یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

کشف پیکر نخستین خلبانان شهید دفاع مقدس در خاک عراق پس از ۳۲ سال

  • ۰۱:۰۲

پیدان شدن پیکر اولین شهید نظامی کشورمان بعد از 32 سال

پیکر سرلشکر «محمد صالحی» و «خالد حیدری» نخستین خلبانان شهید دفاع مقدس بعد از 32 سال انتظار همسر و فرزندانش کشف شد و به همراه شهدای تازه تفحص شده به میهن اسلامی باز میگردد.

برابر اطلاعات موجود نخستین شهیدان از خلبانان جمهوری اسلامی ایران، شهیدان «محمد صالحی» از برادران اهل تشیع و «خالد حیدری» از برادران اهل سنت هستند که به اتفاق هم در پرواز مشترک به شهادت رسیدند؛ به عبارت دیگر شیعه و سنی از روز نخست جنگ در صفی واحد در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند. این خلبانان در نخستین روزهای جنگ و دفاع مقدس در جریان عملیات برون مرزی در منطقه شیخ سعد استان واسط عراق بر اثر آتش سلاحهای ضد هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند سپس در یکی از قبرستانهای شهر کوت عراق به خاک سپرده شدند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح هویت چهار شهید خلبان را به ترتیب محمد صالحی، خالد حیدری، بیژن حاجی و قدرت الله کیانجو اعلام کرد...
سرگرد خلبان همایون شوقی بعد از اجکت برروی زمین توسط دژخیمان بعثی قطعه قطعه شدند.
 
شهید بزرگوار سرگرد خلبان بیژن حاجی فرمانده یکی از گردان های عملیاتی بودند که در تاریخ 12 مهر 1359 در جاده کوت عبدالله هدف قرار گرفتند و پس از اسارت بدست مزدوران عراقی به واسطه شناخته بودن نام ایشان برروی زمین به طرز وحشتناکی به شهادت رسیدند.
                   
شهید بزرگوار ستوان خلبان قدرت الله کیان جو در تاریخ 12 مهر 1359 در جاده کوت عبدالله به همراه شهید بیژن حاجی پس از اسارت بدست مزدوران بعثی به شهادت رسیدند.
                              روحشان شاد و راهشان پررهرو
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan