یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهیدی که پشت لودر با گلوله آرپی جی به شهادت رسید. شهید مهرعلی هرمزی ، نورآباد

  • ۱۱:۵۸

شهید مهرعلی هرمزی - نورآباد دلفان

شهید مهرعلی هرمزی

کد ایثارگری: 6539987 نام پدر: میناخان محل تولد: نورآباد ، تاریخ تولد: 1322/01/03 شغل: جهادگر تحصیلات: دیپلم تاریخ شهادت: 1365/11/29 محل شهادت: فاو 

سامانه ملی شهدا 

شهید مهرعلی هرمزی فرزند میناخان از سیکوند چواری از طرف جهاد سازندگی مأموریت یافت جهت انجام کارهای پشتیبانی ازجمله احداث سنگر و رانندگی ماشین های سنگین در جبهه حضور یابد.

وی در حین انجام سنگرسازی درحالیکه پشت لودر مشغول خدمت بود در بهمن ماه 65 مورد اصابت آرپی جی دشمن قرار گرفت و به خیل شهدا پیوست. مزار ایشان در منطقه ی چواری روستای گلان گلام بحری میباشد.

زندگینامه شهدای دلفان

شهید مهرعلی هرمزی - نورآباد دلفان

رانندگان لودر در جبهه

نقش رانندگان لودر و بولدوزر در جبهه 

مقام معظم رهبری در باره نقش رانندگان لودر و بلدوزر در جبهه می فرمایند: من در اینجا باید اشاره کنم به نقش بسیار ارزنده رانندگان لودر و بلدوزر و وسایل دگر حفاری در میدان های جنگ؛ یعنی در میدان جنگ، آن که مقدم و جلوتر از همه است، نیروی پیاده و زرهی نیست، بلکه نیروی لودر و بلدوزر است و اینها هستند که جلوتر از نیروهای تانک به جلو می روند، زیرا تانکی که می خواهد جلو برود اگر روی زمین صاف باشد با یک موشک آرپی جی یا کاتیوشا و یا یک موشک نوع دیگر ضد تانک می شود آن و سرنشین های آن را از بین برد و منهدم کرد، و وجودش می شود صفر. و لذا اگر بخواهیم تانک محفوظ بماند باید برایش سنگر درست کنیم و تانک و نفربر زرهی یا بقیه ی نیروهای مهم و حساس مثل آمبولانس و غیره باید داخل سنگر و پشت خاکریز باشند و بنابراین باید این سنگرها در وقتی ساخته شود که تانک به محض این که به خط مقدم رسید بلافاصله برود داخل سنگر قرار بگیرد و لذا آن کسی که خاکریز درست می کند یا سنگر حفر می کند باید قبل از نیروهای تانک و پیاده و نیروهای سپاه و خودروهای حفاری و راهسازی و غیره چقدر نقش مهمی است. از دیگر کارهایی که جهادگران با این لودر و بولدوزر ها انجام می دهند این است.

(مصاحبه با گروه تلویزیونی جهادسازندگی- تاریخ: 19/1/1361)

از دیگر کارهای جهادگران که کارهای زیادی الحمدلله توسط این عزیزان جهاسازندگی انجام شد، من می خواهم بگویم، نقش یک دستگاه لودریا بولدوزر، انصافاً به مراتب بیشتر از یک دستگاه تانک و نفربر بود. در جبهه نقش یک راننده بلدوزر به مراتب بیشتر از 10 رزمنده و صد رزمنده ی اسلحه به دست که آنجا می جنگیدند، بود. متأسفانه آنطوری که باید نقش این عزیزان در جامعه ما مطرح نشده است. خصوصاً شهدای عزیز- جهادگر- گرانقدری از استان فارس. این دلاور مردانی که 8 سال دفاع مقدس در جای جای این مملکت اسلامی مان آن رشادت و جوانمردیها ار از خودشان نشان دادند و چقدر هم زیبا نشان دادند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan