یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

دانشجوی شهید حمیدرضا حسابی مقدم -شهدای زابل

  • ۰۱:۳۴

شهید حمیدرضا حسابی -زابل

شهید حمیدرضا حسابی مقدم

نام پدر: غلامعلی

شغل(ها): دانشجو

تاریخ تولد: 22-5-1344 شمسی

محل تولد: زابل - سیستان و بلوچستان

تاریخ شهادت : 4-3-1367 شمسی

محل شهادت : شلمچه 

دلیل شهادت : حوادث ناشی از درگیری با دشمن بعثی

گلزار شهدا: زابل 

معرفی دانشجوی شهید حمید رضا حسابی مقدم

سال 1344 در شهرستان زابل دیده به جهان گشود. یک ساله بود که پدر را از دست داد و غبار یتیمی بر عصمت رخسارش نشست. اما آغوش پر مهر مادر سایبان امن او شد.

با نام امامت و عاشورا بالید و در آسمان مهربانی خانواده شاخ و برگ برافراشت و قدر کشید. دوران تحصیل را تا مقطع دبیرستان با موفقیت و نمرات عالی در زادگاهش پست سر نهاد. سال 66 در آزمون سراسری شرکت کرد و در رشته مهندسی امور زراعی دانشکد کشاورزی زابل پذیرفته شد. اما به جای دانشگاه، کلاس آراسته به درس شهادت را برگزید و به سوی جبهه شتافت. از سال 61 تا هنگام شهادت بارها راهی جبهه شد و در عملیات های متعدد لشکر ثارالله شرکت جست و با وجود جراحات متعدد که چون مدال عقیق افتخار بر پیکرش زیور یافته بود در عملیات پی در پی حضور یافت و نمونه ای شجاعت فرزندان سیستان را متجلی کرد.

حمید مداح اهل بیت و برخوردار از روحیه معنوی توام با سلحشوری بود. در والفجر هشت، یازده ترکش به بدنش اصابت کرد. به همراه شهید خمر در عملیات کربلای پنج حضور یافت و خاک شلمچه را با حماسه هایش آشنا ساخت. شجاعت مثال زدنی او در عملیات کربلای چهار و عبور از اروند هنوز آیینه تمام نمای یاد یاران است. پس از آن نیز چندین بار به جبهه اعزام شد و در روزهای پایانی جنگ، فرماندهی یکی از گروهان های گردان 409 را در برابر تک سنگین دشمن به عهده داشت. در همین روزها بود که حنجره آن مداح اهل بیت با اصابت تیر مستقیم دشمن پاره پاره گردید و با گلوی بریده آخرین نغمه آسمانی اش را بر خاکریزها عاشقانه خواند و سبکبال به قاف ملکوت پر کشید.

دانشگاه زابل 

http://uoz.ac.ir/fa-IR/UOZ/1/news/view/13987/5425/Staging

سیستان و بلوچستان دیار لاله های افتخار آفرین ،

شهیدی که هفت سال مفقودالاثر بود

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای زابل ، امشب به سراغ خانواده شهیدِ بسیجی رفته است که پیکر این شهیدوالامقام بعد از هفت سال پیدا شد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان؛ بسیجی شهید محمود رضا حسابی مقدم . متولد 12مرداد ماه سال 1344 ، ساکن شهرستان زابل بودند که از سن ۱۶ سالگی راهی میدان نبرد شدند و مدت ۶ سال در جبهه حضور داشتند .

این شهید والامقام که مسول محور عملیاتها بودند سرانجام در عملیاتهای خیبر . بدر . کربلای ۴ و ۵ و الفجر ۴ در ۶۴/۳/۴ به درجه رفیع شهادت نائل شدند .

‌پیکرپاک و مطهر این شهید ، پس از ۷ سال مفقودالاثر بودند شناسایی و به زادگاهش منتقل شد .

سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب مهد پرورش دلیرمردانی است که نام آن ها در تاریخ پر آوازه این دیار همچنان می درخشد.

 

دلاور مردان شیعه و سنی که در برابر تجاوز و زیاده گویی های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی قد علم کردند و با تقدیم خون خود اجازه تعرض به خاک میهنشان را به هیچ قدرت منطقه ای و جهانی ندادند.

خبرگزاری صدا و سیمای زابل 

https://www.iribnews.ir/00CIyF

+ تصاویری از شهید 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan