یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

سرگرد خلبان شهید احمد کشوری ، خلبان شجاع هوانیروز

  • ۱۲:۴۸

ش‍‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍گ‍ر خ‍ل‍ب‍‍ان‌ ‌اح‍م‍د ک‍ش‍ور‌ی

15 آذر سالروز شهادت سرگرد خلبان احمد کشوری در سال 1359 .ش

شهید احمد کشوری، در سال 1332 شمسی در فیروزکوه به دنیا آمد. وی از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در جنگ ایران و عراق به درجه رفیع شهادت نائل گردید. وی نقش مهمی در جنگ کردستان در برابر احزاب کرد در سال‌های 1358 شمسی و در دوران آغازین جنگ داشت.

او در سال 1351 شمسی، وارد ارتش شد و دوره آموزشی هلیکوپتر را با موفقیت پشت سر گذاشت. پیرامون روحیات فردی وی کمک به فقرا و مبارزه با فساد و مخالفت با دولت شاپور بختیار قید شده‌است.

در 15 آذر سال 1359 شمسی، برابر با دسامبر 1980 میلادی، در 27 سالگی، هلی کوپتر وی مورد اصابت موشک از سوی هواپیمای میگ عراقی در تنگه بینا در استان ایلام در منطقه عمومی میمک قرار گرفت و به شهادت رسید. وی در قطعه 24 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده ‌است.

احمد کشوری

https://images.hamshahrionline.ir/images/2014/6/14-6-6-18121keshvari.jpg1.jpg

خاطره ای حمیدرضا آبی:

یک شب که تعدادی از خلبان‌ها مشغول خوردن شام بودند، صحبت از جنگ شد. یکی می‌گفت: من به خاطر حقوقی که به ما می‌دهند می‌جنگم، یکی دیگر می‌گفت من به خاطر بنی‌صدر می‌جنگم. یکی می‌گفت من به خاطر خودم می‌جنگم و دیگری گفت من به خاطر ایران می‌جنگم. شهید کشوری گفت: من همه این‌ها را قبول ندارم تنها چند تا را قبول دارم و گفت: من به خاطر خدا می‌جنگم. جنگ برای خداست، ما نباید بگوییم که ما به خاطر فلان چیز می‌جنگیم. مگر ما بت پرست هستیم. ما به خاطر خدا، به خاطر اسلام می‌جنگیم. اسلام در خطر است نه بنی‌صدر. اسلام در خطر است ما به خاطر اسلام می جنگیم و جنگ ما فقط به خاطر اسلام است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan