یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

وصیت نامه سردار شهید علی محمد کوشکی - شهدای کوهدشت

  • ۲۲:۰۵

شهید علی محمد کوشکی - کوهدشت

شهید علی محمد کوشکی

نام پدر: محمدبیک

شغل(ها):

تاریخ تولد: 1-12-1342 شمسی

محل تولد: کوهدشت - روستای تنگ کبود

تاریخ شهادت : 6-11-1365 شمسی

محل شهادت : شلمچه

دلیل شهادت :

گلزار شهدا: بهشت زهرای کوهدشت - فاز1 - استان لرستان 

نوید شاهد 

وصیت نامه سردار شهید علی محمد کوشکی

پدر و مادرم و خواهرانم و برادرانم و همسر من همگی را به خدا می سپارم و خواهرانم وصیت من به شما این است که حجاب اسلامی را رعایت کنید و نماز را فراموش نکنید و به کلیه اعضای خانواه سفارش می کنم که پیرو خط امام باشید و از ولایت پشتیبانی کنید و پدرم و مادرم که برایم خیلی زحمت کشیده اید و این تقاضا را دارم حلالم کنید و التماس دعا دارم ، و من این وصیت را در حالی می نویسم و که چند لحظه ای بیشتر تا شهادتم باقی نمانده است و به دیار ابدی می‌شتابم و امید است وصیت مرا در رابطه با دفاع از انقلاب اسلامی ، امام و روحانیت فراموش نکنید و خدا حافظ تا قیامت ...

41497089365963970044.jpg

شهید علی محمد کوشکی- کوهدشت

خاطره شهید علی محمد کوشکی

 دفتر حیاتش از شهادت گشوده شد و طلعت شهادت را از همان آغاز در سیمای کودکانه اش مجسم بود و با شروع جنگ تحمیلی دفتر علم و درس را بست و جهاد و تلاش و مجاهده را بر عافیت طلبی و روزمرگی ترجیح داد و با عشق به حسین لباس سبز تفاخر و عشق ورزی به تن کرد. و او مظهر ایمان و تهعد و رذیلت بود و شهید کوشکی به دلیل ابراز رشادت و شهامت و ایثار به جانشینی گردان همیشه فاتح "محبین" منصوب شد. و او بارها در جنگ ایمان و رذیلت نشانی از زخم ها بر پیکر داشت و تا در محشر محتوم که تن های عافیت زده از خجلت سر به زیر خواهند انداخت و گواهی بر عزت و سربلندی و تلاشگری عباد صالح خدا باشد. و او به شهادت عشق ورزید و به مدال اهورایی وصل متصل شد و جام وصال را یک جرعه در عملیات کربلای 5 در سرزمین خونرنگ شلمچه سر کشید.

نقل از:  وبلاگ سرخ بهاران

خاطراتی از شهید علی محمد کوشکی و شهدای کوهدشت :

کاوه در فروردین ۲۴, ۱۳۹۴ at ۱۰:۱۶

شهید علی محمد ، بسیار متواضع ، خوش برخورد و مهربان بودند .

با اینکه هیجانات بعد از انقلاب در پاره ای موارد بین مردم شکاف ایجاد کرده بود ولی ایشان به مردمی بودن ، رعایت ادب و حسن برخورد کاملا مقید بود .

روحش شاد و یادش گرامی

طرهان دیار دیاری در اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۴ at ۰۳:۱۶

تقدیم به کاوه عزیز ، یادم می آید در پادگان امام حسین (ع) خرم آباد دوربین عکاسی در دست داشتم از بچه ها چند قطعه عکس گرفتم شهید علی محمد کوشکی هم از راه رسید گفتم شما هم اجازه بدهید تا عکسی بگیرم دوربین را به طرف او گرفتم ایشان گفت : نه نه نمی خواد دستت درد نکنه ، دو باره دوربین را طرفش گرفتم گفتم فیلم دارم با دست جلو دوربین را گرفت گفت نه اگر بگیری من ناراضیم . از بچه های دیگر بگیر من هم نگرفتم . ولی هنوز آن تصویر و آن اخلاص که همه بچه های رزمنده داشتند در ذهن دارم . و تا الان سعی کرده ام و سعی دارم با هیچ پاک کنی پاک نشود .

حسین نژدا(رومیانی) در خرداد ۳۰, ۱۳۹۴ at ۱۲:۱۴

سلام ودرود خدا برسرداران شهیدسپاه همیشه پیروز۵۷لرستان به ویزه شیران بیشه زارگردانهای سربلند محبین وعاشوراکه رشادتهای آن عزیزان زبانزذ عام خاص است یادم است سال ۶۴شهید کوشکی همراه زنده یاد کریم درویشی جهت آموزش نیروهای بسیجی پایگاه شهید غلام رومیانی به روستای رومیانی شهرستان رومشکان تشریف آورده بودند در طو ل یک روز به آموزش مقدماتی پرداختند وشهید والامقام دارای جسارت وآمادگی جسمانی بودند که انگار دوره‌های رزمی و تکاوری را دیده بودند شجاعت آن شهید عزیز بسیاربالا بود. یاد وخاطره همه شهدابخصوص شهید غلام رومیانی که در مهرماه سال ۶۴ درپاسگاه زیدعراق به شهادت رسیدند را گرامی میداریم.

اسماعیل جعغرزاده در تیر ۲۶, ۱۳۹۴ at ۰۲:۵۰

شهادت هنر مردان خداست سعید جان خاطره ای از شهید بزرگوار کوشکی را بیان میدارم سال۶۵در عملیات حاج عمران سعادت همرزمی این شهید بزرگوار را داشتم دریکی از مراحل عملیات نیمه شب قبل از رسیدن به خط دشمن توسط گلوله خمپاره برادرم شهید شاعباس جعفرزاده به شهادت رسیدند اما من بیخبر ازماجرا درحالی که در یک گردان بودیم بعداز تصرف خط دشمن صبح روز عملیات سراغ اخویم را گرفتم پیدایش نکردم اکثر همرزمان میدانستند اما چیزی به من نگفتند همان روز غروب به اشنویه برگستیم شهید کوشکی معاون گردان بود دربرگشت مرا با خود اوردند وبا خودروی تویوتا به حومه شهرهای پیرانشهر واشنویه بردند ضمن گفتن خاطرتات خودشان از ان منطقه هنگام ازادسازی از دست ضدانقلاب مرا اماده دریافت خبر شهادت برادرم نمودند از شهادت ومزایای ان سخن گفتند انگاه خبر شهادت را به من گفتند طوری تحت تاثیر گفته های شهید علی محمد کوشکی قرار گرفتم که شهدت برادرم باعث تضعیف روحیه ام نشد روح هر دو شهید شاد

منبع خاطرات : میرملاس 

https://www.mirmalas.com/news/66303

فیلم/ برنامه شهید علی محمد کوشکی را در تلوبیون ببینید:

http://www.telewebion.ir/episode/0x5420927

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan