یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

پاسدار شهید سپهدار آشوبی ، شهدای خرم آباد

  • ۱۲:۵۲

پاسدار رشید اسلام

شهید سپهدار آشوبی

فرزند مرحوم سردار آشوبی

( کوی علی رحم - طایفه تجار )

فرزند  : حسین

تاریخ شهادت  : ۱۳۶۶/۰۷/۰۷

محل شهادت : شهرستان بوکان

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان خرم آباد - استان لرستان

دوم خرداد ۱۳۴۱، در شهرستان خرم آباد به دنیا آمد. پدرش حسین بود او چهره متین و دوست داشتنی داشت . وی با  آوردن روزی پاک و طیبی برای اهل خانواده چنان تأثیر شگرفی در تربیت خانواده گذاشته بود که  توفیق یافت بعنوان پدر شهید جایگاه خود را درعالم ملکوت باز نماید و اطرافیان همیشه به او افتخار نمایند. مادرش قزی خانم خانه دار بود و نسبت به تربیت فرزندان خود چنان همّت می گماشت که از دامان پاک ایشان دلاوری چون شهید سپهدار  پا به عرصه وجود گذاشته  بود. گرچه از نظر تحصیلات کلاسیک مدارج عالیه نداشت ، اما  تکلیف الهی وی را برآن داشت به فرمان امام خمینی قدس سره الشریف  به عنوان پاسدار سپاه اسلام  مخلص خود را در کنار همسنگران مجاهد الهی قرار دهد و از نظر معارف علوم اسلامی به عالی‌ترین مرتبه درجه معرفت الهی برسد ، به طوریکه ره صد ساله را یک شبه طی ، و در عالم ملکوت سیر بنماید. زندگی عارفانه این شهید عظمی در هفتم مهر ۱۳۶۶، با سمت مسئول واحد تدارکات در شهرستان بوکان توسط گروهک های ضد انقلاب مزدور وطن فروش  بر اثر اصابت تیر مستقیم به سینه به پایان رسید و به خیل همسنگران شهیدش پیوست و خود را برای همیشه جاودانه ساخت. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان خرم آباد واقع است.

سایت یاد امام و شهدا

شهید سپهدار آشوبی

https://s8.picofile.com/file/8356246876/20190330_153533.jpg

بنر شهید والامقام سپهدار آشوبی در میدان شمشیرآباد خرم آباد


مادر سردار شهید سپهدار آشوبی،‌

از رزمندگان لرستان به فرزند شهیدش پیوست.

مادر سردار شهید سپهدار آشوبی به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، حاجیه خانم قزی سیاهپور، مادر سردار شهید پاسدار سپهدار آشوبی از شهدای جنگ تحمیلی و جانباز سرافراز اسلام «سالار آشوبی» پس از سال‌ها تحمل رنج فراق فرزند شهید خویش، دعوت حق را لبیک گفت.

شهید سپهدار آشوبی که متولد ۱۳۴۱ در شهرستان خرم آباد بود، در هفتمین روز مهرماه سال ۶۶ با اصابت تیربارهای گروهک منحله کومله به فیض شهادت نائل آمد.

وی که عضو رسمی لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل(س) استان لرستان بود، مسئولیت تدارکات و پشتیبانی گردان امام حسن مجتبی(ع) این لشکر را بر عهده داشت.

جانباز سرافراز سالار آشوبی، فرزند دیگر این مادر فداکار است که در منطقه عملیاتی شاخ شمیران کردستان به درجه رفیع جانبازی نائل شده است.

فیلم مصاحبه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan