یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید ابراهیم کشاورز ، شهدای ازنا

  • ۲۳:۱۰

شهید ابراهیم کشاورز -ازنا

شهید ابراهیم کشاورز 

فرزند : کریم

محل تولد : ازنا

تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۰۱۲

شغل: دانش آموز

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۴/۳۰

محل شهادت : منطقه عملیاتی کوشک در عملیات رمضان

مزار : گلزار شهدای روستای شهرک المهدی شهرستان ازنا

دوم شهریور ۱۳۴۵، در روستای مکی آباد از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش کریم، کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. دانش آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. سی ام تیر ۱۳۶۱، در کوشک بر اثر سوختگی به شهادت رسید. پیکرش مدت ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص ۲۶ اردیبهشت ۱۳۷۷،  در روستای شهرک المهدی تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش محمد نیز شهید شده است.

یاد امام و شهدا

شهید محمد کشاورز - شهدای ازنا

شهید ابراهیم کشاورز - ازنا

شهید ابراهیم کشاورز در تاریخ دوم شهریورماه سال 1345 هجری خورشیدی در روستای مکی آباد از توابع ازنا در خانواده ای متدین متولد گردید و سال سوم راهنمائی به عضویت بسیج در آمد و پس از آموزش نظامی از طریق سپاه ازنا رهسپار میادین نبرد حق علیه باطل در جنوب کشور گردید .

 این دلاور مرد کوچک و اسوه ادب و اخلاق با رشادت بی نظیری جنگید و سر انجام درتاریخ 30 تیر سال 1361 در سن شانزده سالگی در اولین عملیات برون مرزی سپاه بر اثر اصابت ترکش در منطقه کوشک در عملیات رمضان به همراه هفت نفر از همشهریان ازنایی بنام منصور لک،احمد ربیعی،احمد گلابی،حجت اله بخشی ،محمدرضادهقانی ومحمود جودکی و برادرش بنام محمدکشاورز در گرمای بالای 45 درجه جنوب شرق عراق با لبانی تشنه در تاریخ 30/4/61 غریبانه و مظلومانه به فیض شهادت نائل گردید و در گلزار شهدای شهرک المهدی در کنار دیگر همرزمان آرام گرفت. یادش گرامی و روحش شاد .

از زخم شناسنامه دارند هنوز

در مسجد خون اقامه دارند هنوز

آنان همه از تبار باران بودند

رفتند ولی ادامه دارند هنوز

منبع : شهدای ازنا 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan