یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید فیروز سرتیپ نیا: دشمن سپاه بی عقل و بی منطق است

  • ۱۴:۰۸

سردار شهید فیروز سرتیپ نیا - کوهدشت - قاب

 دشمن سپاه بی عقل و بی منطق است

شهید فیروز سرتیپ نیا
نام پدر: فتح اله
تاریخ تولد: 2-4-1340 شمسی
محل تولد: کوهدشت -
لرستان
شغل: پاسدار

تاریخ شهادت : 24-10-1365 شمسی
محل شهادت :شلمچه عملیات کربلای 5
دلیل شهادت : اصابت ترکش خمپاره دشمن 
گلزار شهدا: بهشت زهرا - کوهدشت

شهید فیروز سرتیپ نیا، فرزند فتح الله ، دوم تیر 1340 در شهرستان کوهدشت به دنیا آمد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست  و نهم دی 1365، با سمت فرمانده گردان کمیل تیپ 57 ابوالفضل در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی به شهادت رسید. مزار او در زادگاهش کوهدشت قرار دارد.

برادرش حجت الله نیز به شهادت رسیده است.

بسم الله الرحمن الرحیم 
اللّهم انّی اسئلک راحت عندالموت و المغفرت بعد الموت و العفو عند الحساب 
می خواهم به عنوان وصیت نامه چند دقیقه ای صحبت نمایم و خواست و هدفم را دوباره در پیشگاه خدا با زبانی گرفته و بیانی ناقص عرض نمایم. امّت حزب الله، امت مسلمان، امت قهرمانم، بالاخص پاسدارن انقلاب و خانواده های شهدا دوستان و آشنایان، خانواده ام، همسرم، فرزندم از امام اطاعت محض کنید، از انقلاب پشتیبانی کنید، به جنگ (با ظلم) میثاق خود را تثبیت نمائید؛ با آمریکا و شوروی جنگ کنید؛ از دولت و انقلاب پشتیبانی کنید؛ با فرستادن فرزندان خود جنگ را تقویت کنید؛ ندای صلح و سازش را خفه کنید. سرمایه داران، فئودال ها، طراحان ربا خواران را رسوا کنید. امام را یاری کنید. بازماندگان شهدا، از فرزندان و همسران شهدا حمایت کنید. دنیا طلبی و رفاه طلبی را از خود دور کنید. حماسه عاشورا،خیبر، والفجر و فتح المبین را یاد کنید. از روحانیون، پرچمداران، و هدایتگران راه صحیح قرآن حمایت کنید. مادران شهدا با گریه خود فرزندان مجاهد تربیت کنید. مسجد ها را سنگر کنید. 

جمهوری اسلامی را تقویت کنید به رساله و فتواها عمل کنید. در تشییع جنازه ام تن فرزند را با لباس سبز خونین سپاه تزئین کنید و به خواست و هدف شهدا عمل کنید. از امام حسین(ع)و زینب(س) و فاطمه(س) و حسن(ع) و ائمه یاد کنید. سپاه را یاری کنید . اگر من شهید شدم پسرم را پاسدار کنید. سپاه را تقویت کنید. 
سپاه قلب من است. سپاه جسم من است . سپاه آبروی من است. سپاه معشوق من است. سپاه شخصیت من است. سپاه معنویت من است. سپاه حق سِتان ضعیفان است. سپاه اساسنامه اش خون شهدا است. سپاه بازوی امام است. دشمن سپاه سرمایه دار است. دشمن سپاه ملحدین و کمونیست ها است. 

دشمن سپاه بی عقل و بی منطق است. در مقابل ئوطئه ها و کارشکنی ها تحریک ها، مثل کوه استوار باشید. جنگ را نعمت بدانید تا رستگار و سرافراز باشید. مانند کوه سرافراز، مانند دشت ها گشاده رو باشید، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان اسلام مثل شیر مقاوم باشید. در مقابل کمبودها و نارسائی ها قوی باشید. پاسداران انقلاب اگر یکه و تنها ماندید گوش به فرمان رهبر باشید. در اعمال نیک و خیر پیش قدم باشید. مواظب توطئه ها باشید. گوش به توطئه ها نکنید. با استکبار سازش نکنید. در میدان کار و عمل احساس خستگی نکنید. با سکوت ها و بی تفاوتی ها خون شهدا را پایمال نکنید. با راحت طلبی و قدرت طلبی و جاه طلبی و مقام پرستی به امام حسین(ع) بی احترامی نکنید. در شهادت اقوام و فرزندان خود احساس یأس و ناامیدی نکنید. 

شهدا را فراموش نکنید. برای گرفتن مسائل رفاهی وایمنی مادی در صفوف اجتماع نکنید. با ماندن در پشت جبهه و کم ارزش نمودن میدان رزم جبهه ها را تضعیف نکنید. تحلیل های غلط از جنگ نکنید. اگر جنگ بطول انجامید، انسانیت ما در گرو آن است، بیخود صحنه را خالی نکنید. با باندبازی ها و خواسته های بیجا، افراد مؤمن و مخلص را از صحنه دور نکنید.
و اما سخنی با برادران پاسدار: اگر در جهان مظلوم واقع شدید شما همچنان مقاوم باشید. دشمنان شما در نبودن شماها شاد هستند. دشمنان شما کافرند، بی مروت و سنگ دلند. شماها پاکید. مواظب باشید در خطر منافقین هر آن قرار دارید، حرکات شما رفتار شما برای مردم الگو باشد؛ اگر جنگ را می خواستند به سود خود قیاس کنند نه رضایت خدا، سلاح هایتان را برگیرید و برزمید. باهمدیگر مهربان باشید. 

در غیاب همرزمانتان خانواده های مجاهد در جبهه را دلداری دهید از فرماندهان اطاعت کنید.افراد بی لیاقت دنیا طلب را در سپاه راه ندهید ولی قدرت جاذبه را فراموش نکنید. با مردم رئوف باشید. متواضع باشید، آن ها را آماده کنید. سازماندهی کنید. برای جنگ های آینده معنویت خود را حفظ کنید، که معنویت اسکلت سپاه است. راه نفوذ خصلت های رذیله را ببندید. متکبر نباشید. دنیا طلب نباشید. قلب خونین خود را همچنان جایگاه مهر الله قرار دهید. گریه ها، نمازها، دعاها را حتماً بجای آورید. 

خدایا بحمد تو شکر که لباس سپاه سبز سپاه را به من ارزانی داشتی. بگذار بی مروتان و بی دینان و بی وجدان ها تهمت بزنند. اما شما در نزد خدا یقیناً روسفید و سرافرازید. همدیگر را در لحظه های آخر شفاعت کنید.
و اما همسرم حجابت را حفظ کن، پاکیزگی را پیشه کن، از امام اطاعت کن، فرزندم را خوب تربیت کن و به وی بیاموز که من امام را دوست داشته ام و به وی بیاموز که اسلام را یاری کند. در پایان از خدا بخواه که فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک تر بگرداند.
firoz-sartip-nya
خداوند حافظ انقلاب ما و رهبر ما
۶۳/۱۰/۵   «والسّلام علی عباد الله الصالحین»
منبع:سیستم اطلاعاتی معاونت فرهنگی بنیاد شهید لرستان

به نقل از : نوید شاهد لرستان

صفحه شهید در سامانه ملی شهدا

شهدای کوهدشت که در شلمچه شهید شدند

خاطره ای از سردار شهید فیروز سرتیپ نیا به نقل از احمدیار سوری

بنده احمد یار سوری عضو گردان عاشورا خاطراتی از شهید سرافراز فیروز سرتیپ نیا فرمانده گردان کمیل را جهت زنده نگه داشتن یاد و رشادتهای آن عزیز همیشه جاوید به قلم می نگارم.

در اعزام های مکرر که با او داشتم روحیه شاد و شهادت طلبی در او بارز بود و اما در سال ۶۵/۱۰/۴ به لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل به عنوان نیروی بسیجی به گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا اعزام شدم. با توجه به لطفی که نسبت به حقیر داشتند بعنوان معاون گردان کمیل معرفی کردند بعد از عملیات کربلای ۴ بنا به تصمیمات فرماندهی لشگر مقرر شد دو گردان شهدا به فرماندهی شهید سیدجواد میرشاکی و گردان کمیل به فرماندهی شهید فیروز سرتیپ نیا در محور شلمچه عملیات کربلای ۵ شرکت کنند.

شب جمعه ۶۵/۱۰/۲۶ از خرمشهر به محل عملیات اعزام شدیم با توجه به توجیهات قبلی محور عملیات جزیره حوارین که بین شط العرب و نهر خین بود مشخص شده بعد از سه روز درگیری شدید خط تثبیت شد معاون اطلاعات لشگر شهید حاج کردی گفتند شما باید از خاکریز تا کنار شط العرب کانال بزنید تا بچه ها تمام حرکات شناورهای دشمن را زیر نظر داشته باشند. روز جمعه ۶۵/۱۰/۲۹ بعد از نماز و صبحانه تقریباً ساعت ۹ صبح بود که برای توجیه فرماندهان گروهانهای گردان کمیل شهید فیروز سرتیپ نیا بوسیله بی سیم تماس گرفت تا در مقر گردان جهت انجام ماموریت محوله و توجیه نیروهای تحت امر در حالی که بی سیم در دست داشت درون سنگر شدیم دو طلبه ای که کنار ما بودند گفتند کی شهید شد وقتی نگاه کردم دیدم که با اصابت خمپاره به جلو سنگر تکه های ترکش جان مخلصین خدا را یکی پس از دیگری گرفت.

شهید حجت سرتیپ نیا سینه اش متلاشی شد و شهید شد. شهید مصطفی نوروزی تازه داماد، مداحی که با حجت همراهی می کرد و دعا می خواند ترکش به سرش خورد و صورت منورش را متلاشی کرد و سر از تن جدا شهید شد و شهید فیروز که ترکش ها به پاها و قسمت پایین شکمش خورده بود غرق در خون رو به من کرد و گفت کلتم را پیدا کن، چند بار این جمله را تکرار کرد بعد او را به بیمارستان منتقل کردند. بعداً باخبر شدم که شدت جراحات آنقدر زیاد بوده که منجر به شهید شدن او شده بود. فکر نمی کردم او شهید شود حقا که شهادت خلعتی آسمانی است که خدا به بندگان خوبش عطا می کند.

از اخلاق های خوب او این بود که بسیجیان را خیلی دوست داشت. عاشق عملیات رزمی بود و اسلام را در سایه جهاد سربلند می دانست. با اینکه فرمانده گردان بود خودش اذان می گفت و بعضی اوقات مکبر می شد. قبل از شروع هر سخنی و سخنرانی جمله زیبای ایاک نعبد و ایاک نستعین می گفت. پشت کوله بارهای بسیجیان با دست خط زیبا جمله «قوّ علی خدمتک جوارحی» می نوشت. در روزهای آخر عملیات غذا کم می خورد (چرا که آب نبود و مسئله طهارت مشکل) سعی می کرد همیشه با وضو باشد، خوش رو و شاد بود و دیگران را مسرور می نمود. با انواع سلاحها آشنا بود و تیرانداز ماهری بود . همیشه به یاد خدا بود.

شهید حجت الله سرتیپ نیا ، شهدای کوهدشت

خادم شهدا

سلام و تشکر 

چند روزی است زندگینامه شهدای کوهدشت را پیگیری و در وبلاگ و مجازی منتشر می کنم. 

اصلا آدم دیوونه میشه . این همه شجاعت و رشادت در کنار این همه محبت و نجابت .

اینها باید در یک سایت جامعی مخصوص شهدای کوهدشت بصورت هر شهید یک پست معرفی بشن .

اصلا اینجوری حقشون ادا نمیشه .

چون باید در کنار عکس ها ، مشخصات ، زندگینامه ، خاطرات و وصیت نامه هر شهید هم درج بشه . یعنی مطالب جامعی در مورد یک شهید .

اگر کسی توفیق پیدا کنه قطعا همنشین شهدا خواهد بود. یاعلی 

یادتون باشه من کوهدشتی نیستم ولی عاشق شهدای کوهدشتم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan