یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

مهدی صالحی فتح آبادی ، شهدای غواص ، رفسنجان

  • ۰۱:۱۳

شهید مهدی صالحی فتح آبادی - رفسنجان

مهدی صالحی فتح آبادی

نام پدر: حسین

شغل(ها):

تاریخ تولد: 19-8-1347 شمسی

محل تولد: کرمان - رفسنجان

تاریخ شهادت : 4-10-1365 شمسی

محل شهادت : ام الرصاص 

دلیل شهادت : اصابت گلوله دشمن بعثی 

گلزار شهدا:عباس آباد شهر: رفسنجان

نوید شاهد

https://navidesha

شهید «مهدی صالحی فتح آبادی» نوزدهم آبان 1347، در شهرستان رفسنجان به دنیا آمد و در چهارم دی 1365، در ام‌الرصاص براثر اصابت گلوله به شهادت رسید. برادرش محمدرضا هم در همان جا همراهش به شهادت رسید.

خاطرات مادر شهید محمدرضا صالحی(خانم سجادی)

راوی : مادر شهید

*رضا در آذر ماه ۵۹ به اداره آمد و از پدر خواست که با رفتن او به جبهه موافقت کند. پدر با قرآن مشورت نمود و به درخواست رضا جواب مثبت داد. درآن روزها رضا ۱۴ سال بیشتر نداشت و درعملیات بستان مجروح شد. در تاریخ ۲۲/۱/۶۱ مجدداً به جبهه اعزام گردید.

* مهدی درتاریخ ۱۶/ ۱/۶۲ به جبهه اعزام گردید درگردان ۲۱۰ به فرماندهی حاج احمد امینی مشغول خدمت شد. تابستان مجدداً به جبهه اعزام شد. شهیدان درس می خواندند و به موقع عملیات در جبهه شرکت می کردند. با گروه فعال رزمندگان لاهیجان با هم بودند. مهدی دیپلم گرفت و محمدرضا درکنکور نیز شرکت نمود و قبول شد. زمانی که محل خدمت پدر شهیدان در یزد بود پدران شهیدان توسط بسیج ادارات به جبهه رفته بود. بچه ها قول داده بودند که به جای پدر درخانواده باشند. در همان موقع، عملیات والفجر ۸ شروع شده بود و چند نفر از دوستان شهدا وهمچنین محسن باقریان در این عملیات شهید شدند آن ها ناراحت بودند که چرا نتوانسته اند در این عملیات شرکت کنند. آبان ماه ۶۵ بود، شهیدان (مهدی و محمدرضا) جلسه مهمانی ترتیب دادند و دوستان جبهه ای لاهیجان را به یزد و به خانه خود دعوت کردند. مهدی خوشحال بود و می گفت سفره عیش خود را گسترده ایم. هر دو خوشحال بودند و آن شب آخرین دیدار ما با شهیدان بود. آن ها رفتند و هر روز جمعه به ما تلفن می زدند در تلفن های آخر از ما حلالیت می خواستند و حرف هایی می زندن که ما فهمیدیم عملیات نزدیک شده است، در یکی از شب ها پدر و مادر هردو خواب می بینند و می فهمند که بچه ها شهید شده اند!

* مهدی و محمدرضا هر دو غواص بودند و در عملیات کربلای ۴ هر دو به شهادت رسیدند. جنازه مهدی را آوردند اما محمدرضا تا سال ۷۴ مفقود بود و جنازه او را همراه با دایی خود سید جلال سجادی به رفسنجان آوردند.

سایت شهدای دانشجو 

http://www.shohadayedaneshjoo.ir

برادران شهید صالحی فتح آبادی -رفسنجان

شهید مهدی صالحی فتح آبادی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan