یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

شهید احمد مؤمن - شهدای رامهرمز

  • ۱۱:۵۰

خاطره زیبا و شنیدنی از شهید والامقام

احمد مومن توسط یکی ازهمرزم هایش

تشکر وقدردانی از رزمنده جانباز حاج عبدالله

 تشکر و قدردانی از ارسال این خاطره

یکی از سرداران شهید رامهرمز احمد مومن که مردم آن را بیشتر بنام سعید مومن می شناسند می باشد . این شهید عزیز از اوایل انقلاب و با تشکیل سپاه و بسیج به عضویت آنها در آمده و همکاری لازم را با آنها داشت . با شروع جنگ تحمیلی و پس از گذراندن دوره های ویزه به جبهه ها اعزام و در چندین عملیات بزرگ شرکت فعال داشت از جمله عملیات هایی که شهید حضورداشت می توان عملیات فتح المبین . بیت المقدس . رمضان . والفجر مقدماتی . خیبر و بدر را نام برد. این شهید عزیز هرچند مفتخر به پوشیدن لباس مقدس سبز و خون رنگ سپاه پاسداران بود ولی هرگز با این لباس مشاهده نشد و علی رغم اینکه دوره های فراوانی را سپری کرده بود و در چندین عملیات که نوک پیکان عملیات هم بود از زیر بار مسئولیت و فرماندهی شانه خالی می کرد و می فرمود فرماندهی بار سنگینی است با شکسته نفسی پیشنهادها را رد می کرد که نمونه بارز آن را در خاطرات عملیات رمضان به اطلاع رساندم . در سال 62 دو روز قبل از عملیات خیبر در شط علی بودیم و آماده برای عملیات از کنار تعدادی از برادران رزمنده رد می شدم که روی زمین دراز کشیده و چفیه روی صورتشان بود. ناگهان یکی از آنها من را صدا زد با تعجب نگاه کردم ولی از آنجا که صورتشان را پوشیده بودند نمی دانستم کی من را صدا زد. آنها هم هیچ حرکتی نکردند خواستم بروم که شهید احمد بلند شد و حال و احوالپرسی نمودیم .

در فروردین ماه 63 و عملیات بدر من با گروهان ذوالفقار بودم این گروهان انتخاب شده بود برای خط شکنی در شب عملیات و در حالی که فاصله چندانی با خط اول عراقی ها نداشتیم سوار تراده (یک نوع قایق پاروئی) بودم باز هم دیدم یک نفر آهسته صدایم زد با دقت که نگاه کردم دیدم شهید مومن است . این شهید عزیز که در واحد اطلاعات تیپ 15 امام حسن مجتبی علیه السلام بود بعد از عملیات خیبر یعنی سال1363 در شط علی و بر اثر بمباران هوائی رژیم بعثی مجروح شده و در اثر جراحات وارده دست راست ایشان از ناحیه مچ قطع می گردد ولی این قطعی دست مانعی برای حضور او در جبهه ها نبود و با همان دست قطع شده و دست مصنوعی در عملیات بدر شرکت کرده و در این عملیات به آرزوی دیرینه اش که نظر به وجه الله است می رسد و به جمع یاران شهیدش ملحق می گردد .

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 16:20- توسط:عبدالله

وصیت نامه شهید احمد مومن - رامهرمز

وبلاگ شهدای رامهرمز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan