یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

امیر سرتیپ خلبان پرویز رضایی به یاران شهیدش پیوست

  • ۰۰:۰۳

سرتیپ خلبان پرویز رضایی - خرم آباد

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی متولد 1335 خرم‌آباد بود و فروردین 1354 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و حدود یک‌سال بعد نیز برای طی دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد.

رضایی در آمریکا آموزش پرواز با هواپیماهای T41 و T37 و T38 را دید و آذر 1356 به کشور بازگشت؛ سپس برای کلاس آموزشی اف پنج E در پایگاه مهرآباد در نظر گرفته شد.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی دوره رزمی هواپیمای اف پنج E را با آموزش اساتیدی چون ایرج امامی و یحیی جان‌محمدی در پایگاه دزفول پشت سر گذاشت، اما به‌دلیل ناآرامی‌های انقلاب، این کلاس به حالت تعلیق درآمد.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان افسر ناظم مقدم به خطوط درگیری اعزام شد و سه ماه جنگ را با این وظیفه پشت‌سر گذاشت.

سرتیپ رضایی دوره رزمی اف پنج E را در بهار 1360 تکمیل کرد و داوطلب انتقال به پایگاه وحدتی دزفول شد. او در تمام دوران جنگ در این یگان خدمت کرد.

سرتیپ رضایی مأموریت برون‌مرزی و پشتیبانی و همچنین 278 سورتی پرواز اسکرامبل و پوشش هوایی را در کارنامه خود ثبت کرد‌ه‌است. او 24 سال در پایگاه دزفول خدمت کرد و سال 1385 با بیش از 31 سال خدمت با درجه سرتیپ دومی بازنشسته شد.

امیر سرتیپ دوم پرویز رضایی در روز گذشته ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ در تهران به یاران شهیدش پیوست. 

تسنیم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan