یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

جاویدالاثر سرگرد خلبان شهید قدرت الله کیانجو ، اصفهان

  • ۰۱:۳۳

 سرگرد خلبان شهید قدرت الله کیانجو ، اصفهان

* سرلشکر خلبان قدرت الله کیان جو، فرزند رضا، تاریخ تولد: 1325/2/13، محل تولد: اصفهان، دارای سه فرزند دختر، محل شهادت: جاده کوت، علت شهادت: اصابت موشک ضد هوایی.(نوید شاهد)

سیزدهم اردیبهشت ۱۳۲۵، در اصفهان چشم به جهان گشود. پدرش رضا، مشاور املاک بود و مادرش، معصومه نام داشت. تا پایان کارشناسی در رشته علوم و فنون نظامی درس خواند. سرهنگ دوم هوانیروز بود. سال۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به عنوان نهاجا در جبهه حضور یافت. هفدهم مهر ۱۳۵۹، با سمت خلبان در جاده کوت شهید شد. ولی پیکرش تا ۳۲ سال مفقود بود .

بالاخره در سال ۱۳۹۱ در تفحص شهدا ، شناسایی و در ۹ آبان ۱۳۹۱ در اصفهان تشییع و در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد .

برادرش حمید نیز شهید شده است.

 

همسر شهید : شهید کیانجو بعد از ۳۲ سال به قول خود عمل کرد 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، همسرسرلشکر خلبان شهید کیانجو ظهر امروز در آیین استقبال از پیکر پاک 17 شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس که با حضور پرشور مردم و مسئولان در مشهد شهدای شلمچه برگزار شد اظهار کرد: شهید کیانجو و همرزمانش سردارانی هستند که در راه وطن از خود گذشتند و امروز شاهد بازگشت باشکوه آنها به آغوش میهن هستیم.

وی ادامه داد: سربازانی همچون شهید کیانجو، صالحی، حیدری و حاجی در کشورمان بسیار هستند که به محض اینکه خطری کشورمان را تهدید کرد در راه آرمان‌های خود و دفاع از میهن جان خود را فدا کنند.

وی در خصوص آخرین لحظات زندگی این شهید بزرگوار گفت: زمانی که شهید کیانجو را برای آخرین بار بدرقه کردم فرزندی 4 ماهه داشتم و شهید کیانجو به من گفت اگر فرزندمان پسر باشد نام وی را محمد و اگر دختر باشد منا بگذار ان‌شاءالله من بر می‌گردم و با هم به زیارت آقا امام رضا(ع) می‌رویم.

همسرسرلشکر خلبان شهید کیانجو ادامه داد: امروز و پس از 32 سال شهید کیانجو به قول خود عمل کرد و امروز به اتفاق هم رهسپار زیارت امام رضا(ع) هستیم.

وی در خصوص اینکه شهید کیانجو نشانه‌ای از آمدن خود داده بود گفت: من گل رز صورتی را بسیار دوست دارم و حدود یک ماه قبل خواب دیدم شهید کیانجو با یک گل رز صورتی آمده و به من می‌گوید که من برگشتم و اکنون پس از یک ماه شاهد بازگشت وی هستیم.

خلبان شهید قدرت الله کیانجو - اصفهان

تشییع پیکر پاک شهید خلبان قدرت الله کیانجو در اصفهان

شهرام

خدارحمتش کنه ایشون شوهرعمه بنده بود وواقعا استثنابودبااینکه دیسک کمرداشت وپنج سال بودپروازنمیکردوقتی جنگ شدداوطلبانه اعزام شدووقتی خبرمفقودیشونوشنیدیم تاسالها هیچ خبری ازشون نداشتیم البته اونطوری که روایت شده ایشون زنده بوده وسال 70 توسط بعثی ها زیرشکنجه شهیدشدن حمیدشونم تااونجاکه یادم تودارخوین شهیدشد وفقط مجیدموند وخاطرات هردوبرادرشهیدش

سلام علیکم
تشکر از نظر خوب شما .
خداوند رحمتش کنه
واقعا این خلبان هایی که اول جنگ شهید شدند آدم های خاص و ویژه ای بودند. هر چه آدم به زندگی هاشون توجه می کنه و از اوج غیرت و شجاعت شون بیشتر تعجب می کنه. خالصا مخلصا برای خدا جنگیدن هنره . شاید اینها از مجاهدان صدر اسلام هم مقامشان بالاتر باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan