یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید احمد ملکی ، شهدای فرهنگی ازنا

  • ۱۷:۴۲

https://bayanbox.ir/view/8429715658079015741/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%A7.jpg

شهید احمد ملکی

نام پدر: محمدحسین

تاریخ تولد: 1338

محل تولد: ازنا

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۷/۰۵/۰۶

محل شهادت: اسلام آباد غرب

عملیات: مرصاد

مزار : گلزار شهدای شهرستان ازنا - استان لرستان

سوم فروردین ۱۳۳۸، در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد. پدرش محمدحسین (فوت۱۳۶۰) و مادرش کشور (فوت۱۳۶۶) نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند آموزش و پرورش بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ششم مرداد ۱۳۶۷، با سمت فرمانده گروهان در اسلام آباد غرب توسط منافقین خائن وطن فروش موسوم به سازمان مجاهدین خلق ایران بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش را در شهرستان ازنا به خاک سپردند.

زندگینامه و وصیت نامه شهید

احمد ملکی در سال 1338 دیده به جان گشود او دوران کودکی خود را در کنار پدر و مادر ، که خانواده ای بسیار مذهبی بودند گذراند.

احمد دوران ابتدائی را در زادگاهش سپری نمود و در مقطع راهنمایی به تحصیل مشغول بود و با اینکه و با هوش و زکاوت بالایی برخوردار بوده از موفقیت تحصیلی خوب و دانش آموزی موفق بوده است، همچنین به قرآن و جلسات مذهبی علاقه ی خاصی داشت بطوری که مرتب در این جلسات حاضر می شد و علاقه مند بود که در مسابقات قرآن شرکت نماید.

احمد آقای قصه ی ما ، در دوران تحصیل از شاگردان موفق بود، اخلاقش در دوران کودکی بسیار متین و مؤدب ، همیشه الگوی کودکان هم سن و سال خود بود ، در هیمن سالها به عضویت هیئت های مختلف مذهبی در مسجد صاحب الزمان (عج) ازنا درآمد و به فعالیت های ورزشی از جمله فوتبال و والیبال علاقه داشت.

او یکی از چهره های مذهبی و انقلابی شناخته شده بود، بسیار مقید ، رفتار او تأثیر گذاری بسزایی بر دوستان و اطرافیان خود داشت، در مراسم های مذهبی نقش بسیار پر رنگی داشت به ویژه در ماه های محرم و صفر که جزء پرچمداران مسجد صاحب الزمان(عج) بود.

در تشکیل و برگزاری دعاهای ندبه و کمیل در خانه و مسجد نقش عمده ای ایفا می کرد، رفتار او در خانه آرام و مؤدب و صادقانه بود نگاه های محبت آمیز در خانواده پدر او را از بقیه فرزندان ممتاز کرده بود.

این مرد داستان ما در سال 1361 تشکیل خانواده میدهد از ثمرات ازدواج او دو فرزند می باشد، اخلاق او در خانواده آئین تمام نمای یک همسر مهربان بشمار می رفت، مهربانی و عطوفت او زبانزد اقوام و آشنایان خودش بود، علاقه زیادی به رفت و آمد با اقوام خود داشت.

در قسمت ایثارگران آموزش و پرورش مشغول به کار شد و امورات دانش آموزان رزمنده و جانباز را با دلسوزی انجام میداد و به این کار افتخار می کرد.

این شهید ازنایی می گفت: خط ما خط امام است و باید در مسیر ولایت و رهبری گام برداریم و هر کجا که امام فرمود باید حرکت کنیم و برای رسیدن به آرمان های انقلابی از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلابی تلاش کنیم.

احمد اما تاب ماندن نداشت و در آخرین عملیات گردان مالک اشتر ازنا در تاریخ 6ام مردادماه 1367 در اسلام آباد غرب در عملیات مرصاد واقع در گردنه حسن آباد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وصیت نامه شهید احمد ملکی

راه شهیدان را ادامه دهید و با صبر و شکیبایی در برابر مصائب و سختی ها برای پیروزی انقلاب کوشا باشید و این را بدانید که انقلاب آسان به دست نیامده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan