یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید فریدون دهقان - شهدای دورود

  • ۲۳:۱۹

https://lorestan.navideshahed.com/files/fa/news/1400/1/23/646013_250.jpg

به گزارش نوید شاهد لرستان، شهید فریدون دهقان در سال 1343 در روستای کمندان از توابع ازنا دیده به جهان گشود و بعد از چندی با خانواده اش به تهران مهاجرت نمود و در یکی از مدارس تهران به امر تحصیل مبادرت ورزید. زمانی که در تهران بسر می‌برد با یکی از معلم های مذهبی آشنا شد و مسائل دینی سیاسی را از او آموخت تا اینکه معلم (آقای امیری) توسط ساواک دستگیر شده شهید فریدون مورد سوءظن مامورین ساواک قرار گرفت. بعد از این جریان خانواده اش به شهرستان دورود مهاجرت و در آنجا اقامت گزیدند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، ایشان به صفوف دیگر مردم مسلمان ایران پیوست و از ارزشها و آرمانهای اسلامی حفاظت می نمود. با شروع جنگ تحمیلی شهید فریدون دهقان با سن کمی که داشتند مانند علی اکبر(ع) به عنوان پاسدار رسمی بسوی جبهه و کربلای ایران شتافت و با لیاقت هرچه تمام تر معاونت گردان ثارالله را عهده دار شدند.

ایشان جبهه ها را وسیله ای برای وصال به معبود دید، جبهه ها را سرزمین عاشقان یافت و جبهه ها را موطن اصلی خود می دید، سرانجام این عاشق مکتب حق در تاریخ 63/12/3 در عملیات والفجر 6 در منطقه عملیاتی چزابه سبکبال بسوی معشوق ازلی پرواز نمود.

شهید فریدون دهقان

کد ایثارگری:6209961
نام پدر: امیر
محل تولد: ازنا - لرستان
تاریخ تولد:1343/04/03
شغل:پاسدار
تحصیلات:کاردانی
تاریخ شهادت:1362/12/03
محل شهادت:چزابه

شهید فریدون دهقان- دورود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan