یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید صفدر محمدی لقب ، شهدای دانش آموز بوشهر

  • ۱۱:۱۸

شهید صفدر محمدی لقب 

نام پدر : علی

نام مادر: سکینه

تاریخ تولد : ۲/۱/۱۳۴۷

محل تولد: کردوان

شغل: دانش آموز راهنمایی

یگان اعزام کننده: بسیج

مسئولیت: نگهبان

تاریخ شهادت: ۳۰/۹/۱۳۶۰

محل شهادت: برازجان

محل دفن: گلزار شهدای برازجان

زندگی نامه شهید

شهید صفدر محمدی لقب در سال ۱۳۴۷ در روستای کردوان سفلی، از توابع شهرستان دشتی دیده به جهان گشود. در سن شش سالگی در همان روستا به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا کلاس پنجم ابتدایی ادامه داد. به علت فقر اقتصادی خانواده، پدر مهارجت را اختیار کرده و به ناچار در شهر برازجان اقامت کزید و با کارگری، روزگار می گذرانید. ادامه تحصیل شد در برازجان بود و تا کلاس اول راهنمایی درس خواند. از استعداد خوبی برخوردار بود، به نحوی که قرآن را یک ماهه ختم کرد. از نظر اخلاق و رفتار، فردی شایسته بود.  عضو فعال بسیج محل بود. روزها به مدرسه می رفت و شب ها نیز در پایگاه مقاومت نگهبانی می داد. مدافع سرسخت حضرت امام و انقلاب اسلامی بود و اگر کسی قصد تعرض و توهین به انقلاب اسلامی داشت، با وجود سن کم از انقلاب دفاع می کرد و می گفت ما هر چه داریم از انقلاب است.

در راهپیمایی ها شرکت می کرد، وقتی از او سوال می شد، می گفت دستور امام است و من مطیع او هستم. او هر دستوری داد، باید اطاعت کنیم. مرتب به مسجد می رفت و بیشتر نمازهایش را در مسجد اقامه می نمود. از مدرسه که بر می گشت به مسجد می رفت. به پایگاه می رفت. کتاب های مذهبی و مجله مطالعه می کرد و رفت و آمدش بیشتر با بچه های بسیج بود.

سرانجام در سن ۱۳ سالگی، شب هنگام که در پایگاه مقاومت بسیج مالک اشتر مسجد شهید دستغیب برازجان، مشغول نگهبانی بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

منبع: حماسه سازان  کنگره 2000 شهید استان بوشهر

شهدای بوشهر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan