یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

جزییات شهادت دو‌ مرزبان شجاع در پاوه و بانه

  • ۰۰:۴۸

 جزئیات شهادت دو مرزبان در درگیری با گروهک‌های تروریستی

جانشین مرزبانی فراجا گفت: دو تیم تروریستی دیشب از مرزهای استان کردستان و کرمانشاه قصد نفوذ به کشور را داشتند که با تلاش و جانفاشانی مرزبانان غرب کشور از نفوذ آنها به خاک کشور ممانعت شد، دراین درگیری‌ها ستوان‌دوم مهدی محمدی‌نسب و استواردوم علی فاضلی‌شاد به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا، سردار جلال ستاره عصر امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو مرزبان شهید بانه در تشریح حادثه بامداد چهارشنبه در مرز برویشکانی بانه اظهار کرد: بامداد امروز دو تیم تروریستی که نوع آنها مشخص نیست قصد نفوذ به داخل کشور را داشتند.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌ها از مرز بانه استان کردستان و یک گروه نیز از مرز پاوه استان کرمانشاه بود که از نفوذ هر دو تیم با تلاش و از خودگذشتگی مرزبانان ممانعت شد.

ستاره گفت: تیمی که در پاوه بود منهدم شد و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها به دست آمد و تیمی که در بانه بود به هدف نرسید و به خاک کشور مقابل فرار کرد.

وی با بیان اینکه این حوادث نخستین بار و آخرین بار نخواهد بود اضافه کرد: مردم ایران بدانند که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از مرزها به شدت دفاع می‌کنند و امنیت را برقرار خواهند کردند.

جانشین مرزبانی فراجا اظهار کرد: فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی که در روستاهای مرزی و مرزها انجام می‌شود نمونه بارز امنیت پایدار در مرزها است.

وی گفت: امیدوارم که این گروه‌ها بدانند که جواب ما بسیار قاطع و کوبنده خواهد بود و مردم غیور مرزنشین هم از اقدامات ما دفاع می‌کنند و در این زمینه پیش‌قدم هستند.

بامداد چهارشنبه نیروهای مرزبانی هنگ مرزی برویشکانی در حین پایش مرزها با گروهی از افراد مصلح ناشناس درگیر شدند و ستوان‌دوم مهدی محمدی‌نسب و استواردوم علی فاضلی‌شاد شهید شدند.

ستوان‌یکم "مهدی محمدی‌نسب"، از نیروهای مرزبانی، ساکن شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین، متولد سال ۱۳۶۴ و دارای یک فرزند پسر بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan