یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

یادواره ۶۸ دانش‌آموز شهید شهرستان بروجرد در حمله موشکی سال 1365

  • ۱۳:۴۲
یادواره 68 دانش‌آموز شهید شهرستان بروجرد برگزار شد

یادواره ۶۸ دانش‌آموز شهید شهرستان بروجرد 

یادواره ۶۸ دانش‌آموز شهید مدارس شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت روز بروجرد برای نخستین بار در مکان فعلی این مدرسه با حضور مادران و پدران دل‌سوخته و خانواده‌های این شهدا و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.(1396)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، یادواره 68 دانش‌آموز شهید مدارس شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز به پاسداشت این شهدای مظلوم برای نخستین بار در مکان فعلی این مدرسه با حضور مادران و پدران دل‌سوخته و خانواده‌های این شهدا و با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

بیستم دی‌ماه سال 65 یادآور حمله موشکی رژیم بعث عراق به مدارس شهید فیاض بخش و امام حسن مجتبی(ع) و شهادت 68 دانش‌آموز معصوم و بی‌گناه این مدارس است که قرار بود این روز به نام روز شهرستان بروجرد در تقویم کشور ثبت شود.

مثلت شوم دشمنی با ملت ایران

در این یادواره حجت‌الاسلام علا دولتشاهی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بروجرد ضمن تشریح اهداف دشمن در دشمنی با ملت ایران اظهار داشت: امام راحل(ره) در 15 خرداد سال 42 پرچم اسلام‌خواهی و توحید را در کشور برافراشت و تا امروز شهدای بسیاری درراه ایستادگی و مقابله با دشمنی که اقتدار ملت ایران را نمی‌خواست، به شهادت رسیدند.

وی آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را اضلاع مثلت شوم دشمنی با ملت ایران در خارج از کشور دانست و افزود: ارتجاع عرب نیز از اضلاع این مثلث است که از زمان جنگ تحمیلی تاکنون با پول‌های خود سبب تجهیز دشمنان این انقلاب و تحمیل جنگ بر این کشور شده است و به‌جز معدود کشورهایی همه کشورهای دنیا با جهان عرب در این امر همراه شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بروجرد بیان کرد: در داخل کشور نیز منافقین و مزدوران داخلی و دشمنان نان به نرخ روز خور ایران سبب ایجاد اغتشاش و آشوب و سوءاستفاده از مطالبات بر حق مردم شده‌اند.

وی هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا را یادآوری اهداف شهدا و تأکید بر زدودن مشکلاتی همچون مقابله با تحریم‌ها و فساد اداری، خدمت و تکریم به مردم، دفاع از ارزش‌ها و خون شهدا و فعالیت‌های هسته‌ای و علمی در محافل گوناگون دانست و بر لزوم حفظ خطوط قرمز نظام توسط مسئولان تأکید کرد.

موشک‌باران مدارس بروجرد به‌تلافی پیروزی رزمندگان اسلام

شهاب روزبهانی مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد نیز در این یادواره خانواده‌های شهدا را اعتبار و آبروی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: خانواده‌های شهدا هزینه دادگان راه پیروزی انقلاب اسلامی هستند که همه‌چیز این ملت مدیون صبر آن‌ها و خون پاک فرزندانشان است.

وی با اشاره به شهادت 68 دانش‌آموز مظلوم و بی‌دفاع در این حمله ددمنشانه در سال 65 افزود: وقتی دشمن بعثی در مقابل اقتدار رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل زانو زد ناجوانمردانه مناطق مسکونی را آماج موشک‌باران خود قرارداد و درنتیجه آن 68 نو گل معصوم را پرپر کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد شهادت 68 دانش‌آموز شهید این مدارس را سند سفاکی رژیم بعث عراق دانست و تصریح کرد: خلق‌وخوی ناجوانمردی امریکا و سران عیاش خلیج‌فارس هنوز هم ادامه دارد و این بار مناطق مسکونی یمن ناجوانمردانه آماج حملات آن‌ها قرارگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهادت در فرهنگ دینی و اسلامی تصریح کرد: یادواره‌های شهدا باید هرسال پررنگ‌تر و پررونق‌تر از سال‌های گذشته به‌منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان امروز برگزار شود و مسئولان نیز باید صادقانه به این مردم خدمت کنند.

سرودی که هرگز خوانده نشد

محمود روزبهانی مدیر مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بروجرد در زمان موشک‌باران این مدرسه بابیان خاطراتی از آن روز خون و آتش گفت: مدرسه‌ای که از ده‌ها کیلومتر بالاتر در آسمان مشهود و مشخص است و دیده می‌شود که منطقه نظامی نیست و توسط جنگنده‌های دشمن بمباران می‌شود نشان از این دارد که دشمن بعثی به هیچ‌یک از قواعد و اصول جنگی و انسانی پایبند نیست.

وی افزود: پس از عملیات کربلای پنج و موفقیت‌های چشمگیر رزمندگان اسلام در شکست دشمنان، حمله به این مدرسه در ظهر روز 20 دی‌ماه انجام شد تا سندی دیگر بر ننگ این رژیم باشد.

مدیر اسبق مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بروجرد بیان کرد: در روز وقوع این جنایت به دلیل ترسی که دانش‌آموزان از من نسبت به دیر آمدن به مدرسه و بعد از من وارد مدرسه شدن داشتند وقتی من را از چند متر آن‌طرف‌تر از مدرسه دیدند با نگرانی و ترس همه وارد مدرسه شدند و به‌این‌ترتیب از آمار تلفات کاسته شد.

وی افزود: وقتی وارد مدرسه شدم بالای سکویی که در مقابل صفوف دانش‌آموزان بود، قرار گرفتم تا مراسم ظهر گاهی مدرسه آغاز شود و از سویی گروه سرودی از دانش‌آموزان نیز آماده خواندن سرود خود در تقدیر از پیروزی‌های رزمندگان اسلام در روزهای اخیر بودند که به‌یک‌باره قیامتی برپا شد و صدای مهیبی من را به چند متر آن‌طرف تر پرتاب کرد. چشم که باز کردم تاریکی مطلق بود و همه بچه‌ها به هر ترتیبی که بود تلاش می‌کردند خود را از این مهلکه نجات دهند.

فریادهای مرگ بر آمریکای دانش‌آموزان پس از موشک‌باران مدارس

روزبهانی بیان کرد: با هر سختی که بود خودم را بلند کردم و در این لحظه به ذهنم رسید که فریادهای مرگ بر آمریکای ما می‌تواند دانش‌آموزان را آرام کند برای همین شروع به شعار دادن با صدای ضعیفی کردم و بچه‌هایی که می‌توانستند با من هم‌صدا شدند و با هر سختی که بود خود را به درب مدرسه رساندم و درب را باز کردم تا دانش‌آموزانی که از این قیامت جان سالم به  دربرده‌اند به خانه‌های خود بروند. همان‌جا بر روی زمین افتادم و وقتی چشم‌باز کردم متوجه شدم در بیمارستان در حال مداوا هستم.

خاطرات این رزمنده  دفاع مقدس و مدیر مدرسه آن‌قدر جان‌سوز بود که بارها مادران و پدران دل‌سوخته شهدا با صدای بلند در سالن مدرسه امام حسن(ع) شروع به ناله و گریه کردند و بابت یادآوری آن روزها از وی تقدیر و تشکر کردند.

اجرای سرود حماسی دانش‌آموزان مدرسه امام حسن مجتبی(ع) و غبارروبی قبور مطهر شهدای دانش‌آموز در بهشت شهدای این شهر از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدای مظلوم و معصوم مدارس امام حسن مجتبی(ع) و شهید فیاض بخش بروجرد بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan