یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید علی جمعه رائجی یانسری ، شهدای کردکوی

  • ۲۲:۵۳

 شهید علی جمعه رایجی یانسری- کردکوی

شهید علی جمعه رایجی یانسری/ یکم شهریور 1347 ، در شهرستان گلوگاه به دنیا آمد. پدرش شفیع، کشاورز بود و مادرش رعنا نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم مهر 1363 ، با سمت تک تیرانداز در مریوان هنگام درگیری با نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سینه و شکم، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای امامزاده روستای روشن آباد تابعه شهرستان کردکوی واقع است.

فرازهایی از وصیت نامه شهید علی جمعه رایجی یانسری

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»

«هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند».

با درود و سلام بر منجی بشریت حضرت مهدی(عج) و نائب بر حقش رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی و با سلام و درود بر رزمندگان کفر ستیز جبهه های حق علیه باطل و با درود و سلام بیکران بر خانواده های شهدا.

چه خوش باشد که با ایمان بمیرم / به زیر سایه قرآن بمیرم

شهید علی جمعه رایجی یانسری - کردکوی

اینجانب علی جمعه رایجی فرزند شفیع رایجی ساکن روستای سرکلاته کفشگیری اعزامی از کردکوی وصیت نامه خود را چنین آغاز می کنم. در درجه اول وصیت من به پدر و مادرم این است که اگر من شهید شدم برای من ناراحتی نکنند، چرا که من امانت بودم از طرف خداوند و به صاحبم پیوستم.

در درجه دوم وصیت من به برادرانم این است؛ که نگذارند اسلحه من بر زمین بیفتد و یکی پس از دیگری آن را بردارند. در درجه سوم وصیت من به خواهرانم این است؛ که حجاب خود را حفظ کنند و این حجاب گرفتن شما باعث عبرت خواهران بشود. و از بی حجابی بپرهیزید، چرا که بی حجابی سد محکم بر سر راه انقلاب اسلامی است.

در درجه چهارم وصیت من به اهالی روستایم این است؛ که برای مسائل مادی زودگذر ، سر و صدا بلند نکنند و از تصمیمات دولت جمهوری اسلامی ایران پیروی کنند.

مسجد این پایگاه بسیج عمومی را خالی نگذارید و در نماز جماعت شرکت کنند و دعاهای کمیل و توسل را باشکوه برگزار کنند و دست از حمایت انقلاب برندارند و انجمن اسلامی و پایگاه بسیج را خالی نگذارید.

شهادت میراثی است که از اولیاء «الله» به ما رسیده است و این ارث به همه خواهد رسید. چرا که هیچ مرگی با شرافت‌تر و بالاتر از شهادت نیست.

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک / چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست / به امید سر کویش پر و بالی بزنم

شهید علی جمعه رایجی یانسری-کردکوی

ای امت قهرمان سعی کنید نمازها را سر وقت بخوانید و در نماز جمعه شرکت جوئید و از افترا و قسم به دروغ بپرهیزید و سعی کنید آنچه را که می گوئید عمل کنید.

و آیه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ »؛ به ریسمان الهی چنگ زدند و متفرق شوید.

در اوقات بیکاری قرآن بخوانید و سعی کنید معنی آن را دریابید. به برادران خدای ناکرده هدفتان از آمدن به جبهه برای کسب مقام و پست و ریا نباشد. و کارها را برای رضای خدا انجام دهید، نه برای رضای مردم.

برادران و خواهران؛ همیشه نماز را در سر وقت بخوانید و مسجد را ترک نکنید چون امام عزیزمان می فرماید؛ مسجد یک سنگر است و باید سنگرها را محکم نگهدارید.

رزمندگانی که در جبهه جنگ شرکت می کنند باید بالاترین مرتبه اعتقاد به «الله» را داشته باشند. هیچگاه خون شهید هدر نمی رود خون شهید هر قطره اش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره بلکه به دریایی از خون بدل می گردد و در پیکر اجتماع وارد می شود.

والسلام علی من اتبع الهدی/ خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

منبع: پرونده فرهنگی شهدا/ اداره هنری، اسناد و انتشارات استان گلستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan