یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید مجید بهاروند ، شهدای خرم آباد

  • ۱۳:۳۸

شهید مجید بهاروند

فرزند  : اسد

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۲/۱۲/۰۶

محل شهادت  : جزیره مجنون

محل دفن  :  گلزار شهدای شهرستان خرم آباد

یکم مهر ۱۳۳۹، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش اسد، کشاروز بود و مادرش آغازاده نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. پاسدار بود و با سمت مسئول تبلیغات در جبهه حضور یافت. ششم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در بهشت رضای زادگاهش واقع است.

سایت یاد امام وشهدا

وصیتنامه شهید مجید بهاروند

           (احسب الناس أن یترکوا أن یقولوا امنّا و هم لایفتنون) (عنکبوت:۲)

آیا چنین پنداشتید که به صرف اینکه گفتند ایمان به خدا می آوریم رهایشان کنند؟ و براین دعوی هیچ امتحانشان نکنند؟ خدایا مرا از سپاه خویش قرار ده زیرا سپاه تو پیروزند. و بگردان مرا ازخوبان خود زیرا خوبان تو رستگارند. و مرا از دوستان خود قرار ده زیرا که دوستان تو نه بیمی بر آن است و نه آنانند که اندوهگین  میشوند.

عزیزان مرگ عبرتی است برای زندگان. پس تفکر کنید آیا شما هم می میرید یا نه. پس مطمئن باشید مرگ شما را نیز در خواهد یافت. اگر بر این امر واقفید، بدانید که مرگ نیستی نیست ، بلکه رفتن از یک دنیای عمل است به دنیای حساب. پس امروز عمل صالح انجام دهید تا فردا از عملتان بهره بگیرید.

برادران و خواهران دلهای خودتان را با یاد خداوند سبحان و روز قیامت عطر آگین کنید و از رب العالمین بخواهید که یک لحظه شما را به خودتان وانگذارد و کوشش کنید در جهاد چه با دشمن دین و چه با صفات ناپسند که در ما وجود دارد .  مانند: تعصب ،تکبر،کینه ،ریا ،بخل ،حسد،خود بزرگ بینی و همه ی اینها را شناسایی کنید. اگر در شما هست خیلی فوری با توکل به خدا علاجش نمایید و آن صفت را از خود دور نمایید.

و به شما وصیت می کنم که مطالعه کنید در مورد دشمنان خود . مخصوصاً دشمنانی که  جلوگیری می کنند از رسیدن به خدا و کمال ، مانند غیبت ، افترا ، تهمت ، دروغ و...  خلاصه سعی کنید در این سه زمینه مطالعه داشته باشید اعتقادات ،اخلاقیات و احکام و یاد خدا ،ذکر خدا ،عمل برای خدا ،ترس از خدا ،امید به خدا ،دوست داشتن برای خدا ،دشمن داشتن برای خدا .خلاصه تمام فعل و انفعالات خود برای خدا و رضایت رب العالمین انجام دهید که به حق، رستگاران آنانی هستند که با خدای خود پیمان بستند که فقط بنده رب خود باشند. پس شما هم این چنین باشید.

عزیزان به نماز جماعت اهمیت دهید، مخصوصاً در اول وقت و به جماعت خواندن و همچنین در مسجد .قرآن را حتماً بخوانید و دعا را ، دعا ، دعا را که سلاح مسلمانان است فراموش نکنید . ای عزیزان اهمیت بدهید به واجبات و اجتناب کنید از محرمات و گریه بر حسین بن علی (ع) را  فراموش نکنید . البته خیلی دوست داشتم که اگر امکان دارد حداقل یک ماه یک بار جلسه عزاداری و روضه برای امام حسین(ع) در خانه داشته باشیم ولی توفیق حاصل نشد، که امیدوارم زنده نگه دارید عزاداری برای امام حسین را که اسلام را زنده نگه داشت.

و در خواستم از ملت این است که روحانیت را به عنوان خط دهنده خود قرار دهند و فرامین امام امت خمینی عزیز را بدون چون و چرا انجام دهند و منتظر ظهور ذریه رسول خدا امام زمان (عج) باشید که ان شاءالله فرجش را در این زودی زود قرار دهد.

در آخر از تمام مردم شهید پرور می خواهم اگر حقی بربنده دارند بر ما ببخشند . شاید خداوند ما را بیامرزد . مخصوصاً از پدر و مادرم در خواست بخشش می کنم  که نتوانستم رضایت وجود مبارکتان را فراهم نمایم . و از خداوند طلب آمرزش می کنم و امید دارم در تمام حالات صبر داشته باشید مخصوصاً صبر در مصیبت . و از خانواده خود می خواهم در صورت امکان حداقل یک نفر از برادرانم یا عموزاده هایم جهت فراگرفتن دروس به حوزه علمیه بفرستند.

در صورت  امکان اگر کسی بر بنده یا بر کلیه خانواده حقی دارد ان شاءالله به او باز گردانید. به هیچ عنوان عکسم را بزرگ نکنید و پیراهن سیاه نپوشید و گریه و زاری نکنید . مخصوصاً وقتی که خواستید گریه کنید به رنج هایی که بر آل محمد (ص) وارد شده گریه و زاری نمائید. مجلسی را که در مسجد می گیرید امیدوارم نزدیک به نماز باشد و نماز را به جماعت بخوانید.

در این مدت احتمال می دهم که مقداری روزه نگرفته داشته باشم و نماز نخوانده که امیدوارم در این مدت در مرحله اول خداوند مرا بیامرزد. ضمناً از برادر و دیگر دوستان می خواهم شب چهلم که گذشت عروسی بگیرند ساعات آخر است و حرف زیاد باید بگویم خداحافظ شما باد.

آنچه که در این برگه کاغذ نوشته شده است وصیت نامه اینجانب مجید بهاروند است .
منبع:سیستم اطلاعاتی معاونت فرهنگی بنیاد شهید استان لرستان

نوید شاهد لرستان

برگ های زرین شهید مجید بهاروند

http://yadshohada.com/wp-content/uploads/2014/11/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-1.jpg

http://yadshohada.com/wp-content/uploads/2014/11/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-2.jpg

پاسدار شهید ایرج میرزایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan