یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه شهید عباس آریا نژاد ، شهدای طبس

  • ۱۸:۰۶
شهید عباس آریا نژاد
شهید عباس آریا نژاد در سال 1353 در شمیران بدنیا آمد و در سال 1373 در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید .

شهید عباس آریانژاد به تاریخ ۱۳۵۳/۳/۱۲ در یک خانواده مذهبی ، در شمیرانات تهران دیده به جهان گشود و در آغوش گرم پدر و مادری فهمیده و متدین پرورش یافت. دوران کودکی را نزد والدین به خوبی سپری نمود. در زمان انقلاب چهار ساله بود. در تابستان سال ۱۳۵۸ به همراه دیگر اعضای خانواده اش از تهران به طبس نقل مکان نمود. در سن شش سالگی برای کسب علم و دانش وارد دبستان شد تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم انسانی ادامه داد در طول دوره تحصیل همیشه شاگردی موفق بود سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نموده و در مرحله اول آزمون قبول، ولی به گفته خود شهید ، که اظهار داشته بود چون برای ورود به دانشگاه خود را مهیا نکرده ام می خواهم به سربازی بروم لذا در تاریخ ۱۳۷۲/۸/۱۸ به بخش وظیفه نیروی انسانی طبس مراجعه و فرم اعزام به خدمت را گرفت و به منطقه انتظامی شیروان اعزام شد و پس از دوره آموزشی به منطقه انتظامی گناباد منتقل و در پاسگاه های شماره دو گناباد و کاخک و روشناوند مشغول به خدمت گردید تا سرانجام در شامگاه روز ۷۳/۵/۹ در درگیری با اشرار مسلح در منطقه روشناوند ، به فیض شهادت نایل آمد.

مزارش در گلزار شهدای امامزاده حسین شهر طبس در استان خراسان جنوبی واقع است.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

وصیت نامه شهید که روز جمعه مورخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۷۳ شمسی مطابق با ۵ صفر ۱۴۱۵ قمری نگاشته شده به شرح ذیل است:

با سلام که موجد شور و نشاط در دلهاست و باسلام که سبب دوستی‌ها وسپس پیوندهاست سخنم را با تو آغاز میکنم .
الها و معبودا: در بندگی ثناگو و شاکر توام و نعمتهای بس فزونت را سپاس میگویم.
بارالها: زمانی که فرمودی الست بربکم، هم‌صدا با قالوا بلی گویان آنرا پذیرفتم اما فراموشم شد و در دنیا رد عصیان پیش گرفتم سرگشته و حیران دربیراه زندگی گام زدم. غرق تماشای زیبایی های خیره کننده طبیعت تسلیم به اطاعت از نفس شدم منفعل و شرمسار بسویت بازگشتم و از تو پوزش میطلبم.
بارالها: از گمراهی‌های زیان آور غرور و خودپرستی در هیاهوی حیات به تو پناه میبرم و در ادامه سفر زندگانی برای رسیدن به کمال از تو استعانت میجویم تا جهت نیازهایم هرچند بزرگ یا کوچک در برابر آفریدگانت که از صراط مستقیم تو بدور و در تکبر و خودبینی غوطه ورند سر تعظیم فرود نیاورم.

بارالها: با نسیم محبت و احسان تو در آغوش پاک و پر مهر پدر و مادری پرورش یافتم که وجود مقدسشان همچون خورشید صبحگاهی روشنی بخش زندگیم بوده و هست و تو بهتر میدانی که این پدر و مادر فداکار مهربان با دلی سرشار از ایمان و با پاهای محکم و استوار و دستهای قدرتمند توانا در سخت ترین و دشوار ترین پیش آمدهای ناگوار زندگی نجات بخش وجودم بودند. آری اگر این افتخار نصیبم شد که به عنوان یک سرباز کوچک صاحب الزمان(عج) در راه تحقق پرچم جمهوری اسلامی شهید شوم از شما میخواهم که نه تنها گریه نکنید بلکه آن را جشن هم بگیرید، بلی آنروز روز عروسی من است. شما که نمی‌خواهید دل تازه داماد را برنجانید پس چرا گریه؟ بخندید و پایکوبی کنید زیرا داماد به محبوب رسید و از سرچشمه وصال سیراب گشت.

در جوار کوی جانان آرمیدن آرزوست
یا که مشتاقانه آن سو پر کشیدن آرزوست

دل به کنج سینه می‌سوزد چو از هجر نگاه
در افق نور جمال یار دیدن آرزوست

چون ز خون عاشقان پرورده ما را کربلا
با دل و جان وصل جانان را خریدن آرزوست

مادر منشین چشم به ره برگذر شب
بر خانه پر مهر تو زین بعد نیایم

مادرم: تو عشق و فداکاری را به من آموختی تو استواری و استقامت را به من درس دادی .

و تو پدرم: به من راه زندگی و استمرار در زندگی را به من آموختی و صفت مردانه و مردانگیت را در وجودم دمیدی.

خواهرانم: شما به من آموختید رمز موفقیت و بردباری در مشکلات را.

برادرانم : امید است بتوانم برایتان برادر خوبی باشم. آرزویم شهادت در خط سرخ اسلام است خطی که سرخی آن از سرچشمه لایزال خداوندی سرچشمه گرفته و ادامه دارد خطی که با خون امامان معصوم آبیاری گشته.

کاش ما هم به قطره ای می ارزیدیم تا می‌توانستم جانم را در راه اسلام فدا سازم ولی گویا خداوند مرا از این خواسته محروم ساخته. آری اگر چه به عمد و چه به سهو به دست کسی کشته شدم بیقراری نکنید و با وی بدرفتار نباشید. شما مگر شیعه علی (ع) نیستید؟ حال که می‌گویید آری ، مگر نشنیده اید که ابن ملجم اسیر دست خاندان علی(ع) شد ولی آن مقتدای مؤمنین فرمود با او مدارا کنید. او بود که فرمود لذتی که در بخشایش هست در انتقام نیست. درضمن به جز خرج دفن و کفن من بقیه هزینه ها را صرف امور خیریه نمائید. برادران و خواهران بیاموزید به خود و دیگران و در راه پیشبرد و تحصیل علم و دانش تا دم مرگ کوشا باشید. حجاب و نگاهتان را کنترل کنید زیرا که شرمناک است بدنی چه به نگاه و چه به نفس عرضه داشته شود. آری برایم قرآن بخوانید و نماز و روزه ام را قضا شده ادا‌نمائید.
در پایان آرزوی سلامتی رهبر و امام زمان(عج) و همچنین سلامتی و توفیق روز افزونتان را از خداوند خواستارم. از همگی شما طلب پوزش و مغفرت دارم حلالم نمائید. ازخداوند میخواهم نیاکان ما را بیامرزد و مرا هم مورد رحمت قراردهد.

تصدقتان عباس آریانژاد

شادی روح پاک شهید و همه شهدا صلوات 🌹🌹🌹

منبع : نوید شاهد

سامانه ملی شهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan