یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید محسن میرزایی ، شهدای شازند اراک

  • ۱۹:۲۵

شهید محسن میرزایی -شهدای شازند

شهید محسن میرزایی 

نام پدر: صفر

شناسه ملی: 621234575

تاریخ تولد: 04 فروردین 1348

محل تولد : شازند - استان مرکزی 

سن: 17 سال 

شغل : محصل - دانش آموز

تاریخ شهادت: 13 اسفند 1365

محل شهادت: شلمچه عراق - منطقه باغ رضوان

نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره دشمن بعثی

نام عملیات: کربلای 5

گلزار شهدا: شازند استان مرکزی

زندگی نامه

شهید محسن میرزایی - شازند اراک

شهید محسن میرزایی در چهاردهم فروردین‌ماه سال 1348 در شهرستان شازند در خانواده‌ای مؤمن و متدین، دیده به جهان گشود. او یکی از صدها ستاره‌ای شد درخشان، در آسمان تابناک شهادت این سرزمین که راه را برای آیندگان روشن می‌کند و راهنمایی برای جوانان باشد. از همان ابتدای تولدش تحت تربیت اسلامی پدر و مادرش قرار گرفت و پدرش سخت می‌کوشید تا نان حلالی را بر سر سفره خانواده بیاورد.

محسن اهل نماز جماعت بود و در عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(علیه السلام) شرکت فعال داشت. در کارهای منزل کمک‌کار مادرش بود و با همه خانواده علی‌الخصوص پدر و مادرش مهربانی می‌کرد. تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد. به درس علاقه داشت و همیشه نمراتش خوب بود ولی برای کمک به خانواده در امرار معاش به همراه پدرش به کشاورزی می‌پرداخت.

با آغاز جنگ تحمیلی به فرمان پیر و مرادش امام خمینی(قدس سره) لبیک گفت و به عنوان نیروی داوطلب در بسیج عضو شد تا از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاعی جانانه کند و رشادت‌ها بیافریند. بنابراین به پایگاه مسجد جامع رفت و بعد از مدتی حضور در برنامه‌های نظامی بسیج به عنوان بسیجی گردان امام حسین(علیه السلام) از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) به جبهه اعزام شد.

همیشه وصیت به احترام و مواظبت از پدر و مادر می‌کرد و می‌گفت: در نماز جمعه و دعای ندبه شرکت فعال داشته باشید و از ولایت‌فقیه پیروی کنید. ایشان در همان دو ماهی که در جبهه حضور داشت از خودش رشادت‌های زیادی نشان داد تا این که در تاریخ نوزدهم اسفندماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به بدنش به درجه شهادت نائل آمد. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

منبع: پایگاه اینترنتی شهود 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan