یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

من عاشق شهادت هستم. شهید ابراهیم باقری ، شهدای کرج

  • ۱۵:۱۹

شهید ابراهیم باقری - کرج

"شهید ابراهیم باقری" در تاریخ دوازدهم شهریور 1347 در خانواده ای مومن و متدین در شهرستان کرج دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را درسن 7سالگی شروع کرده و مشغول درس خواندن شد. تا پایان دوره ابتدائی را با موفقیت به پایان رسانید ولی بعدها به علت مشکلات زندگی نتوانست به تحصیل ادامه دهد و درس را رها کرده و به کار مشغول شد. در زمان اوج گیری انقلاب او هم در میان انبوه جمعیت با جثه کوچکش شرکت می کرد و ایفای نقش می نمود. بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام وارد بسیج شده و به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و تا پاسی از شبانه روز در راه خدا فعالیت می کرد. در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به سرکردگی آمریکای جهانخوار بود، برای دفاع ازمملکت اسلامی و کیان هستی برای رفتن به جبهه ها ثبت نام نمود و یک دوره آموزش فشرده نظامی را با موفقیت تمام کرد و به سوی میدانهای مردانگی و شجاعت پا نهاد. تا اینکه سرانجام در تاریخ بیست وششم مرداد 1365 مصادف با ماه مبارک رمضان در عملیات نفوذی منطقه عملیاتی حاج عمران براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل گردید و پیکر مطهرش در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

"وصیت نامه شهید ابراهیم باقری"

با سلام بر آقا امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی و با سلام بر رزمندگان اسلام و شهدای صدر اسلام و کربلا تا کردستان مظلوم و با سلام بر پدر و مادر مهربانم امیدوارم که در کارهایتان موفق و پیروز باشید و از شما تشکر می کنم که هجده سال برایم زحمت کشیدید و رنج ها را به جان خریدید. انشاءالله که مرا از اعماق قلب حلال کنید. برادرانم ابوالفضل و رضا انشاءالله که برادرتان را حلال می کنید. مادرجان خواهرم را مثل یک شیر زن بزرگش کن که برای جامعه مفید باشد نه اینکه خدای ناکرده ننگ جامعه باشد. برادران عزیز راه مرا ادامه دهید که ادامه دادن راه شهدا زنده کردن اسلام است. راستی از کردستان بگویم کردستانی که شهیدان زیادی مثل منصور رجبی، علی دریانورد، علی شوانه، بروجردی ها و سید جواد و دیگر عزیزان را دارد.

از خداوند متعال می خواهم که روز دفنم لب هایم خندان باشد و مرگم شهادت و شرافتمندانه باشد. پدر و مادرم به خدا عاشق شهادت هستم و افتخار می کنم که انشاءالله در روز قیامت مرا رو سفید نموده و ببخشایند. هرگز برایم گریه و ناله نکنید و به یاد شهیدان گمنام باشید که مادرانشان آنها را ندیدند تا در دنیای دیگر شما عزیزان را شفاعت کنم. از تمامی دوستان و همشهریان و همسایگان حلالیت می طلبم، پدر و مادر مرا حلال کنید.

نوید شاهد البرز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan