یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

سردار شهید حسن گودرزی ، فرمانده گردان ثارالله ، شهدای بروجرد

  • ۱۷:۱۵

شهید حسن گودرزی - بروجرد

فرمانده شهید حسن گودرزی

فرزند : کریم

تاریخ شهادت : ۱۳۶۳/۰۹/۰۷

محل شهادت : منطقه پدافندی زبیدات عراق

مسؤلیت در زمان شهادت : فرمانده گردان ثارالله

مزار : گلزار شهدای شهرستان بروجرد

نهم مرداد ۱۳۳۸، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش کریم، کشاورز بود و مادرش عصمت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد. هفتم آذر ۱۳۶۳، با سمت فرمانده گردان ثارالله در زبیدات عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

شهید حسن گودرزی و شهید مصطفی نوروزیان - بروجردبا تشکر از برادر مهرداد سلیمانی که برگ زرین شهید حسن گودرزی را برای سایت ارسال فرموده است. یاد امام و شهدا

زندگینامه 

سال 1338 در بروجرد کودکی در خانواده ای مذهبی در روستای شیخ میری شهرستان بروجرد متولد شد. هنوز طعم پدر را نچشیده بود که از داشتن نعمت پدر محروم شد. به دلیل هوش و ذکاوتی که داشت شش سال ابتدایی را در 4 سال خواند و برای ادامه تحصیل رهسپار شهر شد. در سخت ترین شرایط به دور از خانواده دیپلم گرفت.

پس از پیروزی انقلاب در بسیج اقتصادی علم خدمت کرد بعد از چندماه به خدمت سربازی رفت و دستوری از ستاد مشترک ارتش مبنی به معافیت خدمت دیپلم وظیفه ها آمد وی ماند و خدمت کرد..

بعد از پایان دوره ی سربازی به استخدام سپاه پاسداران بروجرد در آمد و عازم خرمشهر شد و در مقاومت 34 روزه خرمشهر جانانه مجاهدت کرد و از نزدیک نظاره گر خیانت های بنی صدر بود.

در سفر بنی صدر به بروجرد بارها به سمت او اسلحه کشید اما از آنجا که هنوز خیانت های بنی صدر برای مردم آشکار نشده بود از ترور وی منصرف شد و می گفت : ذره ای ترس در دل نداشتم اما اگر او را ترور می کردم او به عنوان شهید بت می شد و من به عنوان خائن به نظام اعدام می شدم و در نهایت امام مظلوم می شد، لذا خواستم خدا رسوایش کند.

در تابستان ۶۰،  سی نفر از سپاه بروجرد به فرماندهی او عازم مریوان شدند و در این سفر با فرمانده دلیر سپاه مریوان حاج احمد متوسلیان آشنا شد و تحت کنترل و هدایت او فرمانده گردان ضربتی متشکل از سپاه و پیشمرگان کرد مسلمان شد و حدود سه ماه با پاکسازی مریوان و اطراف آن از لوث وجود کوماه و دمکرات وسایر ضد انقلاب پرداخت.

در سال 1360 ازدواج کرد و تنها قصدش از ازدواج این بود که فرزندی به عنوان یادگار داشته باشد و آروز داشت نیکو پرورش یابد و بتواند راهش را ادامه دهد و سربازی برای انقلاب و اسلام باشد .

در اردیبهشت 1361 که اولین سازمان نظامی منسجم استان با نام مبارک ابوالفضل علیه السلام تشکیل شد .حسن فرمانده این گردان شد و برای شرکت در عملیات بیت المقدس عازم منطقه شد. او در منطقه فکه از ناحیه گردن و کتف راست به سختی مجروح شد و از شدت جراحت بی هوش شده و به سردخانه منتقل شده بود اما از آنجا که تقدیر شهادت برای وی رقم نخورده بود بعد از بررسی یکی از پرستاران علائم حیاتی در وی مشاهده شد و به بیمارستان منتقل شد وپس از ماهها بستری در بیمارستان با بهبودی نسبی به سپاه برگشت و قصد رفتن به جبهه را داشت که سپاه از رفتن وی ممانعت کرد. حسن تهدید کرد که اگر اجازه رفتن به میدان مبارزه به او داده نشود از سپاه بروجرد استعفا داده وبا بسیج یکی از شهرستان ها عازم جبهه میشود .

فرمانده تیپ تازه تأسیس 57 لرستان او را به عنوان فرمانده گردان انتخاب کرد و حسن با سمت فرماندهی گردان ثارالله به منطقه زبیدات عراق اعزام شد.

هرشب بعد از سرکشی از خط و نماز شب ، لباس بسیجیان را می شست و هرگز خود را فرمانده آنان نمی دانست او خادم رزمندگان بود و به این خدمت افتخار می کرد.

بالاخره تلاش شبانه روزی او در راستای حفظ نظام در ظهر چهارشنبه 7 آذر 1363 به پایان رسید و در اثر اصابت ترکش به سر شدیدا مجروح شده و مزد سالها مجاهدت با بصیرت و خالصانه ی خویش را با چشیدن شهد شیرین شهادت از خدای خود گرفت و حیات ابدیش را در جوار رحمت حق آغاز شد.

منبع: http://mymeraj.ir/inde

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan