه معتمد بازار و مادر بزرگوارش اهل نعیم آباد یزد و معلم قرآن بود.در نوزدهمین بهار زندگی پر برکتش ودر سال ۱۳۶۲ پیوند مقدس ازدواج را پذیرا شد. مدتی به همراه همسر و دو فرزندش در شهر یزد زندگی کرد و سپس به دلیل احترام و عشق و علاقه به پدر و مادرش، به شهر زاهدان برگشت. وی علاوه بر تحصیل در رشته کامپیوتر مربی گری کامپیوتر واحد خواهران مکتب نرجس را هم عهده دارشد.

خانم ترکان به دلیل حس مردم دوستی و ایجاد فضای امن و راحت جهت انجام کارهای بانوان و کمک به دیگران، تصمیم گرفت شعبه خواهران موسسه مالی و اعتباری مهر را راه اندازی کند. گرچه موانع و سختی های زیادی زیادی پیش رو داشت و تنها تکیه گاهش خدای متعال بود،با توکل به خدا و عزم جزم ، تلاش مستمر و پیگیری و نامه نگاری های متعدد، بالاخره در سال ۱۳۸۱ موفق به تاسیس شعبه خواهران گردید و باعث ایجاد فضای امن و راحتی برای امور بانکی بانوان گشت. زمزمه های شبانه اش را خدای مهربان می شنید و اشک هایش را چشم های آسمان شاهد بود. سجاده اش عطر عاشقی داشت و سجده هایش را خالصانه تقدیم معبود یکتا می کرد. شاید میان بی قراری های شبانه اش لبخند خدا را دیده بود. شهیده با توجه به شناخت و معرفت عمیق دینی به عنوان یک مسلمان همواره بر حفظ و پای بندی بر حجاب برتر(چادر) تاکید فراوان داشت و به طور مستقیم و غیر مستقیم اطرافیان را به حفظ این ارزش اسلامی تشویق و ترغیب می نمود. بیش از ۸ سال رییس شعبه حضرت رقیه(س) و شعبه مرکزی بانک مهر بود و با وجود فعالیت های زیاد و مشغله کاری لحظه ای از حجاب برتر خویش غافل نشد و به همین جهت مدیر نمونه استان معرفی و مورد تشویق و تمجید قرار گرفت.

همیشه اول وقت و زودتر از همکاران در محل کار حاضر می شد و آخرین نفری بود که شعبه را ترک می کرد. خانم ترکان سعی و تلاش بسیاری جهت پیشبرد اهداف موسسه و هرچه بهتر انجام دادن کارها داشت تا آن جا که حتی خارج از وقت اداری و به همراه و کمک خانواده پیگیر امور شعبه و جذب منابع بود. هنگام شرکت در جلسات موسسه هم چون شیر زنی به بیان مشکلات محیط کار می پرداخت و به عنوان نماینده همکاران همیشه و همه جا پی گیر خواسته های آنان بود. حتا در روز شهادش در اوج اضطراب و آن شرایط خاص که همسر بزرگوارش از ایشان می خواهد به منزل بیاید، جواب می دهد من این جا مسئولیت دارم و نمی توانم شعبه و همکاران را تنها بگذارم.

ایشان در طول زندگی ارادت خاصی به ائمه معصومین(ع) داشت از جمله خواندن نماز امام زمان (عج) و توسل  به امام حسین (ع) و ساقی دشت کربلا حضرت ابوالفضل (ع) خلاصه این که نامبرده لحظه به لحظه زندگی خود را با توسل پیش می برد.نمازش را با خشوع و تواضع خاصی اقامه می کرد و حالت بندگی و راز و نیاز با معبود همراه قطره های اشک که در  چهره اش نمایان بود همه را تحت تاثیر قرار می داد. سرانجام هم راز و نیازهای مخلصانه اش با معبود بال پریدنش شد به آسمان ها و پیشگاه خالق و در اوج دود و آتش روی سجاده‌اش ایستاد و عروج مظلومانه اش آغاز گشت.

شهیده فاطمه ترکان ترک آبادی - بم

شهید بزرگوار خانم فاطمه ترکان روز یکشنبه ۱۰/ ۳/ ۸۸ به همراه پنج نفر دیگر از همکاران در محل کارشان در شعله‌های آتش آشوبگران مظلومانه به شهادت رسیدند.

مدتی به همراه همسر و دو فرزندش زهره و علی در شهر یزد زندگی کرد. ضمن اینکه مادری خوب و همسری دلسوز و مهربان بود به فراگیری هنرهای متعدد از جمله آرایشگری و خیاطی نیز مشغول شد . به دلیل احترام و عشق و علاقه فراوان به پدر و مادرش ، به شهر زاهدان بازگشت و به تحصیل حوزوی در مکتب نرجس زاهدان پرداخت .همچنین در رشته کامپیوتر در دانشگاه جامع تکنولوژی (علمی-کاربردی) مشغول به تحصیل و مربی گری کامپیوتر-واحدخواهران –مکتب نرجس را به عهده گرفت و مدت سه سال هم در هنرستان خدیجه کبری (س) به تدریس کامپیوتر پرداخت .

خانم ترکان به دلیل حس مردم دوستی و ایجاد فضای امن و راحت جهت انجام کارهای بانوان و کمک به دیگران ، تصمیم گرفت شعبه خواهران موسسه مالی و اعتباری مهر را راه اندازی کند . گرچه موانع و سختی های زیادی پیش رو داشت و تنها تکیه گاهش خدای متعال بود ، با توکل به خدا و عزم جزم ، تلاش مستمر ویگیری و نامه نگاری های متعدد ، بالاخره در سال ۱۳۸۱ موفق به تاسیس شعبه خواهران گردید و باعث ایجاد فضای امن و راحتی برای امور بانکی بانوان گشت.

شهیده با پشتکار خارق العاده و همت والایی که داشت در سال ۱۳۸۲ در رشته ی کارشناسی حسابداری پذیرفته و همزمان با دو فرزندش مشغول به تحصیل شد . شاید کمتر کسی بتواند این چنین با داشتن ۴فرزند ، کار سنگین تربیت و خانه داری به تحصیل هم بپردازد ، و دانشجویی با نمرات عالی باشد . لحظه هایی می شد که جای خالی مادر ، سکوت مهمان ثانیه ها می کرد اما به وجود تمام مسئولیت ها حتی لحظه ای از فرزندان و خانواده اش نمی شد ….

نحوه شهادت و مراسم خاکسپاری :

خورشید حیات بخش صبح دهم خرداد ماه ۱۳۸۸ مانند قرن های متمادی و روزهای گذشته صفحه جهان را منور و آسمان زاهدان را نیز نورافشانی نمود و هنگامه کار و تلاش فرا رسید . شهیده فاطمه ترکان هم بر اساس عادت چند ساله ، قبل از سایر همکاران در محل کار حاضر و با توکل بر حضرت حق و به قصد خدمت رسانی به جامعه اسلامی پشت میز کار خود قرار گرفت . عقربه های ساعت ثانیه ها و دقیقه ها را پشت سر گذاشته و از شمارش ساعت ها نیز عبور کردند تا زمان به ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه رسید. ناگهان متوجه شدند که در مقابل شعبه سروصدا است و مردم تجمع کردند و با سرعت زیاد با سنگ و اشیاء سخت شروع به شکستن شیشه ها نمودند و تیراندازی آغاز شد. همچنین گازهای اشک آور و دودزا به داخل شعبه پرتاب و با قساوت و بی رحمی تمام شعبه را به آتش کشیدند . شعله های آتش در مدت زمان بسیار کوتاهی فضای داخلی ساختمان را فرا گرفت و هیچ راه نجاتی برای شش نفر پرسنل مظلوم بی گناه و بی دفاع وجود نداشت. آری گروهی قسم خورده ی بیگانه به قصد برهم زدن نظم عمومی شهر و بی اعتباری جلوه دادن وحدت اسلامی و ایجاد تفرقه بین امت واحدی که قرن های متمادی برادروار با هم زندگی می کنند شهر را به آشوب کشاندند تا رضایت آمریکای جنایتکار را فراهم آورند . سرانجام پیکر مقدس این شهیده مظلومه با به جا گذاشتن خاطرات تلخ و شیرین چند ساله ای که از زاهدان داشت به سوی گلزار شهدای رستم آباد بم تشییع و با مراسم بسیار باشکوهی در کنار تربت پدر بزرگوارشان به خاک تقدیر سپرده شد.

زمینیان نیز چند گروه شده بودند. گروهی سهل‌انگار و خوش‌خیال، گروهی هم از شیاطین پیروی کرده و به حریم امن کار و تلاش فاطمیون ناجوانمردانه حمله نموده و آنجا را با بمب و مواد آتش‌زا به آتش کشیدند.

 یادآور می‌شود، شهیده فاطمه ترکان در خردادماه ۱۳۸۸ به‌همراه پنج تن از همکارانش در حادثه بانک مهر شعبه خیام زاهدان، زنده در آتش جهل وهابیت سوختند.

تروریست‌های وهابی از مسجد ضرار مکّی بیرون آمده و جنایت و آدمکشی را به نماز خود پیوند زدند.

کنگره شهدای روحانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan