یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

مصاحبه ای با همسر شهید هوشنگ نوری ، شهدای تهران

  • ۲۳:۳۲

شهید هوشنگ نوری - تهران

دیدار اعضای بسیج رسانه با خانواده شهید هوشنگ نوری

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بغض‌های حقیر ما، روبه‌روی تصاویر گلگون شما سرریز می‌شود و راه را برای کلام می‌بندد؛ با شما شقایق‌هایم. از شما چه باید گفت و چه باید نوشت؟

واژه‌های خاکسترگونه ما، فقط بلدند روبه‌روی شما ضجه بزنند. اما کاش می‌دانستند که یاد شما حرکت است؛ حرکتی برای بهبودی وضعِ «بودن». چه باید گفت که شما حنجره‌های خود را عبور دادید تا آن سوی مرزهای تکبیر، آن سوی مرزهای ندیدن؛ جایی که واژه‌ای یافت نمی‌شود تا شما را با آن ستود. اصلاً شما که برای تحسین برانگیزی قلم‌های ما بوسه بر عطر پرواز نزدید!


همسر شهید هوشنگ نوری

هر روز و هر شب، خاکریزها، با اشک‌ها و دعاهایتان گره می‌خورد. شما، درشتناکی شب را با تکبیرهای فاتحانه‌تان درهم می‌شکستید و روزهای سنگر را سپیدتر از بال‌های کبوتران می‌کردید.

ما مانده‌ایم و یاد شما، بدا به حال ما، اگر یاد شما را زندگی ما قاب نگیرد. اینجا فراوانند داغ‌های کمرشکن و زخم‌هایی که شما مرهمشان هستید؛ شما را می‌گویم که نگاهتان رفت و در جهت قبله پروانه‌ها خانه کرد.

همزمان با هفته دفاع مقدس برای رفع دلتنگی‌هایمان و متبرک شدن اولین روز هفته و ماه دلگیر پاییز میهمان خانواده شهید «هوشنگ نوری» یکی از شهدای رسانه دوران دفاع مقدس شده‌ایم.

شهید هوشنگ نوری

همسر شهید نوری در ابتدا به بیان خصوصیات اخلاقی همسر خود پرداخت و گفت: همسرم بسیار زحمت کش و با پشتکار بود و علاقه زیادی به کار رسانه و رادیو داشت.

وی افزود: همسرم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه رادیویی «کار و کارگر» مشغول به فعالیت شد که پس از تلاش و پشتکار بی اندازه‌ای که از خود نشان داد به عنوان سردبیر این برنامه رادیویی انتخاب شد.‌

همسر شهید نوری تصریح کرد: همسرم به نماز اول وقت بسیار اهمیت می‌داد و عشق به امام حسین(ع) بارزترین خصوصیت ایشان بود که همه می‌دانستند. همسرم غیرت عاشورایی را از امام حسین(ع) آموخت و به جنگ نامردان روزگار خود شتافت و به آرزوی دیرینه‌اش شهادت رسید.

شهید هوشنگ نوری متولد سال 1338 در تهران از شهدای خبرنگاری است که در عملیات «کربلای 5» در روز 21 دی 1365 به فیض شهادت رسید.

منبع: فارس تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶

 

مشخصات شهید و زندگی نامه :

نام : هوشنگ

نـام خـانوادگـی : نوری دیجوجین
نـام پـدر :حاجی بابا
تـاریخ تـولـد :۱۳۳۸/۰۲/۰۳
مـحل تـولـد :تهران
سـن :۲۷ سـال
دیـن و مـذهب :اسلام شیعه
تـاریخ شـهادت :۱۳۶۵/۱۰/۲۱
مـحل شـهادت :شلمچه
عـملیـات :کربلای ۵
نـحوه شـهادت :حوادث ناشی از درگیری
مزار : گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران -قـطعـه ۲۴، ردیـف ۹۰ مکرر ،شـماره ۱۹

سوم اردیبهشت ۱۳۳۸، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش حاجی بابا، راه آهن بود و مادرش خانه دار بود. تا پایان دوره کاردانی در رشته تولید سیما درس خواند. سردبیر صدا و سیما بود. سال۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

گلزار شهدا

کتاب روایت نور: شهدای رسانه (زندگی شهید هوشنگ نوری)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan