یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید سید حشمت موسوی ، شهدای ازنا

  • ۰۰:۲۹

شهید سید حشمت الله موسوی - ازنا

شهید سید حشمت موسوی سلطان آبادی 

فرزند : سید غلامحسین

تاریخ ولادت: ۱۳۴۲/۰۹/۳۰ قم 

تاریخ شهادت : ۱۳۶۴/۰۸/۳۰

محل شهادت : دربندیجان عراق

مزار : گلزار شهدای شهرستان دورود

سی ام آذر۱۳۴۲، در روستای هند سلطان آباد از توابع شهرستان ازنا به دنیا آمد. پدرش سیدغلامحسین و مادرش کبرا نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سی ام آبان ۱۳۶۴، با سمت فرمانده گردان در دربندیخان عراق بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار وی در شهرستان زادگاهش واقع است.

۱- خاطره من و شهید سید حشمت موسوی در منطقه پدافندی زبیدات عراق در گردان ثارالله سال ۶۳ ( دهها خاطره دلنشین در آون سالها)

۲– خاطره من از شهید سید حشمت موسوی زمانی که سیل در منطقه پدافندی زبیدات عراق همه چیز را از بین برد . سال ۶۳

منبع: http://yadshohada.com

بخشی از وصیتنامه شهید سیدحشمت اله موسوی

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا و الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (سوره احزاب آیه 22)

برخی از آن مومنان بزرگ مردانی هستند که بعهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاٌ وفا کردند پس برخی بر آن عهد ایستادگی کردند (تا براه خدا شهید شدند)و برخی به انتظار فیض شهادت مقاومت کردند هیچ عهد خود را تغییر ندادند.

خدا را بر این نعمتش شکر و سپاس میگویم که با این بنده معصیت کار خود به فضل و رحمت برخورد کرد چون فضل و رحمت شایسته توست که به این بنده توفیق اینکه با یاران امام زمان (عج)باشم و به خاطر اسلام درکنار آنان قرار گیرم.

ما هرچقدر فداکار و جانثار باشیم نمی توانیم دین خود را به اسلام ادا کنیم و از حضرت بقیه الله الاعظم (عج)معذرت میخواهم که نتوانستم پاسداری باشم که شما می خواهید.

ما هرچه داریم از وجود مقدس حضرت امام زمان (عج)و نائب او حضرت امام خمینی است.

ملت عزیز اسلام قدر خودتان و عظمت این انقلاب اسلامی را بدانید واز انقلاب اسلامی با تمام وجود دفاع کرده چه از مال و جان نثار کردند برای این انقلاب

ملت حزب الله ما بسیج باشید تا پیروزی بزرگ نصیب شما شود و هیچ وقت از خط ولایت فقیه و فرمان او سرپیچی نکرده و تمام وجودتان را در اختیارش قرار دهید ،

برادران عزیز پاسدار قدر و منزلت خودتان را بدانید و شکرگذار این نعمت پاسداری از حریم اسلام باشید که هرکسی لیاقت و توفیق این کار را ندارد و ای عزیزان امام خودتان را از روحانیت و مردم جدا نسازید که پشتوانه سپاه اینها هستند و جدا شدن از هر کدام ضربه بر سپاه و انقلاب وارد میکند.و تواضع را در بین خودتان و مردم زیاد کرده تا عزت و بزرگواری خودتان حفظ شود و ای یاران امام مراسم دعا و قرآن را در سپاه بیشتر کنید تا نورانیت سپاه بیشتر شود و از کسب علم و تقوا هیچ وقت خستگی به خود راه ندهید.

و از پدر و مادرم و اعضای خانواده ام طلب عفو و مغفرت دارم و امیدوارم که مرا حلال کنند و حلالیت برای من بطلبند.

و اما اگر فرزندی خداوند منان مصلحت دید و عنایت فرمود در امر تربیت درست و اخلاق کامل اسلامی فرزندم مواظبت نموده از پروردگار توفیق اطاعت و کسب علم و تقوا برای همگی شما رادارم و از خداوند بزرگ می خواهم شهادت در راهش را نصیب این بنده ذلیل و ناتوان عنایت فرماید.

طلب عفو و مغفرت دارم.پروردگارا اسلام و مسلمین را پیروز بفرما.خداوندا کربلا و قدس عزیز را بدست رزمندگان اسلام پیروز بفرما،خدایا فرج مولا و آقای ما امام زمان (عج) نزدیک بفرما.

به نقل از ایسنا و تمدن لر 

صفحه شهید در سامانه ملی شهدا 

https://shohada

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan