یاد شهیدان 🌹

شهدا را فراموش نکنیم

خاطره ای از شهید علی مروت طرهانی ، شهدای کوهدشت

  • ۰۱:۲۷

شهدای کوهدشت که در شلمچه شهید شدند

شهید علی مروت طرهانی

فرزند : علی

تاریخ شهادت : 1365/11/06

محل شهادت : شلمچه

محل دفن : گلزار شهدای شهرستان کوهدشت

پنجم اسفند۱۳۴۰، در روستای چم کبودعلیا از توابع شهرستان کوهدشت به دنیا آمد. پدرش علی راست، کشاورز بود و مادرش فردوس نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم بهمن ۱۳۶۵، با سمت معاون فرمانده گردان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید. مزار او در شهرستان زادگاهش واقع است.

یاد امام و شهدا

خاطره ای از شهید علی مروت طرهانی به نقل از همرزم شهید

از طرف سپاه کوهدشت درخواست ایشان را کردند. شهید علی مروت طرهانی برای مدت کوتاهی در پایگاه کوهدشت به انجام وظیفه و خدمت به همشهریانش در سپاه کوهدشت مشغول خدمت شد و به آموزش پرداخت.

این بار با شروع شدن عملیات کربلای 4 و کربلای 5 فرماندهی لشگر، برای فرماندهی گردان دوباره درخواست ایشان را از سپاه کوهدشت نمودند. اما این بار برای حماسه و رزمی دیگر گردانش را آماده کرده و راهی عملیات کردند و در عملیات کربلای 5 شرکت نمودند.

در هنگام شب که شهید علی مروت به همراه چند تن دیگر از دوستان و همرزمانش که در چادر فرماندهی مستقر بودند توسط دشمن بعثی عراق به وسیله گلوله توپ و اصابت آن به چادر فرماندهی به درجه رفیع شهادت رسید.

چند روزی که از شهادت علی مروت گذشته بود که بنا به وصیت وی برادرش بنام پرویز به سپاه پاسداران پیوست و در آنجا به خدمت مشغول شد.

شهید علی مروت طرهانی طی چند سالی که در جبهه حق علیه باطل حضور فعال داشت با دلیری و شجاعت و از خودگذشتگی و رشادتی که داشت برای همه الگو و سرمشق بود.

روحش شاد و یادش گرامی

رنگ سرخ بهاران 

شهید-علی-مروت-طرهانی-کوهدشت

شهید-علی-مروت-طرهانی-کوهدشت

شهید-علی-مروت-طرهانی-کوهدشت

شهید-علی-مروت-طرهانی-کوهدشت

شهدای کوهدشت که در شلمچه شهید شدند

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم رب الشهدا

برای معرفی شهدا

و زنده نگهداشتن یاد شهدا

و ادامه راه آنان

« شهید بلاگ »

یاد شهدا را فراموش نکنیم تا راه شهدا را گم نکنیم.
پیوندها
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan