یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

پهلوان شهید اسدالله نعمت الهی معروف به شاپور نعمت الهی - قهرمان کشتی و شنا

  • ۱۴:۲۴
https://lorestan.navideshahed.com/files/fa/news/1395/9/30/52018_414.jpg شهید اسدالله نعمت الهی (شاپور)

زندگینامه شهید

شهید پهلوان اسدالله (شاپور) نعمت الهی در سوم خرداد ماه سال 1331 در خانواده ای مذهبی در شهر خرم آباد دیده به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی را با ورزش سپری نمود.همواره در کنار پدر در مراسم مذهبی و اجتماعی شرکت می نمود. بعد از پایان سربازی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و سالها معاون دبیرستانهای خرم آباد بود در کارهای مردمی و عام المنفعه شرکت فعال داشت. زندگی این شهید والامقام بطور مختصر در سه بخش خلاصه می شود:

1-زندگی ورزشی، که بیشترین هم و غم آن شهید را تشکیل می داد سرانجام او را در رشته شیرجه به مقام کشوری رساند در رشته کشتی پهلوانی استان لرستان نائل گشت در شنا و کوهنوردی زبانزد خاص و عام بود.

2-زندگی سیاسی شهید نیز کمتر از زندگی ورزشی ایشان نبود. در رژیم شاه زندانی سیاسی بود. مدتها در زندان بسر برد و شکنجه و سختی ها تحمل را نمود تا انقلاب پیروز شد. در جنگ تحمیلی فعالیت داشت در بسیج فعالیت داشت. فرمانده عملیات و مدرس اسلحه و اسلحه شناس و علاقه مند به امور نظامی بود. فرماندهی توانا بود.

3-زندگی اجتماعی و اخلاقی آن شهید بسیار مورد توجه است کمتر کسی از ایشان ناراضی بود. همواره سعی می نمود که با مردم مهربان و کارگشا باشد، مردمی باشد با مردم و مردم را دوست داشته باشد تا جایی که برای آرامش مردم حاضر بود از جانش که عزیزترین گوهر هر انسانی است در راه خدا بگذرد و سرانجام چنین شد و در دوازدهم مهرماه سال 1359 در منطقه عملیاتی شوش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و خود را جاودانه ساخت.

یادش و راهش گرامی باد

منبع:سیستم اطلاعاتی معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان لرستان

آلبوم تصاویر پهلوان شهید اسداله نعمت الهی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan