یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

دلاور بسیجی شهید علی چوبتراش ، شهدای خرم آباد

  • ۱۶:۳۸

شهید علی چوبتراش- خرم آباد

شهید علی چوبتراش

نام پدر: ولی

شغل: دانش آموز 

تاریخ تولد: 15-1-1346 شمسی

محل تولد: پلدختر

تاریخ شهادت : 2-10-1362 شمسی

محل شهادت : سنندج - محور دیواندره 

دلیل شهادت :

گلزار شهدا: نام گلزار:خضر شهر:لرستان - خرم آباد

نوید شاهد 

دریادل بحر ایثار، دانش آموز بسیجی، علی چوبتراش در شهرستان خرم آباد در خانواده ای با تقوی، کشاورز و زحمتکش دیده به جهان گشود. تحت سرپرستی والدینی مومن و انقلابی خویش تربیت صحیح اسلامی را فرا گرفت. همراه با درس و تحصیل به عنوان دانش آموزی کوشا و تلاشگر از همان ابتدایی و دوران نوجوانی پا به پای والدین زحمتکش خود در اداره امور زندگی همکاری و مساعدت نمود.

واجبات دینی و شرعی را به نحو احسن و به موقع به جای می آورد. در نمازهای جمعه و جماعت حضوری فعال داشت و همواره دیگران را به انجام این فرایض بزرگ الهی ترغیب می نمود.

همواره بر این اعتقاد بود که این دنیا گذرگاهی بیش نیست و باید به فکر آخرت بود، با وجود سن کم دیدگاهش نسبت به انقلاب اسلامی و شناخت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بسیار وسیع بود

زمانی که آن مجاهد اعظم فرمان حضور همگانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب را صادر فرمودند، عاشق و مشتاق، کلاس و درس را رها کرد و در مدرسه عشق ثبت نام کرد و از کلیه تعلقات دنیوی خویش گذشت

لباس رزم پوشید و در خیل رزمندگان جان برکف سپاه اسلام به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل رهسپار گردید و مدت ها غیرتمند و دلیرانه از دین و وطن دفاع کرد تا اینکه سرانجام در منطقه عملیاتی سنندج، خونین پر و بال آرام و رها تا بلندترین قله عروج انسانی پر کشید و در جوار معبود ازلی خویش ماوا گزید.

قابل ذکر است این شهید والامقام به خاطر اینکه سنش کم بوده چون در آن دوران افرادی که سن کمتری داشتند برای جبهه ثبت نام نمی کردند لذا این شهید عزیز سن خود را دو سال بالا تر می برد و شناسنامه اش را دست کاری می کند لذا تاریخ تولد واقعی این شهید عزیز پانزده فروردین 1348 بوده است .

قسمتی از وصیت نامه شهید:

این شهید گرانقدر ولایت مدار بود و عاشقانه به رهبر کبیر عشق می ورزید به طوری که در وصیت نامه اش این هویدا است.

شهید گرانمایه در قسمتی از وصیت نامه اش عشق خود را به رهبری و ولایت این طوری بیان کرده است:

«در همه حال امام را دعا کنید. پیرو ولایت فقیه باشید. پدر و مادر چشمان من هستند و امام قلب من چرا که بدون چشم می توان زیست ولی بدون قلب هرگز. وحدت کلمه را که رمز همه پیروزی های حق طلبانه است حفظ نمائید.»     

تا اینکه این شهید عزیز و گرانقدر سرانجام در دوم دی ماه 1362 در منطقه عملیاتی دیواندره کردستان به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع: کتاب رمز و راز، جلد ۱

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan