یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهیدی که علاقه بی نظیری به کتاب و مطالعه داشت ، شهید عزت الله عسگری

  • ۱۱:۴۸

شهید عزت الله عسگری -ازنا

شهیدی که علاقه بی نظیری به کتاب و مطالعه داشت

شهید مثل‌ شمع‌ است‌ که‌ خدمتش‌ از نوع‌ سوخته‌ شدن‌ و فانی‌ شدن‌ و پرتو افکندن‌ است‌ تا دیگران‌ در این‌ پرتو که‌ به‌ بهای‌ نیستی‌ او تمام‌ شده‌ است‌، آسایش‌ یابند و کار خویش‌ را انجام ‌دهند؛ آری‌، شهدا شمع‌ محفل‌ بشریت‌ و شمعهای‌ فروزنده‌ اجتماعند که‌ اگر پرتو افشانی‌ آنها در ظلمات‌ استبدادها نبود، بشر راه‌ به‌ جایی‌ نمی‌برد؛ شهادت‌ به‌ حکم‌ اینکه‌ عملی‌ آگاهانه‌ و اختیاری‌ و در راه‌ هدفی‌ مقدس‌ می‌باشد و از هرگونه‌ انگیزه‌ خودگرایانه‌ مبراست‌، تحسین ‌برانگیز و افتخارآمیز است‌ و عملی‌ قهرمانانه‌ تلقی‌ می‌شود؛ در اسلام‌ آنچه‌ منجر به‌ شهادت‌ یعنی‌ مرگ‌ آگاهانه‌ در راه‌ هدفی‌ مقدس‌ می‌گردد، به‌ صورت‌ یک‌ اصل‌ درآمده‌ است‌ که‌ نام‌ آن‌ جهاد است‌.

به گزارش خبرنگار« خبرنامه دانشجویان ایران »؛ خون‌ شهید هرگز هدر نمی‌رود بلکه‌ وقتی‌ به‌ زمین‌ می‌ریزد، هر قطره‌اش‌ صدها قطره‌ و هزاران‌ قطره‌ بلکه‌ دریایی‌ ازخون‌ می‌شود و در پیکر اجتماع‌ وارد می‌گردد؛ بزرگترین‌ ویژگی شهید، حماسه‌ آفرینی‌ اوست‌؛ در ملت‌هایی‌ که‌ روح‌ حماسه‌ می‌میرد، مهم‌ترین هنر شهید این‌ است ‌که‌ آن‌ حماسه‌ مرده‌ را دوباره‌ زنده‌ می‌کند.

معرفی:

شهید عزت الله عسگری، در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی در شهر ازنا دیده به جهان گشود و از دوران کودکی در دامان خانواده ای مذهبی مورد تعلیم و تربیت قرار گرفت. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در خرمشهر گذرانید.

پذیرش در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی:

عزت الله پس از اخذ مدرک دیپلم هنرستان در کنکور سراسری شرکت کرده و در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته شد و با قبولی در رشته‌ی مهندسی نقشه برداری، در همین راه، به ادامه تحصیل پرداخت.

فعالیت‌های دانشجوئی:

در خلال تحصیل نیز گاهی داوطلبانه به جبهه اعزام می شد. ایشان در جبهه نیز از فعالیت های علمی دست برنداشت و به تبلیغ بسیج علمی و جذب نیروهای تحصیلکرده گردان مشغول شد.

شهادت:

سرانجام در حالیکه عشق به اسلام را در سر داشت در جوار دیگر دوست خویش، علی رسولی، در خاک پاک شلمچه در تاریخ 15مرداد ماه سال1367 هجری شمسی در منطقه‌ی عملیاتی شلمچه، به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

خاطره‌ای به نقل از علیشاه عسگری، پدر شهید:

یادم هست که شهید در دوران کودکی بسیار باهوش بود. وقتی که از مدرسه بر می گشت عزت یکی دو ساعت نسبت به دوستانش دیرتر به خانه می آمد و این دیر آمدن مرا نگران می کرد یک روز از برادرش پرسیدم چرا عزت نیامد یا دیر می آید او هم با لحن ملایمی گفت: که عزت توی زباله و آشغال می‌گردد شاید یک روزنامه یا کتابی پیدا کند که مطالعه کند به خدا قسم این عین حقیقت است که عزت به مطالعه بسیار علاقه داشت و خودش را با کتاب مشغول می‌کرد.

من خودم در کارخانه ای در اراک کار می‌کردم. مهندس قسمت کارمان فهمیده بود که ما جنگ زده هستیم گفت: می‌خواهم کمکی به شما بکنم، گفت: اگر پسرت بیکار است بگو بیاید اینجا کار کند گفتم: پسرم به نام عزت دانشجو می‌باشد و بیکار است و گفت: پس شغل نگهبانی به او می‌دهم که شبها پیش او باشید به هر حال قبول کردم و او آمد پیش ما کار کرد.

یادم هست چند وقتی یا شب به خانه نمی آمد یا خیلی دیر می آمد چون عزت از نظر جثه کمی لاغر بود من به رفتار وی شک کردم و ذهنم به جایی که نمی‌بایست برود مشغول شد. گفتم نکند عزت دنبال کار خلاف می رود لذا آمدم و به برادرش گفتم: و با وی مشورت کردم و موضوع را به او گفتم، او گفت: عزت اهل کار خلاف نیست.

به هر حال من به عنوان پدر و مسئولیت پدری کنجکاو شدم تا یک شب او را تعقیب کردم و پاسی از شب گذشت و رفتم خوابیدم پس از مدتی من بیدار شدم دیدم در حیاط بسته است به هر حال دلم طاقت نیاورد و دنبال عزت گشتم.

او را نیافتم و پیش خودم گفتم عجب پسری بزرگ کردم او حتما دنبال خلاف رفته با دل تنگ به خانه برگشتم و دیدم لامپ زیر زمینی روشن است با حالت سراسیمه و ناراحت رفتم دیدم مشغول خواندن نماز است منتظر ماندم تا نمازش تمام شد با چشمی گریان به او گفتم: که پسرم چرا بالا نماز نمی‌خوانی؟ گفت: پدر می خواهم مزاحم شما نشوم آنوقت پسرم را بوسیدم و از وی معذرت خواهی کردم و او احساس شرمندگی کرد.

وصیت نامه شهید عزت الله عسگری:

 «الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا»

هر کس بخواهد در راه ما تلاش کند ما خودمان او را به راه راست هدایت می کنیم...

این نوشته وصیتنامه بنده حقیر است، وصیتنامه چکیده زندگی هر فرد است. شهادت می دهم که الله خالق همه عالم وجود می باشد می تواند کن فیکون و می تواند کان لم یکن کند پس همه چیز را اوست همه چیز اسم اوست و هیچ چیز در برابر مطلق او وجود ندارد زیرا عدد در برابر بی نهایت وجود ندارد.

شهادت می‌دهم بر عالم غیب و شهود و روز جزا و بر حقانیت راه روشن انبیا و اینکه رسول اکرم وجود کامل همه انبیاست و شهادت می دهم بر ولایت علی بن ابیطالب و شهادت می دهم بر ولایت و امام بودن دوازده معصوم پاک و شهادت می دهم که آخرین آنان  امام مهدی (عج) است و شهادت می‌دهم که امام خمینی زمینه ساز ظهور اوست و او نایب امام است و ولایت فقیه زمینه ساز ولایت معصوم است.

مسائلی  لازم است که بیان گردد:

1)حرکت بسیجیهای علمی به وجود آمد تا تحت پرتو اسلام و در خط ولایت فقیه به دور از هر گونه گروه گرایی ،وضعیت علمی و فرهنگی جامعه اسلامی به حد استانداردهای لازم که یک جامعه مسلمان باید داشته باشد برسد.

توقع آن را نیز داریم که مسئولین و دیگران در بر خورد با آنان بسیار جدی باشند خوب است این نکته را در نظر بگیریم که انتقاد کردن و اشکال گرفتن کاری است آسان اما در صحنه عمل وارد شدن و حضور داشتن در صحنه مهم است نه کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن و یا انتقاد کردن از اعمال انجام شده دیگران. هیچ کس حق ندارد بنا به خواسته دلش به کار شکنی بپردازد.

2)به شورای مرکزی بسیج علمی ع-ب-ا نیز می‌توان توصیه ای کرد و آن هم پافشاری بر وحدت فرماندهی است و داشتن اندیشه مستقل و آزاد.

3) به کلیه برادران و خواهران توصیه تهذیب نفس و تزکیه نفس دارم و به نظر حقیر بهترین راه آن شناخت و معرفت است. به نظر ما حرکت امام خمینی دقیقا مقدمه سازی ظهور امام عصر است لذا باید تقویت شود.

ظهور امام عصر یک مسئله کاملا منطقی است و باید با شدت با خرافات و تیپ افسانه ای که برای ایشان درست شده مبارزه کرد و با التماس و اشک و زاری تنها هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

در رابطه دانشکده دوست دارم که تذکر داده شود که بنده دانشجوی تنبلی نبودم بلکه دوست داشتم مشکلات جامعه اسلامی را از ریشه حل کنم چون وقت نیست این نوشته را تمام می کنم.


شهید دانشجو عزت الله عسگری
نام پدر : علی شاه
تاریخ تولد: ۵ فروردین ۱۳۴۳
محل تولد: ازنا - لرستان
رشته تحصیلی: خواجه نصیرالدین طوسی
نام دانشگاه : نقشه برداری
تاریخ شهادت :۶ مرداد ۱۳۶۷
محل شهادت: شلمچه

مزار: گلزار شهدای امامزاده عقیل - اسلامشهر - تهران

نوید شاهد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan