یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محمد کشاورز - شهدای ازنا

  • ۲۳:۲۸

شهید محمد کشاورز - شهدای ازنا

شهید محمد کشاورز

فرزند : کریم

محل تولد : ازنا

تاریخ تولد:۱۳۴۹/۰۱/۰۳

شغل: دانش آموز

سن در زمان شهادت|: ۱۲ سال

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۴/۳۰

محل شهادت : منطقه عملیاتی کوشک در عملیات رمضان

محل دفن : گلزار شهدای روستای شهرک المهدی شهرستان ازنا

 سوم فروردین ۱۳۴۹، در روستای مکی آباد تابعه شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش کریم و مادرش معصومه نام داشت. دانش آموز اول راهنمایی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سی ام تیر۱۳۶۱، در کوشک بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در روستای شهرک المهدی تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد. برادرش ابراهیم نیز شهید شده است.

یاد امام و شهدا

شهید ابراهیم کشاورز ، شهدای ازنا

شهید محمد کشاورز در روز سوم فروردین سال 1349 در روستای مکی آباد از توابع شهرستان ازنا در خانواده ای متدین متولد شد سال اول راهنمائی به عضویت بسیج مستضعفین در آمد و به فعالیت فرهنگی و نظامی پرداخت دوران راهنمایی سروش جنگ او را به خود فرا خواند از طریق بسیج سپاه ازنا رهسپار میادین نبرد شد .

این بزرگ مرد در حالیکه 12 سال بیشتر نداشت همچون پروانه ای دنیای خاکی را با همه فراز و نشیب و زیبایی که داشت ترک کرد و به دامان پر مخاطره جنگ در کنار مردانی از جنس آهن قرار گرفت ، نیروی فعال گردان در همه امور بود داوطلبانه بیشتر مواقع وظایف شهرداری چادر را بعهده میگرفت. 

این پهلوان کوچک پس از رشادتهای بی نظیر در اوج گمنامی و بی نامی در یکی از سخت ترین عملیات ها به تاریخ سی ام تیرماه سال 1361 به همراه هفت نفر از همشهریان ازنایی بنام احمد گلابی ، احمد ربیعی ، منصور لک ، حجت اله بخشی ،محمدرضا دهقانی و محمود جودکی و برادر نازنینش بنام ابراهیم کشاورز در منطقه کوشک ، در نخستین عملیات برون مرزی سپاه پاسداران بنام عملیات رمضان در اوج گرمای شرق عراق با لبانی تشنه در میادین گسترده مین به فیض شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش 16سال بعد تفحص وبعد از تشیع روی دستان همشهریان مهربانش در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1371 در کنار برادرش در گلزار شهرک المهدی ازنا آرام گرفت و جزء چهره های درخشان شهرستان ازنا شد. 

 روحش شاد .

منبع: شهدای ازنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan