یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید اردشیر کرم توکلی ، شهدای الیگودرز

  • ۲۱:۴۹

شهید اردشیر کرم توکلی -الیگودرز

شهید اردشیر کرم توکلی 

نام : اردشیر

نام خانوادگی : کرم توکلی

نام پدر: نصرالله

شغل: پاسدار افتخاری 

تاریخ تولد: 5-7-1345 شمسی

محل تولد: الیگودرز

تاریخ شهادت : 19-4-1367 شمسی

محل شهادت : بانه - سورکوه- دره شیلر

دلیل شهادت : اصابت گلوله مستقیم دشمن بعثی 

گلزار : گلزار شهدای الیگودرز - استان لرستان

نوید شاهد

از حنظله بسیار شنیده ایم، ولی جنگ تحمیلی باعث شد تا حنظله های زیادی را به چشم خود ببینیم و از نزدیک به دنیای عرفانی و معنوی آنان آشنا شویم.

اردشیر، از قبیلۀ حنظلۀ غسیل الملائکه بود که تیرماه سال 1345 همزمان با آغاز گرما طبیعت، وجود زیبایش، گرمابخش خانه ای در شهرستان الیگودرز شد که اهل آن از علاقه مندان به خاندان نبوت (ع) و مقید به احکام هدایتگر و نورانی محمدی (ص) بودند. هنوز پنج بهار از زندگی را درک نکرده بود که به دلیل شغل پدر به شهرستان اهواز مهاجرت کردند .

به دلیل شرایط آب وهوای گرم و کمبود امکانات دچار بیماری سختی شد که با تحمیل هزینه ای سنگین به خانواده و توسل به ائمۀ اطهار (ع) دوباره به عرصۀ زندگی بازگشت. پس از چندی دوباره به زادگاهش بازگشت و در دبستان بدر دورۀ ابتدایی را آغاز کرد و دورۀ راهنمایی را در مدرسۀ شهید قدرت الله چگینی به پایان برد.

او در مدرسه و خانه از لحاظ اخلاقی فردی نمونه و زبانزد خاص و عام بود. صبوری، متانت و تواضع باعث شده بود تا در قلب بسیاری از دوستان و بستگانش جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. هرگاه که غیبت او طولانی می شد، فراقش باعث دلتنگی اطرافیان بود و هر لحظه آرزوی دیدار وی را می کشیدند.

با مشاهدۀ شرارت های دشمن در مناطق مرزی ایران اسلامی به سوی شجرۀ طیبۀ بسیج روانه شد و پس از ثبت نام و طی دورۀ آموزش نظامی و آمادگی جسمی و روحی، لباس مقدس سربازی را پوشید و به عنوان پاسدار وظیفه راهی مناطق نبرد حق علیه باطل شد. پس از دو سال خدمت صادقانه و توأم با عشق و وفاداری دوباره به زادگاهش برگشت. حال و هوای معنوی سنگرهای رزمندگان اسلام چنان دل و جان وی را مشتاق و بیقرار کرده بود که ماندن را نتوانست و با مراجعه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پاسدار افتخاری، آمادگی خود را برای اعزام به مناطق نبرد اعلام داشت.

هنوز چند روزی از وصلت مبارک وی با همسرش نگذشته بود و خاطرۀ دامادیش در اذهان تازه و زنده بود که هوای کوی معشوق اصلی او را راهی مناطق نبرد کرد و قبل از آنکه بتواند رُخ تنها یادگار خود را ببیند، خود رُخ از دنیای فانی برگرفت.

۱۳۶۷/۰۴/۱۹ در درۀ شیلر بانه بر اثر تیرباران دشمن و اصابت گلوله های مستقیم به پیکر نازنین وی پیمانۀ پر شده از شراب ناب وصل را سر کشید و همراه با فرشتگان به وادی «عند ربهم یرزقون» سفر کرد. پیکر مطهرش پس از سه ماه مفقود بودن به همت همرزمانش کشف شد و به زادگاهش منتقل گردید و در گلزار شهدای الیگودرز، کنار سایر شهیدان آرام گرفت.

آسمانی ها - شهدای الیگودرز

اسامی شهدای ۱۹ تیر لرستان :

http://yadshohada.com/1396/04/19

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan