یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

ایستاده تا بهشت ، سردار شهید علی حسن نوری ، شهدای بروجرد

  • ۱۴:۴۳

شهید علی حسن نوری ، شهدای بروجرد

علی حسن نوری
نام پدر: غلامحسن
شغل(ها):
تاریخ تولد: 1-3-1342 شمسی
محل تولد: لرستان - بروجرد - بروجرد
تاریخ شهادت : 28-3-1367 شمسی
محل شهادت : بانه 
گلزار شهدا: بهشت شهدای بروجرد

ایستاده تا بهشت

شهید علی حسن نوری آخرین فرمانده گردان ثارالله که در منطقه تک قمیش سلیمانیه عراق تا آخرین نفس با همرزمانش در مقابل دشمن بعثی جنگیدند و همگی به شهادت رسیدند.

علی‌حسن نوری سال ۱۳۴۲ در شهر بروجرد به دنیا آمد. پدرش غلامحسن ، کارگر بود و مادرش کبری نام داشت .  سه ساله بود که پدرش را از دست داد و تحت تربیت مادرش رشد کرد و بزرگ شد.

از کودکی در مراسم‌های دینی شرکت می‌کرد و فرائض عبادی را با علاقه انجام می‌داد، تحصیلاتش را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد و دیپلم گرفت، سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب یک دختر و یک پسر شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و به جبهه‌های جنگ اعزام شد، در طول مدت حضورش در جبهه، در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و حضور موثری در این عملیات‌ها داشت.

یکی از هم‌رزمانش گفت: در حالی که نیروهایش زخمی و شهید شده بودند، هجمه دشمن گسترده‌تر و حلقه محاصره تنگ‌تر شده بود، یک تنه مقابل چند گردان ایستاد.

علی امانی هم‌رزم شهید علی حسن نوری افزود: بعثی‌ها به چند متری علی‌حسن رسیده بودند، او مهماتی نداشت، خاک و سنگ و کلوخ از روی زمین برمی‌داشت و به سمت دشمن پرتاب می‌کرد.

وی اظهار داشت : قبل از عملیات با همه رزمندگان صحبت می کرد و تاکید می کرد تا شجاعانه و برای رضای خدا در مقابل دشمن بعثی مقاومت کنند.

فرمانده سپاه حضرت اباالفضل العباس (ع) لرستان درباره شهید علی حسن نوری گفت: شهید نوری اسوه تبعیت و ولایت‌مداری بود و آخرین حرفم به علی‌حسن نوری این بود: علی حسن مقاومت کن، و او یک تنه ایستاد تا تیر بر پیشانی‌اش نشست و آخرین شهید سپاهش شد.

سردار مرتضی کشکولی افزود: شهید علی حسن نوری برای رضای خدا و دفاع از مرز و بوم کشورش به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و عاشقانه به دیار معبود شتافت و به شهادت رسید.

وی اظهار داشت: پیکر پاکش همراه با پانزده نفر از هم‌رزمانش بر روی تپه قمیش سلیمانیه عراق ماند، بعد از چند سال به کشور بازگشت و در بروجرد به خاک سپرده شد.

شهید ۶لی حسن نوری ، شهدای بروجرد

فرازی از وصیت‌نامه شهید علی‌حسن نوری

سخنی با برادران پاسدار دارم، عزیزانی که امام امت فرمودند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

برادران عزیزم نکند خدای نکرده صمیمیت از بین شما برداشته شود، سعی کنید صمیمیت تان همیشه حفظ شود.

دومین مسئله، نگذارید اسلحه ی هم‌رزمانتان بر زمین بیفتد، راه آنها را ادامه دهید، شما از داوطلبان حضور در جبهه باشید، به خدا قسم مال زرق و برق دنیا همه از بین رفتنی است، آن چیزی که باقی می‌ماند اعمال شما می‌باشد که به فریاد شما می‌رسد.

نکند هر موقع به شما اعلام کردند که بروید جبهه، برای رفتن به جبهه بهانه بیاورید، بدانید که پاسدار نیستید و به خون شهداء خیانت کرده‌اید، هیچ مشکلی نباید مانع شود که اسلام را یاری کنید، که اگر یاری نکنید، تا ابد در ظلمت باید زندگی کنید و باید جوابگوی شهدا باشید که مردانه جنگیدند و شهید شدند، این‌ها از همه چیز خود گذشتند و به خاطر رضای خداوند و تحقق اسلام شهید شدند.

مادرم مرا حلال کن. چرا؟ چون آن طوری که اسلام گفته است به شما خدمت نکردم، شما هم برایم پدر بودید و هم مادر، امیدوارم که مرا حلال کنید و صبور باشید، خداوند همیشه با صابرین است، به دو فرزندم هم بگویید که پدرتان در راه رضای خداوند و برای پیش‌برد اسلام شهید شده است.

برادرم، نگذار آن‌ها کمبود بی‌پدری را بکشند، خداوند یار همگی شما باشد، برای شفاعت این حقیر دعا کنید. از کلیه اقوام آشنایان برایم حلالیت بطلبید.

بنده خدا، علی حسن نوری، اواخر سال ۱۳۶۶

به گزارش خبرنگار ایرنا شهید علی حسن نوری به همراه تعدادی از رزمندگان اسلام در منطقه تک قمیش سلیمانیه عراق در تاریخ 1367/3/28 به شهادت رسیدند.

روحش شاد و یادش گرامی باد

سردار-سرافراز-شجاع-سپاه-اسلام-شهید-علی-حسن-نوری

سردار-سرافراز-شجاع-سپاه-اسلام-شهید-علی-حسن-نوری

سردار-سرافراز-شجاع-سپاه-اسلام-شهید-علی-حسن-نوری

خاطرات دیگری از رشادت فرمانده شهید علی حسن نوری در جبهه  

http://kavehgodarze.blogfa.com

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan