یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید رحیم رشنو طائی - شهدای خرم آباد

  • ۰۰:۱۲

شهید رحیم رشنو طائی - خرم آباد

شهید رحیم رشنوطائی
نام پدر: درویش

تاریخ تولد: 1-9-1345 شمسی
محل تولد: خرم آباد
نوع اعزام به جبهه : بسیجی
تاریخ شهادت : 26-2-1365 شمسی
محل شهادت : حاج عمران
گلزار شهدا: بهشت رضا فاز 1 شهر:
خرم آباد-
لرستان

شهید رحیم رشنو طائی فرزند حاج درویش رشنو در نیمه دوم سال ۱۳۴۵ در خرم‌آباد به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه بیهقی به‌خوبی به پایان رساند و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه راهنمایی که بعداً به نام شهید عباس ملکی خرم‌آباد نامیده شد گذراند سپس وارد دبیرستان ۱۳ آبان شد. و ایشان در همان اوایل انقلاب با اینکه سن کمی داشت ولی کارهایی را که افراد بزرگ در حق اسلام و انقلاب انجام می‌دادند انجام میداد .

او بیش از ۱۲ بار به جبهه رفت و سخت علاقه‌مند به واحد تخریب بود و شیفته شهادت در راه خدا بود تا اینکه در عملیات حاجی عمران در سال ۶۵ به آنچه می‌خواست رسید.

وصیت‌نامه شهید رحیم رشنوطائی

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون. هرگز مپندارید آن های که در راه خدا کشته می‌شوند مردگانند بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند.

گر مرد رهی میان خون باید رفت --- از پای فتاده سرنگون باید رفت

بنام خدایی که جان را در تن انسان دمید و به او فرصت حیات داد و به او عطا بخشید آفریده‌هایش را و باید بگویم زندگی را که انسان در حال گذراندن آن است مرگ پایان راه آن نیست بلکه حیات جاودانی و اصلی آن است که بعد از عالم حیات رخ خواهد داد و جنات عدن و بهشت جاودان نمایان می‌شود.

هنگامی‌که صور دمیده شود و انسان‌ها را خداوند از قبرها فراخواند و آنان دسته‌دسته به محل جزا آورده شوند و آنانی که قیامت را دروغ پنداشته بودند موقع یکه خود این حالات را مشاهده کنند می‌گویند این بود نتیجه آن‌همه آیات و نشانه‌ها و اتمام‌حجت‌های خدا که به‌وسیله پیامبران به ما ابلاغ می‌شد. پس چرا از همین حالا دست به اصلاح کردن خود نزنی و خود را هم ساز با اهل‌بیت عصمت و طهارت نکنی.

ای انسان هیچ موقع دیر نیست برای برگشتن، زیرا خداوند از آنجائی که بنده خود را دوست دارد توبه را برای او قرارداد.

واقعاً شرم است برای ما که خداوندی به این بزرگی و با منزلت داریم و ببینید که چقدر کرم خداوند گسترده است که بعد از انجام گناه انسان باز هم به او فرصت می‌دهد:

بنده گنه کرده و اوست شرمسار

فاسقان زمان عرصه را بر مسلمین تنگ نموده. جنگ را برای سرکوب ما جلو کشیده‌اند ولی هر روز ضربه جدیدی می‌خورند و کار آن‌ها به آخر رسیده است و چند رمقی دیگر ندارند که ان‌شاءالله به‌زودی با پیروزی اسلام آن رمق‌ها نیز گرفته می‌شود از آن‌ها و ما در این راه فقط توکلمان به خداوند ارحم‌الراحمین است.

و من یتوکل علی الله فهو حسبه و خدا بس است برای کسی که به او توکل می‌کند.

خدایا ما از تو می‌خواهیم که ما را بر قوم کافران برتری و پیروزی دهی زیرا که:

افمن کان مومنا کن کان فاسقا لا یستوون

خداوندا تو را قسم می‌دهم به آشفتگی‌های موی سر امام حسین (ع) پیروزی را نصیب هم‌رزمانم بگردان. خدایا هرچه مصلحت خودت است برای من مقدر گردان

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار.

رحیم رشنو طائی

منبع: نوید شاهد

مزار-شهید-رحیم-رشنو-طائیسایت یاد امام و شهدا

شهید بسیجی رحیم رشنو در تاریخ یکم آذرماه 1345 در خانواده ای مؤمن و انقلابی در خرم آباد به دنیا آمد. پدرش حاج درویش و مادرش عنبر نام داشت. وقتی متولد شد پدر نامش را از روی قرآن گذاشت. پس از سپری نمودن دوران کودکی وارد مدرسه شد و از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار بود و تا سال چهارم دبیرستان درس خواتد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan