یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

موسیان عروجگاه شهیدی از وادی خبر ، شهید حسین فرهادی کوهپائی

  • ۰۲:۳۰

https://shohada.org/assets/styles/3_4/public/media-images/1728135926.jpg?itok=EAYTvAck

موسیان عروجگاه شهیدی از وادی خبر

شهرستان مرزی دهلران معراج شهدای زیادی از ایران اسلامی بوده که برای دفاع از مام وطن خویش جان شیرین را از دست دادند و عروجی فرشته وار به آسمان داشتند.

خبرگزاری ایرنا نیز از قافله شهدای دهلران عقب نمانده و روح مطهر یکی از خبرنگاران این خبرگزاری در منطقه عمومی دهلران به آسمان نیلگون پرکشید و نام خود و خبرگزاری ایرنا را در دفتر شهدای ایران اسلامی برای آیندگان ثبت کرد.

شهید حسین فرهادی کوهپایی در تاریخ 20 آبانماه 1331 در استان تهران متولد شد و در 10 مهرماه 1359 و در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

وی تحصیلات خود را همزمان با خدمت در نیروی هوایی ارتش در رشته ادبیات به پایان رساند. او که به دلیل علاقه به خدمت نیروی هوایی درآمده بود بعد از مدتی به سبب روحیه ظلم ستیزی و انقلابی، به تدریج درگیر فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شد و مورد سوءظن ماموران امنیتی قرار گرفت و پس از چندی دستگیر و به بندرعباس تبعید شد.

شهید فرهادی کوهپائی دهم شهریور ماه 1359 همکاری خود را با ایرنا آغاز کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عازم جبهه های جنگ در کردستان شد.

او با عشق و شوری وصف ناپذیر انجام وظیفه می‌کرد و پس از مدتی برای راه‌اندازی دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی به ایلام اعزام شد.

وی پس از دو ماه حضور دلاورانه و ایثارگرانه در منطقه، هنگامی که همراه هم‌رزمان خود در حال خنثی کردن تله انفجاری دشمن بود، مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

قسمتی از وصیت نامه شهید حسین فرهادی کوهپائی:

با دلی لبریز از عشق امام و کوله باری که حاصل یک عمر تجربه و مبارزه مداوم در راه انقلاب اسلامی است به مزار شهدا آمدم تا جای خود را میان آنها باز کنم. اگر شهید شدم جز برای اسلام و تداوم انقلاب نبوده و به خانواده ام بگویید که شهادت تولد من است و باید خوشحال باشند.

سامانه ملی شهدا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan