یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

بازگشت پیکر شهید «حسین فغانی» پس از ۳۹ سال -شهدای کانال کمیل و گردان حنظله

  • ۱۴:۰۵

پیکر شهید «حسین فغانی» پس از ۳۹ سال در تهران تشییع می شود

تهران- ایرنا- پیکر پاک و مطهر شهید حسین فغانی از شهیدان کانال کمیل که پس از ۳۹ سال چشم انتظاری به آغوش وطن و خانواده بازگشت همزمان با سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه ساعت ۹ صبح، در منطقه ۱۷ دارالشهدای پایتخت تشییع شود.

پیکر  پاک و مطهراین شهید گرانقدر، از دو راهی قپان تا آستان مقدس امام زاده حسن (ع) بر روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و سپس به بهشت زهرا (س) منتقل و در قطعه ۲۶ در جوار همرزمان شهید خود به خاک سپرده می شود.

شهید حسین فغانی متولد ۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران بود که در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی فکه عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش این سال ها مهمان کانال کمیل و حنظله بود.

پیکر مطهر شهید چندی پیش در عملیات تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

خانواده این شهید گرانقدر در روز میلاد امیرالمومنین(ع) برای نخستین بار در معراج شهدا با پیکر فرزند دلیرشان دیدار کردند.

مراسم وداع با پیکر شهید فغانی هم اکنون در حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است و همچنین مراسم وداع دیگری در ساعت امشب در مسجد باب الحوائج واقع در خیابان قزوین، دو راهی قپان مسجد باب الحوائج تهران برگزار می شود.

مردم شهیدپرور و انقلابی دارالشهدای تهران نیز در ساعت ۲۰ چهارشنبه از میدان ابوذر تا مسجد ابوذر با این شهید والامقام بیعت می کنند.

لازم به ذکر است مراسم گرامیداشت این شهید، روز جمعه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ در خیمه گاه شهدا واقع در حرم مطهر شهدای گمنام ابوذر برگزار می شود.

گفتنی است والدین این شهید گرانقدر با چشم انتظاری فرزند عزیزشان، دعوت حق را لبیک گفته اند.

خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan