یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید میرزا محمد کاوند - شهدای بروجرد

  • ۲۳:۱۵

شهید میرزا محمد کاوند - بروجرد

شهید میرزا محمد کاوند (در شناسنامه : محمد کاوند) 

کد ایثارگری: 6220314 نام پدر: علی محمد ، محل تولد: بروجرد ، تاریخ تولد: 1329/09/10 شغل: کارمند بیمارستان شهید چمران تحصیلات:  محل شهادت: بروجرد (حمله موشکی)

مزار : گلزار شهدای شهرستان بروجرد 

محمد کاوند، 10 آذر 1329، در روستای دره صیدی تابعه شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش علی‌محمد نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال 1354 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

شهید میرزا محمد کاوند کارمند بیمارستان شهید چمران بود . او در خانواده ای مذهبی و با ایمان متولد شد . ابتدا در روستا به کشاورزی مشغول گردید ولی بعد از مهاجرت به شهر در بیمارستان استخدام شد و مشغول به کار گردید .

وی قبل از پیروزی انقلاب با شرکت فعال در راهپیمایی ها و تظاهرات اطاعت خود را از ولایت به اثبات رسانیده بود . بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ بارها عازم جبهه بود ولی به علت اینکه برادرش در جبهه بود از رفتن ایشان ممانعت به عمل می آوردند تا اینکه در سحرگاه ۱۳۶۲/۱۲/۰۵ به علت حمله موشکی رژیم بعث عراق به شهرستان بروجرد ایشان و عده ای از هموطنان به شهادت رسیدند. پیکرش را در بهشت شهدای همان شهرستان به خاک سپردند.

شهید میرزا محمد کاوند دومین شهید خانواده می باشد که بعد از شهادت برادرش شهید شکرخدا کاوند ، در حمله موشکی به درجه رفیع شهادت نائل آمد .


مادر شهیدان کاوند به فرزندان شهیدش پیوست

مادر شهیدان «کاوند» به فرزندان شهیدش پیوست

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: حاجیه‌خانم فاطمه کاوند مادر شهیدان والامقام میرزامحمد و شکرالله کاوند پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: حاجیه‌ خانم فاطمه کاوند مادر شهیدان والامقام میرزامحمد و شکرالله پس از سال‌ها فراق از فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی افزود: شهید میرزا محمد کاوند متولد 1329 در شهرستان بروجرد پنجم اسفندماه 1362 در بمباران هوایی بروجرد به درجه رفیع شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: شهید شکرالله کاوند نیز متولد 1342 در بروجرد و عضو بسیج بود که با حضور در جبهه حق علیه باطل سوم خرداد ماه 1363 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

وی بیان کرد: پیکر مادر شهیدان کاوند با حضور مردم شهیدپرور شهرستان بروجرد در گلزار شهدای این شهرستان در قطعه پدران و مادران شهدا به خاک سپرده شد.

شهید شکرالله کاوند - شهدای بروجرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan